BattleField 3 Leverans???

Permalänk
Medlem
Skrivet av wooprat:

Tycker väl att releasedagen är då man ska vänta sig om man beställer från butik. Det är ju ändå då spelet släpps.
Vill man ha det innan så får man spotta upp de där extra tiorna för att få det digitalt. Jag tycker att webbhallen har gjort rätt, att de andra butikerna väljer att slänga iväg spelet tidigare kan väl ses som en bonus men verkligen inget man borde förvänta sig att de ska göra.

Hade ju varit en sak ifall det gick att börja spela så fort paketet dimper ner i lådan, men då det krävs online registrering som startar vid en speciellt tid så kunde spelet vara levererat ett par dagar innan - veckor eller månader faktiskt (div. VPN-trix för att komma förbi detta är inte att beakta).

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk

Hallå varför har ni redan fått det? D: Trodde inte det började säljas för än imorrn? D: och webhallen har ju sitt nattöppet ikväll/natt

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Här förlorade webbhallen ytligare en kund. Kommer skicka tillbaka det direkt när jag får det. Har just beställt från GMG, sitter och tankar det från origin nu. IKVÄLL SKA DET LIRAS!

Permalänk
Medlem

Skulle påstå att jag är en veteran på webhallen, har beställt nästan alla mina spel hos dem.
wow, sc2, m.m.

Jag beställer hos dem för att jag vet att jag nästan alltid brukar få det innan releasedag, så man kan spela det på natten.
En gång bestämde jag mig för spelbutiken.se, men då funkade det inte alls och fick det 2 dagar sent.

Den dagen svor jag att bara beställa från webhallen, men nu värkar det som webhallen också har skjutit sig själv i foten :-/
Känns lite trist när beställningar från game m.m får sitt idag, medans andra får vänta.
Webahallen, ni som alltid varit så snabba varför ska ni göra så här nu?

Är det bara för att ni ska ha nattöppet så dem på nattöppet inte blir arga, eller vad är det frågan om ?

Visa signatur

[ ASRock Extreme Gen 3 ][ Intel Core i7 950 ][ GTX 670 2GB ][ Corsair 6GB (2x2GB) 1333MHz XMS3 ][ Antec 750W 80+ ][ Corsair 650 D ]

Permalänk
Skrivet av kingboob:

Skulle påstå att jag är en veteran på webhallen, har beställt nästan alla mina spel hos dem.
wow, sc2, m.m.

Jag beställer hos dem för att jag vet att jag nästan alltid brukar få det innan releasedag, så man kan spela det på natten.
En gång bestämde jag mig för spelbutiken.se, men då funkade det inte alls och fick det 2 dagar sent.

Den dagen svor jag att bara beställa från webhallen, men nu värkar det som webhallen också har skjutit sig själv i foten :-/
Känns lite trist när beställningar från game m.m får sitt idag, medans andra får vänta.
Webahallen, ni som alltid varit så snabba varför ska ni göra så här nu?

Är det bara för att ni ska ha nattöppet så dem på nattöppet inte blir arga, eller vad är det frågan om ?

Ingen skulle väl komma på nattöppet om man kunde köpa det under dagen...fast å andra sidan går man ju nästan hellre o köper det nu än att vänta till inatt och väntar där i några timmar för att få det..

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av wooprat:

Tycker väl att releasedagen är då man ska vänta sig om man beställer från butik. Det är ju ändå då spelet släpps.
Vill man ha det innan så får man spotta upp de där extra tiorna för att få det digitalt. Jag tycker att webbhallen har gjort rätt, att de andra butikerna väljer att slänga iväg spelet tidigare kan väl ses som en bonus men verkligen inget man borde förvänta sig att de ska göra.

Njae.

478 riksdaler fick jag betala på Webhallen för min förhandsbokning och vad jag kan se så kostar det mig 449 kr om jag vill köpa en digital kopia via cdon.com.

Kan tilläggas att man redan från 21 oktober kunnat ladda ner liret därifrån.

Suggigt minst sagt för att stackare som förhandsbokat via sugghallen. Men man lever och lär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Hallå varför har ni redan fått det? D: Trodde inte det började säljas för än imorrn? D: och webhallen har ju sitt nattöppet ikväll/natt

Dom har väl gjort fel.

Fattar fan inte varför alla gnäller som små skitungar, spelet släpps imorgon skärp er.

Permalänk
Medlem

Fick mitt med posten idag, från game.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtelol:

Någon fler som tycker att fodralen luktar extremt konstigt? Möttes av en lukt som mest kan liknas med bränd plast när jag öppnade upp allt för första gången. xD

Luktar du på fodralen?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Storm Trooper || Moderkort: MSI Z170A Gaming M7 || CPU: Intel Core i7-6700K
|| GPU: ASUS Radeon R9 290X DirectCU II OC 4GB || PSU: Corsair RM850W || RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz || HDD: Caviar Blue 1TB || SSD: Samsung EVO 840 500GB || Windows 7 Home Premium 64bit

Permalänk
Avstängd

Beställde mitt ifrån eldgiganten, fick det under morgonen Äre ngn som vet om det är lugnt att börja spela innan release datumet?

Visa signatur

Asus P8P67 WS Revolution B3, Asus GeForce GTX 580 1536MB DirectCU II, Intel Core i5 2500K 3,3GHz, 2TB Samsung Ecogreen F4EG, OCZ SSD Vertex3 120GB MAX IOPS, Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1333Mhz XMS3, Fractal Design Newton R2, 1000W Modulär, Samsung SH-222AB, SATA Svart OEM, Windows 7 Ultimate, Corsair Graphite 600T Vit Corsair Graphite 600T Vit

Permalänk
Medlem

Jag beställde från komplett

"Antal beställt till lager (bekräftat) - Förväntat leveransdatum 2011-10-28"

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eott:

Dom har väl gjort fel.

Fattar fan inte varför alla gnäller som små skitungar, spelet släpps imorgon skärp er.

Då det gått att köpa och ladda ner spelet från diverse online tjänster sen den 21:e så att man bara kan trycka på Play Now när klockan tickar över 01:01 och förhandsbokade exemplar från Webhallen inte levereras förrän tidigast på dagen ser jag inga som helst anledningar längre att förboka från nämnda butik. Vad är syftet med förbokningar om det inte ger tillgång till spelet vid releasetidpunkt?

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av hus-musen:

Beställde mitt ifrån eldgiganten...

Episkt namn!

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eott:

Dom har väl gjort fel.

Fattar fan inte varför alla gnäller som små skitungar, spelet släpps imorgon skärp er.

Spelet släpps inte imorgon när posten kommer, spelet släpps inatt! Surt att inte kunna lira det då. Hade jag beställt hos konkurrenten GAME hade jag haft spelet idag. Eftersom webbhallen i de flesta fall brukar skicka mindre HELIGA spel till dagen innan så är detta verkligen ett undantag. Trist.

Permalänk
Medlem

Beställde mitt från CDON och där står det tyvärr än så länge bara att det packas. Så jag ska väl ha tur om jag får det på fredag egentligen.
Inte för att det är deras fel men posten är ju inte dom som gärna levererar saker som dom lyckas hämta upp samma dag. Sist gång när jag beställde Brink från Ginza som jag också får för mig hade släppdatum på en torsdag fick jag det på tisdagen veckan efter.

Företagen i sig skickar väl för det mesta ut skiten "i tid" men postens leverans är ju sällan låda med fallskärm på via flyg som man ibland önskade.

Visa signatur

Fractal North, Corsair AX860, ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI, Intel Core i7-13700K, Noctua NH-U12A, Corsair 64GB DDR5 6000MHz, ASUS 4080 TUF Gaming, Kingston Fury Renegade 4TB M.2, Samsung 850 EVO 500GB M.2 + Corsair Force GT 240GB + 3st Mekaniska tot. 16TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eott:

Dom har väl gjort fel.

Fattar fan inte varför alla gnäller som små skitungar, spelet släpps imorgon skärp er.

Gnäller för att jag har fått ett mail från dem där de skriver att jag skulle ha spelet vid release om jag förbokade från dem. Hade det nu inte varit så hade jag inte gnällt. Tycker att om ett företag har lovat något sådant så ska det hållas.

Sen vet jag inte hur "vuxet" det är att kalla folk för skitungar

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hus-musen:

Äre ngn som vet om det är lugnt att börja spela innan release datumet?

det är väl bara dice som vet exakt vad som händer med uppkoplingen och vilka omvägar den tar sen.
----> indonesien...hmm ingen som bor där men spelaren är registrerad där..wtf?...-------> sverige igen
och så har du tappat 200ms i ping

jag vågar inte chansa

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

det är väl bara dice som vet exakt vad som händer med uppkoplingen och vilka omvägar den tar sen.
----> indonesien...hmm ingen som bor där men spelaren är registrerad där..wtf?...-------> sverige igen
och så har du tappat 200ms i ping

jag vågar inte chansa

Du stänger ju av vpn:n sen när du verifierat datum för release... Dice kommer inte straffa dem som kör tidigare heller. står flera gånger i tråden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dave88:

Du stänger ju av vpn:n sen när du verifierat datum för release... Dice kommer inte straffa dem som kör tidigare heller. står flera gånger i tråden.

ok men hur vet du att du inte kopplas upp till indonesien efteråt?
proxyn registreras en gång sen kör väl Origin på den inställningen hela tiden även fast man stänger ner proxyn?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herrlin:

Luktar du på fodralen?

Rätt omöjligt att undkomma lukten då den varit instängd i ett fodral som du sedan öppnar, vad brukar hända då? ;P

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Mitt spel kommer imorgon från webhallen iaf :). Blir att lira först ihelg för min del. Man jobbar ju vardagar så man har inte tid att spela då

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Avstängd

Beställde från game.se de skickades i måndags men de har inte kommit ännu, det borde det väl göra eller kommer det imorgon ändå?

Händer det ofta att posten snor saker?

är lite paranoid

Visa signatur

Moderkort: MSI 870A-G54 | CPU: AMD Phenom II X4 B55 4ghz | Kylare: Corsair H50 Push n pull| Chassi: CM 430 |
GPU: Sparkle GeForce GTX 580 GURU | RAM: Vengeance 1600Mhz 8GB |PSU: Fractal Design Newton R2, 650W modulär, 80 PLUS | Lagring: WD 500GB 7200rpm | Skärm: Asus VG236 120hz 3D 23" |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av wooprat:

Tycker väl att releasedagen är då man ska vänta sig om man beställer från butik. Det är ju ändå då spelet släpps.
Vill man ha det innan så får man spotta upp de där extra tiorna för att få det digitalt. Jag tycker att webbhallen har gjort rätt, att de andra butikerna väljer att slänga iväg spelet tidigare kan väl ses som en bonus men verkligen inget man borde förvänta sig att de ska göra.

Personligen tycker jag det är mkt lamt att sitta och trycka på alla kopior tills sista minut. Av vilken anledning?
Vissa butiker verkar ha kunnat se mellan raderna och skickat tidigare så folk blivit glada, men inte webhallen tydligen. Blir nog sista gången jag beställer av webhallen gillar inte deras kaxiga inlägg på sida 1 heller för den delen.. Men för sent att avboka nu.

Permalänk
Medlem

webhallen skickar alltså ut spelet till alla som köpte med postförskott så de fick spelet idag, men vi som betalade direkt när vi bokade får det tidigast imorgon

extremt dåligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anerhell:

Beställde från game.se de skickades i måndags men de har inte kommit ännu, det borde det väl göra eller kommer det imorgon ändå?

Händer det ofta att posten snor saker?

är lite paranoid

GAME.se skickade mitt BF3 förra veckan fredags och fick det inte förränns idag, din borde väl ändå komma idag/imorgon.

Permalänk

kom hem för 45 min sen och vad låg inte på köksbordet om BF3 installerat och klart, nu måste man bara vänta tills inatt/imorn >.<

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk
Medlem

Fick mitt från ELECTROWorld idag. Pre install inc, awesome

Permalänk
Skrivet av cosplay:

webhallen skickar alltså ut spelet till alla som köpte med postförskott så de fick spelet idag, men vi som betalade direkt när vi bokade får det tidigast imorgon

extremt dåligt

Har postförskott de har inte skickat för mig :-/

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Om jag nu hade velat spela på releasedagen 00:01 så går inte detta bara för att Webhallen inte skickat ut i tid, vilket FAIL!
För min del blir det aldrig mer förbokning på Webhallen, även om jag ändå ska jobba imorgon 06:45->16:00. Jag bokade där av en anledning, att man alltid fått spelen i tid!
Trist...