Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Jan 2010

Ska börja med vatten kylning

Hejsan nu är det så att jag vill börja med vatten kylning,

tänkte kolla med er här på swec om ni skulle kunna klura ut vad jag skulle behöva köpa för nått,

men tror att jag ska börja med att köra vatten kylning till cpu'n

vill köpa nått man bygger själv.

här har ni en bild på min dator

Setup:

Processor: intel i5 2500
moderkort: asus P8Z68-V PRO
ram: corsair vengeance
grafikkort: asus geforce gtx 570 directcu ii
nätag: corsair HX750w

mobo:sabertooth z87 - CPU:i5 4670K - GPU: MSI Lightning 780 - PSU:Corsair RM750 - Chassi NZXT H440

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
skåne
Registrerad
Okt 2010

Ja du kan ju få in en 240 och en 120 rad för att kyla cpu så skulle det gå bra med 240 skulle jag säga då kan du köra fläktarna på tyst läge och cpuet håller sig på en bra nivå. Jag skulle säga att ifall du vill köra på den bästa raden så är det xspc rx 240 men ifall du vill bara ha en billigare som fortfarande e bra så köpa ek xt 240. När det gäller block så kan du köra på ek eller swiftech när det gäller res så kan du köra på lite vad som passar och pump vet jjag inte så mycket om men ek har bra grejer där också.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Jan 2010

tror du att du skulle kunna göra upp en köplista från deras hemsidor så man kan gå in och kolla ?

mobo:sabertooth z87 - CPU:i5 4670K - GPU: MSI Lightning 780 - PSU:Corsair RM750 - Chassi NZXT H440

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av Pozter:

tror du att du skulle kunna göra upp en köplista från deras hemsidor så man kan gå in och kolla ?

http://www.coolingstuff.se/p/513/ek-kit-h3o-supreme-lt-240-cu Perfekt för nybörjaren. Kolla så radiator får plats i chassit först, lycka till!

| InWin 303 | MSI X99A MPOWER | Intel Core i7-5930K | 32GB Corsair Vengeance LPX | Nvidia GeForce GTX Titan XP | 240GB HyperX Predator M.2 | 500GB Samsung 850 EVO | Asus PG279Q | Vattenkylning | Mayflower Objective2/ODAC | Sennheiser HD700 | Windows 10 Pro |