Battlefield 3, recensioner

Permalänk
Medlem

http://www.metacritic.com/publication/gamereactor-sweden?filt...

"On average, this publication grades 6.7 points lower than other critics."

For 611 reviews, this publication has graded:

29% higher than the average critic
3% same as the average critic
68% lower than the average critic

Permalänk
Medlem

GR norge:

Grafikk: 10
Gameplay: 9
Lyd: 10
Holdbarhet: 9

Vår karakter: 9/10

Permalänk
Medlem

Jaha, och där blev mitt inlägg bort plockat från gamereactor tråden...

Edit: Bannad blev jag tydligen också, WTF!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalkih:

Jaha, och där blev mitt inlägg bort plockat från gamereactor tråden...

Edit: Bannad blev jag tydligen också, WTF!?

Haha va det du som skrev det långa arga inlägget?

Skrivet av iamdanne:

GR norge:

Grafikk: 10
Gameplay: 9
Lyd: 10
Holdbarhet: 9

Vår karakter: 9/10

Grafik 10, bra!

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sture123:

Haha va det du som skrev det långa arga inlägget?

Kan nog varit jag Synd jag inte sparade det...

Permalänk
Medlem

Nu har den där mäki skrivit en kommentar... anledning till 8 i grafik = "Vissa saker såg lite blockiga ut, det finns andra spel som ser bättre ut."

WHAT?

Permalänk
Medlem

Ja det var nog du. Men jag håller med, förstår inte vad denna Mäki håller på med, inte första gången han släpper konstiga recensioner. Sen försvarar de alltid sig med uttalanden som "Herregud, det är ju bara hans åsikt, vad har ni för problem?" och "Men snälla, det är inte ett dåligt betyg!"

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muss3:

Nu har den där mäki skrivit en kommentar... anledning till 8 i grafik = "Vissa saker såg lite blockiga ut, det finns andra spel som ser bättre ut."

WHAT?

Skrivet av Sture123:

Ja det var nog du. Men jag håller med, förstår inte vad denna Mäki håller på med, inte första gången han släpper konstiga recensioner. Sen försvarar de alltid sig med uttalanden som "Herregud, det är ju bara hans åsikt, vad har ni för problem?" och "Men snälla, det är inte ett dåligt betyg!"

Vilken skojare...

Permalänk
Medlem

Han snålade troligen med grafikbetyget. Fast ni måste ju lära er att bara för att spelet kräver en tung dator osv så behöver ju inte grafiken se bra ut i vissa ögon. Går ju liksom inte att säga att Zelda har sämre grafik än BF3 tex Det är ju en slags konst ffs.

GR har dock flera gånger sagt att man inte riktigt ska gå efter betyget och heller inte underskatta ett betyg på grund av en siffra då betyg skalan uppfattas helt olika ifrån person till person. Läs recensionen istället

GR har server problem, går ju inte att komma in på sidan lol

Permalänk
Medlem

Det är inte klokt, jag får seriösa rysningar av att titta på launch trailern. Abstinensen är ofattbar, sen är jag riktigt stolt över DICE som utvecklat detta, tänk vad lilla Sverige kan plocka fram^^

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

Det är inte klokt, jag får seriösa rysningar av att titta på launch trailern. Abstinensen är ofattbar, sen är jag riktigt stolt över DICE som utvecklat detta, tänk vad lilla Sverige kan plocka fram^^

Håller med, känns lite extra gött när DICE är svenskt!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk

Bara 8/10 i grafik?
Utöver den skitreviewen så bådar det gott!

Permalänk
Avstängd

Bara att inse gamereactor är en SKIT tidning det är en sådan tidning man tar när man betalat på siba/elgiganten, kollar igenom den lite snabbt sedan blir det dasspapper

Permalänk
Medlem

Finns det nån sida som kört lite benchmark på retail versionen?
Vore intressant att se om dom optimerat nått mer sen betan och hur ens grafikkort ligger till

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inanimate:

Enligt din definition så skulle Photoshop vara lika bekvämt att arbeta med på en konsol som på PC. "Det är ju trots allt programmet dom recenserar"

Din text = /facepalm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

Det är inte klokt, jag får seriösa rysningar av att titta på launch trailern. Abstinensen är ofattbar, sen är jag riktigt stolt över DICE som utvecklat detta, tänk vad lilla Sverige kan plocka fram^^

Skrivet av Kvickstick:

Håller med, känns lite extra gött när DICE är svenskt!

Ett spel ska ju knappast favoriseras för att det kommer från ett visst land om man ska vara objektiv.

Sen hade DICE knappast kunnat göra BF3 till vad det är utan EA som bank.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Ett spel ska ju knappast favoriseras för att det kommer från ett visst land om man ska vara objektiv.

Sen hade DICE knappast kunnat göra BF3 till vad det är utan EA som bank.

Favoriserar inte något pga varifrån det kommer, men med tanke på hur stor denna release är så känns det bara extra roligt. Aja, behöver inte förklara mig, men så känner jag iaf.

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

Grafik 8?

Den där Mäki är ett stort skämt.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Han är ju finne också så han går det ju inte att lita på , han lirade spelet på low med ett GTX 550 kort medans att drack vodka ,obv

Permalänk
Medlem
Skrivet av iamdanne:

Han snålade troligen med grafikbetyget. Fast ni måste ju lära er att bara för att spelet kräver en tung dator osv så behöver ju inte grafiken se bra ut i vissa ögon. Går ju liksom inte att säga att Zelda har sämre grafik än BF3 tex Det är ju en slags konst ffs.

GR har dock flera gånger sagt att man inte riktigt ska gå efter betyget och heller inte underskatta ett betyg på grund av en siffra då betyg skalan uppfattas helt olika ifrån person till person. Läs recensionen istället

GR har server problem, går ju inte att komma in på sidan lol

Orkar inte läsa, vill ha ett betyget på en skala. Det är mer handfast så

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Avstängd

Min recension i jämförelse med BETAn (ja jag vet att det var mkt gammalt):

* Grafik (9.5/10) - Grafiken är nyskapande och jag älskar när ljuset reflekteras på ytor, det är det som jag tycker gör det så realistiskt för på något mysigt sätt så känns det som om man inte kan de enskilda pixlarna då. Jag brukar ibland i spel gå fram jättenära och zooma in och märka att man nästan ser enskilda pixlar och då brukar jag bli smått besviken men ändå fattar även jag att man inte spelar spel genom att stirra i väggar för att hitta enskilda pixlar.

* Ljud (10/10) - Ljudet är helt gudomligt nu sedan BETAn, man hör verkligen skarpt ljud för de skarpa skotten från alla vapen och alltid härligt att höra ljudet av fallande debris när man spränger en stenvägg med RPG eller granat. Soldaternas snack är också mycket realistiskt tycker jag. Vissa ljud som påminner om ljud (som tankarnas skjutljud) från BC2 kan man ju ifrågasätta varför det är så; eller kanske är det jag som inte hört riktiga tankskottljud IRL helt enkelt.

* Kampanj (7/10) - Singleplayer gjorde mig väldigt kluvad. För å ena sidan så tycker jag det är awesome med singleplayer i huvudtaget och det är en intressant och livlig story med många twists i varje uppdrag och dessa unika härliga uppdrag som när man flyger flygplan. Å andra sidan så tyckte jag att i cut-scenes mellan uppdragen så var skådespeleriet bra men modellernas animationer i ansiktet var riktigt illa, det såg ut som manga gubbar som pratade. Men som många nog tycker; BF-serien är inte för singleplayer utan multiplayer.

* Multiplayer (10/10) - Jag tycker verkligen att Dice gjorde bra i från sig sedan BETAn (vilket är äldre än man tror) och fixade mycket. Speciellt fixade de spelkänslan, allt flöt på bättre, det kändes inge hackigt att springa runt på sjukt stora banor och banorna, herrejevlardu, är fucking stora när du väljer Conquest Large. Squadsystemet är fixat, vilket inte är ett dugg förvånande men viktigt ändå såklart och det är just det, tycker jag, som gör BF3 ultimat i sin era precis som BF2 var i sin era; spela med sina polare i samma squad och dra ut på specialoperationer för att kapitulera flaggor,ta tillbaka dem och vakta dem.

* Totalt (9.9/10) - Jag hade gett det 10/10 om det inte vore för kampanjen på något vis inte kändes perfekt i hur man färdades mellan cut-scenes och uppdrag eller insugen man blev i storyn och hur viktigt man tyckte varje uppdrag var för att få storyn att rulla framåt. SPOILER VARNING: det påminner på ett sätt som blackops singleplayer (spela och lista ut hur!). Multiplayer är dock helt underbar och är varför jag faktiskt köpte det, jag hade nog inte gjort det om inte multiplayer-betan var så bra som den kunde vara då. Självfallet låter det typiskt att jag som svensk tycker att ett spel som svenskar gjort är bra, men för att vara tydlig då: jag tkr inte minecraft är så märkvärdigt och det blir rätt uttråkande efter man byggt lite saker; å det skapades av en svensk det med så du vet!

\\\ AplAy ///

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500