Battlefield III med 32 eller 64 bitars windows?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Larsmo Finland
Registrerad
Jun 2008

Battlefield III med 32 eller 64 bitars windows?

Som rubriken lyder, skall jag köra på Windows 7 ultimate 64 bit eller 32 bit inför spelet battlefield 3. Kan tillägga att jag i detta skede har en ca. 2 år gammal windows 7 ultimate 32 bit installation, och jag tycker datorn börjar gå lite segt. Så kommer jag att få en prestandaökning om jag formaterar om och installerar windows 7 ultimate 64 bit? Specs i sign.

HP 2570p, 3610QM, PE4L 750 Ti, 8 GB, 850 PRO 500 GB, Win10
Blade 14 2013 project
AOC Q2963PM, Dell SK-8135, Pioneer SE-M290

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2011

Jag tycker du borde ha 64bit versionen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gränna
Registrerad
Maj 2011

Japp, 64bit for the win!

4770 | 980 | Solus

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finspång
Registrerad
Mar 2009

Skillnaden mellan 32bit och 64bit är mängden minne du kan ha installerat.

32bit vs 64bit

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bålsta
Registrerad
Jul 2011

Du kommer bara få bättre prestanda i de program som är skrivna i 64-bitars format. står om vista men det är exakt samma sak för 7
http://support.microsoft.com/kb/946765

Citat:

Beroende på vilken version av Windows Vista som är installerad, stöder en 64-bitarsversion av Windows Vista från 1 GB RAM-minne till mer än 128 GB RAM-minne. Tack vare denna förmåga att adressera mer fysiskt minne minimeras den tid det tar för Windows Vista att växla processer in i och ut ur det fysiska minnet. Därmed kan processer hanteras effektivare, och allmänna prestanda för Windows Vista förbättras.
Tillbaka till början
Fördelar med att installera en 64-bitarsversion av Windows Vista

Ökat minnesstöd utöver det adresserbara minnesutrymme på 4 GB som är tillgängligt i ett 32-bitars operativsystem.
Bättre programprestanda för program som har skrivits för att utnyttja fördelarna med ett 64-bitars operativsystem
Utökade säkerhetsfunktioner

Tillbaka till början
Att tänka på innan du installerar en 64-bitars version av Windows Vista

64-bitars drivrutiner är kanske inte tillgängliga för alla enheter i datorn.
Drivrutiner måste vara digitalt signerade.
32-bitars drivrutiner stöds inte.
32-bitars program är kanske inte helt kompatibla med ett 64-bitars operativsystem.
Det kan vara svårt att hitta program som är skrivna för ett 64-bitars operativsystem.
Alla maskinvaruenheter är kanske inte kompatibla med en 64-bitarsversion av Windows Vista.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2007
Skrivet av _J_K_92_:

Som rubriken lyder, skall jag köra på Windows 7 ultimate 64 bit eller 32 bit inför spelet battlefield 3. Kan tillägga att jag i detta skede har en ca. 2 år gammal windows 7 ultimate 32 bit installation, och jag tycker datorn börjar gå lite segt. Så kommer jag att få en prestandaökning om jag formaterar om och installerar windows 7 ultimate 64 bit? Specs i sign.

Datorn känns alltid "snabbare" efter en format C: och nyinstallerat Windows.
Om det är 32 eller 64-bit har väl mindre betydelse vad jag vet, du kan ha mer ram-minne.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östergötland
Registrerad
Apr 2010

Ser inte varför man vill ha 32-bit?