Permalänk
Medlem

Joystick för bf3?!

Vilken joystick för bf3?!

Själv har jag ingen joystick men planerar köpa en just för bf3.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

tror inte det skulle finnas stöd vid lanseringen så du bör nog vänta ett tag med att skaffa joystick (dock inte säker).

Permalänk
Medlem
Skrivet av burk404:

tror inte det skulle finnas stöd vid lanseringen så du bör nog vänta ett tag med att skaffa joystick (dock inte säker).

Har för mig att joystick stöd plus lite andra funktioner ska läggas till i efterhand dem närmaste månaderna.

Den här joysticken har jag haft ögonen på en tid, så blir nog att köpa den här när dem har lagt till joystick stöd.
http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/speltillbehor/...

Visa signatur

Chassi: Jonsbo umx4 CPU: Amd Rysen 5 2600 GPU: Asus ROG Strix 1070 Mobo: asus rog strix b350-f PSU: Be quiet pure power L8 530w 80+ RAM: Corsair Vengeance RGB PRO 16GB Ljud Asus Xonar xense

Permalänk
Medlem
Skrivet av burk404:

tror inte det skulle finnas stöd vid lanseringen så du bör nog vänta ett tag med att skaffa joystick (dock inte säker).

Skrivet av JanneJa:

Har för mig att joystick stöd plus lite andra funktioner ska läggas till i efterhand dem närmaste månaderna.

Den här joysticken har jag haft ögonen på en tid, så blir nog att köpa den här när dem har lagt till joystick stöd.
http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/speltillbehor/...

Jag kunde inte hitta någon info om joystick, bara att det saknades vid någon tidpunkt och att det var på en prio lista. Huruvida det är klart till lansering eller ej kunde jag inte hitta info om vilket är störande men då tycks det iaf vara konsensus runt det så får vi hoppas på mer info snart.

JanneJa, hur kommer det sig att du spanat in den? Testat vid något tillfälle eller reviews?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

JanneJa, hur kommer det sig att du spanat in den? Testat vid något tillfälle eller reviews?

En kompis till mig har en liknande från saitek och gillar verkligen throttle reglagen vid sidan om.
Har precis börjat köra med Eyefinity så det skulle vara najs att skaffa nått riktigt bra flygarspel och den här joysticken :).

Visa signatur

Chassi: Jonsbo umx4 CPU: Amd Rysen 5 2600 GPU: Asus ROG Strix 1070 Mobo: asus rog strix b350-f PSU: Be quiet pure power L8 530w 80+ RAM: Corsair Vengeance RGB PRO 16GB Ljud Asus Xonar xense

Permalänk
Medlem

Börjar bli dags att välja joystick.. fast det är väll inte direkt bråttom då EA Dice har sålt oss en produkt som inte ens fungerar ännu... galet.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Läste på någon av EAs sidor att joysticks visst fungerar ska leta källan

Edit:

Skrivet av https://help.ea.com/article/bf3-gameplay-and-items:

Does Battlefield 3 support joysticks?
Yes, many joysticks and USB controllers are supported, including those by Microsoft and MadCatz. Further controller support in Battlefield 3 is under development – stay tuned to battlefield.com and the Battlefield twitter (@Battlefield) for the latest information.

Permalänk
Medlem

Jag har en Saitek Cyborg Evo och den funkar bra. Iofs har jag bara haft den i två dagar och nästan varje spel jag provat med stickan har jag varit tvungen att binda om keysen på, BF inget undantag.

Permalänk
Medlem

Min joystick fungerar nu i Retail! Fungerade dock inte i betan.. Awesome säger jag iaf

Permalänk

Självklart funkar Joystick. Annars kunde EA dra åt helvete. Det finns ingen anledning till att en joystick inte ska funka i NÅGOT spel som innehåller något som flyger till PC sedan decennier tillbaka.

Kör själv med Logitech Freedom 2.4 sen begynnelsen av BF2.
Allt som flyger har jag kört med Joystick sedan Rebel Assault kom ut, för er som ens var födda då och minns det? Vi snackar 1993 här...
STEGLÖS kontroll inklusive Throttle och Yaw FTW. Speciellt i helikopter också är alltid trevligt.

Så visst funkar det MEN Klåparna har väl gjort det lite lustigt och förväxlat oss trogna BF-spelare med skymfen mot BF-serien, konsollerna, så knapparna i setupen kanske inte heter riktigt det de ska, men det fungerar ju lika bra för det. (No offense, har Xbox själv, men skulle hellre ta livet av mig än spela "riktiga" FPS på den.)

Var dock noga med att unbinda allt som har med joystick att göra på de kontroll-flikar du INTE använder Joystick till dock (och vice versa?) Det kan nämligen Fucka upp de vanliga kontrollerna när Joysticken är inkopplad annars har jag fått erfara. Fire hade låst sig mm när jag hoppade ur planet och skulle spela "vanlig" gubbe på marken.
Här har de återigen klantat sig / Skitit i det, men det fixas väl i någon kommande patch!

För övrigt suger jag på att flyga i BF3 just nu, men det finns ju fan ingen riktig möjlighet att öva och justera kontrollerna i lugn och ro som i BF2. Känns mycket svårare än BF2 men det är väl en vanesak mest hoppas jag. Jag har ju knappt varit uppe i luften mer än tio minuter ännu.

Permalänk

Måste man koppla ut/in joysticken varje gång man byter mellan markstrid och luftstrid?

Permalänk

Varför skulle du behöva koppla in/ur grejjerna? Du bindar ju enbart helikopter/jet kontrollerna till joysticken och låter de andra kontrollerna vara som vanligt. Har däremot inte lyckats få ihop nåt fungerande kontrollschema på flygplan verkar bete sig tvärt emot kontrollytornas rörelser och man inte har så mycket tid på sig innan planet krockar med marken medans man rullar på startbanan :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderOskar:

Måste man koppla ut/in joysticken varje gång man byter mellan markstrid och luftstrid?

Nej, men gå in i keybindings o ta bort alla joystick binds på on foot och in vechile.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Jag tänkte låna tråden då jag också är lite sugen på att köpa en joystick till just BF3, men jag undrar mest bara om det är många som använder det i just jets och helikopters?

Eller gör alla som är grymma att flyga dem det?
för jag kan tycka det är lite klurigt att flyga med musen, ingen känsla alls...

mvh

Permalänk
Skrivet av Kvillen:

Jag tänkte låna tråden då jag också är lite sugen på att köpa en joystick till just BF3, men jag undrar mest bara om det är många som använder det i just jets och helikopters?

Eller gör alla som är grymma att flyga dem det?
för jag kan tycka det är lite klurigt att flyga med musen, ingen känsla alls...

mvh

Använder Joystick till att flyga plan och tangentbord och mus för heli. Vi är några som använder denna här Logitech jojjen. Billig och bra. Har använts sedan Bf2

Permalänk
Medlem

Min gamla trotjänare Logitech Wingman Extreme 3D ligger här i lådan.

Kanske borde koppla in den, men då står man väl bara och campar flyg sen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toye666:

Min gamla trotjänare Logitech Wingman Extreme 3D ligger här i lådan.

Kanske borde koppla in den, men då står man väl bara och campar flyg sen

http://ecx.images-amazon.com/images/I/41ZQD3BM38L._SL500_AA30...

Jag har också en sån!!!! Fan va glad jag blev

Bästa Joysticken!

Dock är BF3 helt dumt i huvudet. Det sätter in kontrollerna automatiskt, tror dem seriöst jag vill använda joysticken som infanteri? Så man måste då sitta och deleta alla Joy kontroller dem ESC vilken tar en tag och man måste göra det ingame samt att de flesta servrar kickar efter 300sec idle :S

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Logitech G940 fungerar?

Permalänk

Det går ju dock bra att pilla med kontrollerna i singleplayerläge.
Men man har ju inte möjlighet att testa dem förrän i "skarpt" läge. :/

Permalänk
Medlem

Kör själv med Xbox 360-kontoll till jet vilket funkar fint. Heli kör jag med mus och tangentbord.