Ingen bild från grafikkort

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2002

Ingen bild från grafikkort

Ahoy mates!

Det är som så att jag nyligen byggt en ny dator, men får ingen bild från mitt grafikkort. Grafikkortets fläktar går igång vid start men skärmen får ingen kontakt.
Jag har försökt med att sätta in ett kraftigare nätaggregat (från 450 till 500). Det hjälpte tyvärr inte. Inte heller hjälpte det att lägga in senaste versionen av Bios på moderkortet. Jag har också försökt med att avaktivera det integrerade grafikkortet i Bios, genom att ställa in så att det integrerade bara ska igång när den inte får kontakt. PCI-E 16x är också inställt som första val.

Mitt moderkort är GIGABYTE GA-Z68MX-UD2H-B3 Z68 S-1155 M-ATX;
och grafikkortet är SAPPHIRE RADEON HD5670 512MB GDDR5 PCI-E VGA/DVI/HDMI.

Är det någon som varit med om något liknande? Jag börjar bli lite uppgiven.

/Erik

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
göteborg
Registrerad
Jul 2011

kan det hända att kortet är fel-flashat? Finns det någon bios switch på kortet? Isånafall testa att byta till bios 2 eller 1 beroende på vilket som är aktivt

Processor: Intel® Core™ i5-2500K | Grafikkort: XFX Radeon HD6950 2048MB CrossFire| CPU-kylare: Corsair H60 PnP| Ram-minne: Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9 | Nätaggregat: NZXT HALE90 750W | Chassi: Corsair Obsidian 650D | Moderkort: Asus P8Z68-V | Hårddisk: Western Digital Caviar Blue 1000B | SSD-Hårddisk: OCZ SSD Vertex 2 120GB | Skärm: Samsung 2233RZ 120hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2002
Skrivet av Legitjunkie:

kan det hända att kortet är fel-flashat? Finns det någon bios switch på kortet? Isånafall testa att byta till bios 2 eller 1 beroende på vilket som är aktivt

Jag hittar tyvärr ingen sådan switch.