(Poll) Sweclockers BF3 server - lösenord?

Permalänk
Medlem

Tycker att ni kan börja med att ha lösenord. Verkar det som att servern alltid har dåligt med folk kan man ju öppna upp den för alla, i mitt tycke. Vill helst lira med folk som inte fuskar och lirar seriöst, vilket förhoppningsvis de flesta från SweC kan vara.

Går det inte att lira ranked utan lösenord tycker jag man kan skita i lösenord.

Permalänk
Medlem

Rankad med lösenord hade vart optimalt. Annars kör jag helst Ranked utan lösenord.

Permalänk
Medlem

Detta med camping skulle jag gärna vilja att någon definierade? Har själv spelat BF i många år och ibland blir folk vansinniga när man t.ex. bestämmer sig för att bevaka en flagga. Antar att detta är camping?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Moderator
Moderator

Vi försöker få svar på huruvida man kan köra ranked och lösenord eller inte. Pollen kan komma att tas bort då den inte är helt rätt med tanke på förutsättningarna.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Ang hur lösenordet ska skickas ut, hur svårt är det med att mejla ut det? Alternativt skicka pm.

Visa signatur

|En tråkig acer-laptop|

Citera om du vill ha något sagt.

Permalänk
Skrivet av JohnnyGreed:

Detta med camping skulle jag gärna vilja att någon definierade? Har själv spelat BF i många år och ibland blir folk vansinniga när man t.ex. bestämmer sig för att bevaka en flagga. Antar att detta är camping?

Skickades från m.sweclockers.com

Enligt mig är detta inte camping, eller möjligtvis camping men de är en stor del av spelet. Defenda objectives. Camping är inte något särskilt fult i BF3

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk

Istället för lösenord kan man ha aktiva admins som ser till att serverns regler följs.
Det tror jag mer på, kan bli svårt att få in folk annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Vi försöker få svar på huruvida man kan köra ranked och lösenord eller inte. Pollen kan komma att tas bort då den inte är helt rätt med tanke på förutsättningarna.

Resultaten skulle nog bli annorlunda om ni formulerade frågan som stats eller inte stats. Sedan kan det vara skoj om den är öppen så vi som är från forumet får visa allmänheten vad vi går för!!

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Enligt mig är detta inte camping, eller möjligtvis camping men de är en stor del av spelet. Defenda objectives. Camping är inte något särskilt fult i BF3

Håller med, hur ska man annars skydda sina baser?

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

röstade Ja lite för snabbt före jag läste alla poster att man inte får stats etc vid en låst server.
så jag säger nej tack men gärna olåst då det vore grymt skoj att lira med/mot swec members

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk

Så länge den blir rankad och det inte blir något problem att få in folk spelar det ingen roll för mig om den har lösenord. Men om den inte är rankad och/eller det blir problem att få in folk på den är jag emot lösenord.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Ändrar min röst till ett stort NEJ till lösenord. Rankning går före allt.

Visa signatur

Asus P8P67 PRO REV B3 | Intel Core i5 2500K 4,2GHz | CM Hyper 212+ | Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | Gigabyte GeForce GTX 580 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair HX 750W | Fractal Design Arc | QPAD MK-80 | Sennheiser HD598 | Cyborg R.A.T 7

Permalänk
Medlem

Utan rank så kommer det ju tex inte ens gå att köra flygplan med missiler.(?)

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Manneh:

Resultaten skulle nog bli annorlunda om ni formulerade frågan som stats eller inte stats. Sedan kan det vara skoj om den är öppen så vi som är från forumet får visa allmänheten vad vi går för!!

Skrivet av Eriksson(X):

röstade Ja lite för snabbt före jag läste alla poster att man inte får stats etc vid en låst server.
så jag säger nej tack men gärna olåst då det vore grymt skoj att lira med/mot swec members

Skrivet av Prefum:

Ändrar min röst till ett stort NEJ till lösenord. Rankning går före allt.

Vi har ställt frågan, vi inser precis samma problematik som ni har gjort. Om det inte går att ha ranked och lösenord så blir det inte en låst server - vi kommer i så fall att köra den öppen och enbart låsa (om vi alls gör det) vid evenemangskvällar.

Det finns fortfarande inte en tydlig EA källa på detta, mycket snack om ranked eller unranked men inte låsta servers.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kötthuvud:

Istället för lösenord kan man ha aktiva admins som ser till att serverns regler följs.
Det tror jag mer på, kan bli svårt att få in folk annars.

Det håller jag med om.

Sen kanske man kan ha en 54 pers server + 10 platser med lösenord, då borde servern få vara rankad och dom flest från swec kommer nog in där.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd låst*

Ok, vi har kollat nu och det verkar inte gå.

SweC servern kommer inte att vara lösenordsskyddad då vi inte kan köra ranked server samtidigt. För att värna om exp/levels eftersom det är centralt i BF seriens avancering så blir det en öppen server (detta kommer att bekräftas av alla SA gemensamt förstås).

Tack för deltagandet i pollen, den gav bra insikt i hur många som är intresserade (och som fick chans att se den under mindre än 24h!). Nu återgår vi till den stora tråden om servern.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers