Permalänk
Medlem

Problem med HD6970 CF

Godkväll SweC!

Idag köpte jag 2st XFX HD6970. Jag har lite frågor ang inställningar så jag får som jag vill ha det.
Jag har idag min skärm kopplad till övre kortet via DVI och min TV via HDMI.

*Hur vet jag att CF är igång? Laddade ner speccy som talar om att CrossfireX är avaktiverat. Men GPU-Z säger 2gpu's. När jag kör Furmark blir bara ena kortet belastat. Märkte att när jag drog ur HDMI till tvn så blev båda belastade. Är verkligen CF så korkad så att den använder 1kort/skärm?

*När både skärm + tv är inkopplat så blir alltid min Datorskärm nr2. Detta stör skiten ur mig, finns det möjlighet att ändra på detta?

*När man kör 2 skärmar - För prestanda, skall man köra extended eller duplicate?

*Spelar det någon roll hur jag kopplar CF bryggan?

Jag har inte haft ett ATI-kort på säkert 15år och behöver lite vägledning.Jag hoppas ni förstår mina frågor Tack på förhand

// Linus

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i7 920 @ 4Ghz | Grafikkort: XFX Radeon 6970 2048Mb (Crossfire]| CPU-kylare: Corsair H50 | Ram-minne: Corsair Dominator™ DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Nätaggregat: Corsair AX 850W | Chassi: Fractal Design Arc | Moderkort: Asus P6T Deluxe V2 | SSD-Hårddisk: Corsair F60 (Raid-0] |

Permalänk
Medlem

Ingen som kan hjälpa?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i7 920 @ 4Ghz | Grafikkort: XFX Radeon 6970 2048Mb (Crossfire]| CPU-kylare: Corsair H50 | Ram-minne: Corsair Dominator™ DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Nätaggregat: Corsair AX 850W | Chassi: Fractal Design Arc | Moderkort: Asus P6T Deluxe V2 | SSD-Hårddisk: Corsair F60 (Raid-0] |