Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2004

Felsökning Bios- Hjälp!

Hej!
Jag köpte mig en kuhler 620 igår, installerade den med en push-pull (scythe master x2) samt två extra chassifläktar för ökat luftflöde. Detta är visserligen inte helt relevant då mitt problem uppstod senare. Efter att ha överklockat min core i7 950 till 3,6 och kört ett lyckat stresstest i occt med temperaturer på 70-sträcket stängde jag ned o gick o lade mig.
När jag sedan startar datorn på morgonen får jag "Overclock failed", så jag återställer bios till fabriksinställningarna och försöker igen, vilket resulterar i BSOD innan windowsloggat ens hunnit bilda en flagga.

Jag har gått över inställningarna i bios och allt ser ut som det gjorde innan jag började. Så vart börjar jag min felsökning?

Min dator:
Asus P6X58d-E
Intel Core i7 950 med Antec Kühler h2o 620
Corsair Dominator 1600mhz, 6gb
Zotac geforce GTX 590
Intel X25-M SSD
Fractal Define R3

Uppskattar alla idéer!

/Jonathan

15" Retina MacBook Pro (late 2013)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall (Forsa)
Registrerad
Sep 2003

CPU kan ha värme skadats inte ovanligt när man maxar dom
Enligt intel TCASE 67.9°C om jag nu har hittat rätt.
Man så se upp men temperaturvisningen den är inte alltid rätt.
Länk till sidan http://ark.intel.com/products/37150/Intel-Core-i7-950-Process...

Låda Phobya UltraBig Watercase V.1 M-kort ASROCK X99 Taichi CPU i7 5930K Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm radiatorer Minne4 X 8Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik 2 x MSI GTX 1070 8GB Sea Hawk EK X HB-SLI AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm BenQ 32'' BL3200PT

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2004

Löste sig med en formatering och ominstallation av SSDn och operativsystemet. Vad som hände vet jag fortfarande inte, men nu fungerar det!

15" Retina MacBook Pro (late 2013)