Om jag ska köra Crossfire ska de vara referenskort eller kan de vara vad som helst?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Täby
Registrerad
Jan 2008

Om jag ska köra Crossfire ska de vara referenskort eller kan de vara vad som helst?

Mvh Mikael

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Enköping
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av san_miguel:

Mvh Mikael

Jag har inte referenskort, har bytt kylare på mina till Arctic Cooling. Kyler tillräckligt bra även i Crossfire. Men blir väldans tajt mellan korten då mina tar upp 3 platser. Så det övre kortet får ju inte bort värmen riktigt som om det var ensamt. Men mina kort kommer max upp i ~70 grader i BF3 betan, annars ca 60 i andra spel. Då är även korten överklockade och jag har ingen fläkt på sidan som blåser in kallluft eller suger ut varmluften. Man kan sänka tempen upp till 10 grader med fläkt på sidan har ja märkt om man har någon som blåser på rätt så bra. Så det är ju bra att ha en fläkt på sidan när man kör dubbla kort.

Hoppas det hjälpte något!

Mvh

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750 Moderkort: Asus Sabertooth Z77
Processor: i5-3570K Kylare: Corsair H100 RAM: Corsair Vengeance LP 1600MHz 8GB
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2003

Man brukar rekommendera referenskort då dom trycker ut luften i bakkant = ut ur chassit, det går givetvis med andra kort med men tänk på att köpa kort som tar upp 2 kortplatser. Köper du ett kort som tar upp 3 platser kan det övre kortet bli varmt.

i5 4690k, Asus z97-E, 1x Samsung 1tb, 1x samsung 250gb, Crucial 250gb ssd, GTX 970 strix, 16gb ddr3 2400MHz, M2 silent pro 850w, Fractal Design R2, ASUS VG248, Windows 7 Ultimate x64. Nokia Lumia 930. SAAB 9-5 2.3t. Xbox One