kort till battlefield

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
visby
Registrerad
Aug 2006

kort till battlefield

jag undrar vilket kort jag behöver till datorn för att få lika bra grafik som en PS3a. vill spela nya battlefield

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011

lika bra? är ps3 grafik bra? den använder väll 7800gtx grafik om jag minns rätt? då är ju klassen 6670 eller typ gtx550 som gäller eller? och då kommer du inte kunna spela bf3 men lika bra grafik som på ps3 jag skulle rekommendera gtx 560ti eller hd6950 för att ha ok grafik med spelbara fps

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Feb 2009

För lika dålig grafik som PS3 så krävs nog ungefär något i klass med de som EA/Dice rekommenderar för lägsta, typ ett 6770 eller liknande (skulle jag tippa på). Kanske lite "för" bra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lilla Edet
Registrerad
Jul 2009

Ja då räcker det med gtx 460.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Vet inte riktigt va du menar med samma grafik som ps3 med tanke på att dom är optmierade helt annorlunda. Vore även bra om du kunnde säga en budget så vi inte föreslår några galna kort du inte har råd med.

^____________^

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2005

Low är grafikinställningarna för konsoler. Och minimumkraven för det är 8800GT. Vilket inte säljs idag så kör på GTX 460 1GB.

|Intel i5 4670K@4.4GHz| |Asus Z97-A| |A-Data 16GB CL9 1600MHz| |ASUS GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC| |Samsung 850 Evo 500GB| |Samsung 840 Evo 250GB| |WD Green 3TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG IPS Display@74Hz|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
visby
Registrerad
Aug 2006
Skrivet av Jeasa:

Vet inte riktigt va du menar med samma grafik som ps3 med tanke på att dom är optmierade helt annorlunda. Vore även bra om du kunnde säga en budget så vi inte föreslår några galna kort du inte har råd med.

jag har ingen som helst erfarenhet av det här med spelande. har inte heller spelat PS3, noob som jag är på detta område trodde jag att PS3an var väldigt bra kanske bäst men vad vet jag. Jag kommer inte att spela online.

Jag ska bygga en ny dator nu, grejorna ska sitta i en http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=596873 grafikkortet ska va helst ett radeon och bara blåsa ut luften bakåt pris omkring 2000kr

så frågan är vad är bäst o satsa på för mig PS3 eller datorn. kanske ska säga att datorn kommer att kopplas till TVn ( lcd 46 )

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Jag vet inte om du ska våga dig på att bygga en dator själv om du inte har några tidigare kunskaper om det, men om det är bara för spelande du ska göra och inte använder datorn till något annat, så kanske ett ps3 + battlefield 3 är ett enkelt val då det är bara att plugga in och köra, vad vet jag

Vi köpte ett Radeon HD 6870 till polaren och han är väldigt nöjd med bf3. han lirar det på medium i 1080 med avarage fps på 67. Kostar 1600 kr ca.

^____________^