Dual monitor till 6900 - skrivbordet borta?

Permalänk
Medlem

Dual monitor till 6900 - skrivbordet borta?

Fixade igång två skärmar idag för första gången, en 22" och en 24". Innan har jag inte haft några problem alls, men nu när jag startade upp så är allt på skrivbordet borta, det går inte att lägga ut ikoner på skrivbordet och inte heller att klicka med vänster musknapp (det händer ingenting). Försöker jag skapa ny mapp eller dra ut en ikon till skrivbordet händer det heller ingenting och ikonen försvinner. Har kvar programpanelen längst ner på skärmen men allt annat är borta. Går jag däremot in på den här datorn > skrivbord ligger allt kvar.

Har som sagt ett Radeon 6900 och kör den ena via VGA och den andra via DVI. Någon som varit med om liknande eller vet vad jag ska göra?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Kan ju vara så att dina ikoner hamnat på nåt virtuellt skrivbord från en annan skärm som är urkopplad och när du drar ut saker dit så hamnar dem på det virtuella skrivbordet. Windows har lite problem ibland om man kopplar ur skärmar utan förvarning.

Visa signatur

Citera för svar ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrmaom:

Kan ju vara så att dina ikoner hamnat på nåt virtuellt skrivbord från en annan skärm som är urkopplad och när du drar ut saker dit så hamnar dem på det virtuella skrivbordet. Windows har lite problem ibland om man kopplar ur skärmar utan förvarning.

Har kollat runt i catalyst control center och på bildskärmsinställningar men hittar inget; var tar man bort det isf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghus:

Har kollat runt i catalyst control center och på bildskärmsinställningar men hittar inget; var tar man bort det isf?

Tror det är windows som är problemet. Det var bara en idé. Du får väl googla lite

Visa signatur

Citera för svar ;)