Störningar på ljudet när hemsidor byggs upp från det interna ljudkortet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Okt 2005

Störningar på ljudet när hemsidor byggs upp från det interna ljudkortet.

Har en fråga angående min dator men vet inte varför det blir så... När jag kör med ljudutgångarna på baksidan så får jag ett väldigt drygt problem...
Varje gång jag scrollar på en hemsida så hör jag hur hemsidan byggs upp i högtalarna samma gäller om jag går från aftonbladet in på sweclockers t.ex. så hör jag hur det sprakar och knäpper i takt med att allt laddas sen blir det tyst. Sen om jag scrollar igen så hör jag det igen i högtalarna...

Vad kan detta bero på har uppdaterat alla drivisar och kör med 3,5mm på det ljudkortet som sitter inbyggt på moderkortet...

Kör med en I5 2500k med MSI P67A-GD55 REV B3 bräda och ett 6950 2gb från XFX...
Någon som kan ha nått tips förutom att säga att dom inbyggda ljudkorten suger? Dom har dugt åt mig under dom 13år jag byggt egna datorer

// Tomas

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Okt 2008

Traditionellt sett så brukar det bero på störningar från grafikkortet, och ett gammalt förslag på lösning är att dra ned accelerationsnivån på grafikkortet. Knappast vad du vill dock.

Det första som slår en är givetvis just att inbyggda ljudkort suger, vilket de alltid gjort. Du kanske bara råkat haft tur under dina år, och råkat få ljudkretsar som varit lite mindre skit än normen?

Mitt tips är att antingen köra med digital ljudutgång, om det finns, eller skaffa ett riktigt ljudkort.

En tanke dock - har du kollat vilka ljudkällor som är påslagna (i ljudkortets drivares kontrollpanel, eller Windows motsvarighet)? Slå av alla som inte är absolut nödvändiga. Kanske är någon av dem mer störningskänslig än de andra...

4770K, 1080 SLI, 32GB, 4K (G-sync)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Okt 2005

Oh det ska jag kolla upp när jag kommer hem... För när jag kör med hörlurarna via utgången i toppen på chassit så upplever jag inte detta... Annars får jag helt enkelt ta hem en fiberkabel från jobbet och köra optiskt

Nått bra tips på ett bra och billigt ljudkort?

Skickades från m.sweclockers.com