Fråga om HD 4870 x2!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Fråga om HD 4870 x2!

Hej Sweclockare!

Detta är mitt första inlägg här på forumet, känns kul! Har en fråga (surprise!) om HD 4870 x2. Hur presterar det i crossfire? Alltså att köpa ett till kort och trycka in det med? Finns det spel som stödjer det? Hur mycket kräm behöver nätaggregatet? Har fått möjlighet att köpa ett hd 4870 x2 för cirka 1500 :-. Är det värt det eller ska jag köpa ett nytt kort? Har ett moderkort från asus som är cirka 2,5 år gammalt och har pci-express portar så det räcker.
Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Sep 2008

Inte värt att köpa ett sånt kort för den summan.

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Någon stad i sverige
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av Frallmar:

Hej Sweclockare!

Detta är mitt första inlägg här på forumet, känns kul! Har en fråga (surprise!) om HD 4870 x2. Hur presterar det i crossfire? Alltså att köpa ett till kort och trycka in det med? Finns det spel som stödjer det? Hur mycket kräm behöver nätaggregatet? Har fått möjlighet att köpa ett hd 4870 x2 för cirka 1500 :-. Är det värt det eller ska jag köpa ett nytt kort? Har ett moderkort från asus som är cirka 2,5 år gammalt och har pci-express portar så det räcker.
Tack på förhand!

satsa på ett nyare kort istället 4000 serien är ganska gammalt nu..

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2009

Om du kan få det billigare kan det vara värt men inte för 1500:- . Och det lär behövas en del kräm från nätagget. Hurvida quadfire funkar vet jag inte, men borde vara lätt att googla fram

Xeon 6c/12t x5670 @ 4 GHz | GTX 1070 | 10GB DD3 | Asus P5X58D-E| Fractal Design R3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Tack för alla svar! Jag skippar nog å köra quadfire och köper ett nytt kort istället.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
motala
Registrerad
Apr 2009

du får ju ett 6870 för typ 1600 kr mest prisvärda du kan få idag.

Moderkort:asus prime x370 pro cpu: Amd ryzen 1700 3.0 ghz cpucooler: noctuna nh-d14 Ramminne: 32 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 480 8 gb psu: corsair RM1000i