Vad händer när man kör cross fire ?

Permalänk

Vad händer när man kör cross fire ?

Tja har suttit och funderat lite och även surfat runt efter svar men hittar inte något klart svar.
om jag skulle bestämma mig för att köpa ett till gigabyte 6870 1gb kommer det då stacka och göra så jag får dubbla minnet alltså 2gb ? sen har jag även hör att om man kör cf kan man bara köra på en skärm är det sant ? tack i för hand:) uppskattar positiv respons xd

Permalänk
Medlem

Minnet kommer vara detsamma som för ett kort, dvs du kommer få 1GB

Och att man bara kan köra på en skärm om man kör CF är inte korrekt!

Permalänk
Medlem

Kör du CF kan du ha upp till 6 skärmar i Eyefinity så det stämmer inte riktigt att man bara kan köra 1 skärm

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Asså du får 2 gb totalt men det scalar inte 100% men nästan

Permalänk
Skrivet av Racsox:

Asså du får 2 gb totalt men det scalar inte 100% men nästan

Hmm.. har för mig att minnet speglas mellan korten. Delvis, om du har 2st 6870 1gb så används bara 1gb. Och om korten vardera hade 2gb så hade 2gb använts.
Rätta mig om jag minns galet.

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lopphunden:

Hmm.. har för mig att minnet speglas mellan korten. Delvis, om du har 2st 6870 1gb så används bara 1gb. Och om korten vardera hade 2gb så hade 2gb använts.
Rätta mig om jag minns galet.

Det stämmer mycket väl, effektiva minnet blir den summa som båda korten uppfyller, dva 1GB + 1GB = 1GB effektivt, 1GB + 2GB = 1GB effektivt, 2GB + 2GB = 2GB effektivt...

Permalänk

tack för sjukt snabba svar bra att veta i framtiden