AMD Control Center klockar automatiskt för högt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huddinge
Registrerad
Jun 2006

AMD Control Center klockar automatiskt för högt

Tjena! Jag kör ett XFX HD6950 referenskort med kylaren utbytt mot en Arctic Cooling Accelero Xtreme. På sistone jag haft problem med att AMD Vision Engine Control Center automatiskt klockar upp minnet till 1300MHz, fast kortet bara är gjort för att klara 1200. Det här har gjort att datorn plötsligt kan krascha (IO-enheter dör och skärmen visar bara någon slumpmässig färg eller mönster, som om man gjorde ett stresstest).

Drar jag ner klockan till 1200 försvinner problemen. Men som sagt, helt utan någon som helst input från mig kan den bara klocka upp till 1300 igen. Stänger jag av AMD Overdrive klockar kortet ner så länge jag inte använder det (när jag inte har spel eller annat igång), men det går likförbannat upp till 1300 och inte 1200 när high performance settings väl triggrar.

Är det någon som vet ett sätt att få AMD Vision Engine Control Center att sluta bete sig så här, eller är det enda svaret att helt enkelt avinstallera det och köra på någon annan mjukvara? Jag gillar programmet annars, jag bara önskar att det inte overridade mina inställningar och klockade till nivåer som kortet inte klarar.

Hej, jag skapade konto när jag var 12 och tyckte att det här med födelseår på slutet av användarnamn var jättecoolt, men jag är inte aktiv nog här för att bry mig :3