Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Aug 2005

vattenkylnings radiator i serie?

Hejsan har aldrig lekt med vatten förut, men har tänkt att införskaffa lite
och då hade jag tänkt mig sånna här

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=617765
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=628604

har bara 2st ställen att sätta fläktar och det är en där back och en där fram men där fram är det för tight så man får inte platts med en radiator där

så då tänkte jag fråga om man kan sätta dom i serie som bilden visar?

jag vet att vattenrören går under radiatorn, men om man vrider på den 90 grader så man får dom på sidan och förhoppnings vis går den förbi fläkten.

//Freddan

||||| Intel core i7 4970k|| 8gb Corsair || GTX 970 ||Benq XL2720Z x3 |||||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landskrona
Registrerad
Apr 2011

borde ju gå men luften som går igenom första radiatorn plockar på sig så mkt värme att den andra radiatorn inte har någon effekt skulle jag tro. iaf inte lika stor.

Jag hålls inte ansvarig för alla råd jag ger!
Citera för snabba svar
Skol/bärbar: lenovo Ideapad u550 stationära: i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Sep 2002

Skulle absolut inte rekommendera det då precis som Mr.Azum säger kommer första radiatorn och fläkt dra med sig mycket värme till nästa och därmed ge riktigt dålig kylning (kanske t.o.m. uppvärmning).

Intel Core i7 2600k @ 4.5GHz 24/7 Vattenkyld, Asus Maximus IV Extreme, 4x4GB Corsair Dominance 1600MHz (8-8-8-24), SLI Gainward GTX 580 "GOOD" Edition 1536 MB Vattenkylt, Intel X25-M G2 SSD 120GB, 2x Intel 320 120GB RAID 0, Corsair Obsidian 800D, Corsair CPMSU-1200AX 1200W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av Mr.Azum:

borde ju gå men luften som går igenom första radiatorn plockar på sig så mkt värme att den andra radiatorn inte har någon effekt skulle jag tro. iaf inte lika stor.

sant, men samtidigt så får jag ur värmen ur lådan och i värsta fall kan jag sätta en till fläkt utanför om det inte hjälper

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
öland
Registrerad
Dec 2001

jag hade nog tagit upp en runt hål i toppen på lådan och monterat den andra där. köp till ett snyggt fläktgaller så kommer det bli hur fint som helst. serie koppla dom 2 radiatorerna är nog ingen hit som Mr.Azum sa.

Dan B ...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landskrona
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av fredde89:

sant, men samtidigt så får jag ur värmen ur lådan och i värsta fall kan jag sätta en till fläkt utanför om det inte hjälper

vad har du för chassi? kanske är värt att investera i ett nytt? annars så kanske du kan modda lådan du har? göra hål i toppen eller något

Citera för snabba svar
Skol/bärbar: lenovo Ideapad u550 stationära: i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Aug 2005

kom med något förslag på hur man ska lösa det?,
finns inget namn på chassit då det är häjdlöst gammalt, men funkar fortfarande.

har ingen lust att borrahåll i det

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Visby
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av fredde89:

kom med något förslag på hur man ska lösa det?,
finns inget namn på chassit då det är häjdlöst gammalt, men funkar fortfarande.

har ingen lust att borrahåll i det

En bild säger mer än ....

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landskrona
Registrerad
Apr 2011

montera en radiator på utsidan? eller köp ett nytt chassi

Citera för snabba svar