BattleField 3 Leverans???

Permalänk
Medlem

Men varför får vissa kollinummer och andra inte då ?
Förstår inte det här alls, vissa har fått sitt spel från Webhallen och andra inte.
Vissa har fått kollinummer och andra inte? vad fasiken äre dem håller på med borta vid Webhallen egentligen ?

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av airhead:

Har du fått nyckel, och fungerar den? Frågar eftersom försäljningsvillkoren på Greenmangaming innehålller denna klausul specifik för EA-spel:

Citerar mig själv, köpte via Greenman och fick nyckel direkt (pris 329kr). Mycket besviken på Amazon, vars system förespådde att mitt spel skulle komma fram någon gång i slutet av nästa vecka. Påtalade givetvis deras saktfärdighet i avbeställningen.

Permalänk
Legendary RiceClocker
Skrivet av 1Z3C0LD:

Men varför får vissa kollinummer och andra inte då ?
Förstår inte det här alls, vissa har fått sitt spel från Webhallen och andra inte.
Vissa har fått kollinummer och andra inte? vad fasiken äre dem håller på med borta vid Webhallen egentligen ?

förmodligen har de som har kollinummer beställt flera spel och då skickades det som paket och inte brev. Det jag gissar på iaf, sen varför vissa kollinummer inte visar något vettigt är ju inte så trevligt...

Visa signatur

| Fractal Design Define R5 | Ryzen 3600 | MSI Tomahawk Max b450 | 4x8GB 3200MHz Corsair Vengance LPX | XFX 6950 XT | Intel 660p 1TB | Corsair RM750X 750W v2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaveMcGroin:

förmodligen har de som har kollinummer beställt flera spel och då skickades det som paket och inte brev. Det jag gissar på iaf, sen varför vissa kollinummer inte visar något vettigt är ju inte så trevligt...

Jag har köpt Buddy Bundle eller vad den heter med 2st BF3 LE, jag har inget kollinummer.

Visa signatur

| Corsair HX850 | VTX3D HD5870 @ 900/1300 med Accelero Xtreme Plus | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | AMD 1090T BE @ 3,8 GHz med H50 GT 1450 PnP | HAF 912 Plus | ASUS M4A89GTD Pro/USB3 |

Permalänk
Medlem

Webhallen har inte skickat mitt spel Jag är besviken.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Om webbhallen skickar som "förstaklassbrev" så säger posten att det borde ta en arbetsdag.
Jag tror mest att det är större paket som blir liggande i postsorteringen.
Så förhoppningsvis så har vi våra spel imorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaveMcGroin:

förmodligen har de som har kollinummer beställt flera spel och då skickades det som paket och inte brev. Det jag gissar på iaf, sen varför vissa kollinummer inte visar något vettigt är ju inte så trevligt...

Fast grejen är att även jag beställde "buddy pack" som en som länkade en bild ovan, och den personen hade kollinummer ? det hela är så sjukt F**ked up känns det som

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Legendary RiceClocker
Skrivet av borgen92:

Jag har köpt Buddy Bundle eller vad den heter med 2st BF3 LE, jag har inget kollinummer.

Skrivet av 1Z3C0LD:

Fast grejen är att även jag beställde "buddy pack" som en som länkade en bild ovan, och den personen hade kollinummer ? det hela är så sjukt F**ked up känns det som

Ja det var min gissning utifrån den bilden jag såg med någon som beställt "Buddy pack". Aja man får väll lita på att webhallen har gjort som det ska då helt enkelt, det har ju varit bra med sådant här förut. Tycker som sagt att man ska vänta tills imorgon innan man börjar tända facklorna och slipa högafflarna.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5 | Ryzen 3600 | MSI Tomahawk Max b450 | 4x8GB 3200MHz Corsair Vengance LPX | XFX 6950 XT | Intel 660p 1TB | Corsair RM750X 750W v2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaveMcGroin:

Ja det var min gissning utifrån den bilden jag såg med någon som beställt "Buddy pack". Aja man får väll lita på att webhallen har gjort som det ska då helt enkelt, det har ju varit bra med sådant här förut. Tycker som sagt att man ska vänta tills imorgon innan man börjar tända facklorna och slipa högafflarna.

Ja håller helt med, väntar tills imorgon och får se om de kommit eller ej.

Visa signatur

| Corsair HX850 | VTX3D HD5870 @ 900/1300 med Accelero Xtreme Plus | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | AMD 1090T BE @ 3,8 GHz med H50 GT 1450 PnP | HAF 912 Plus | ASUS M4A89GTD Pro/USB3 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaveMcGroin:

Ja det var min gissning utifrån den bilden jag såg med någon som beställt "Buddy pack". Aja man får väll lita på att webhallen har gjort som det ska då helt enkelt, det har ju varit bra med sådant här förut. Tycker som sagt att man ska vänta tills imorgon innan man börjar tända facklorna och slipa högafflarna.

Men som jag sagt tidigare, att jag kan glatt vänta tills imorgon.
Men att vissa som beställt ifrån Webhallen har fått sina/sitt gör mig irriterad, antingen så ska alla ha 1dag innan eller så ska alla ha på "release dagen", blir ju lite orättvist annars eller har jag fel? känns som att webhallen har gjort något hel knasigt!

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Att man får det imorgon då. Dock fortfarande dåligt att inte kunna spela det när det släpps. Riktigt skit dåligt faktiskt.

Du kommer ju få din vara förmodligen, du vet att dygnet är 24h och som med alla leveranser så kan de inte garantera att det finns spelbart för dig 01:00 bara för det är release då..utan mera åt att du har det på release dagen, har du inte så då kan du yttra dig om att det är dåligt. Vill du garantera dig om att du kan spela på release "tiden" 01:00 då kanske du skall köpa det online. Vi lever faktiskt i 2011 och att folk i dagens samhälle inte förstår sig på logistik och release är faktiskt mörkt för framtiden.

Till era alla negativa: Försök inse att webhallen gör ett otroligt jobb och om det nu finns en garanti för att få varan på release..då kan ni börja yttra er. Dock får ni tänka på att logistiken sker med posten och det mesta hänger på dem så länge webhallen kan bevisa att produkten är skickad dagen/dagarna innan beroende på slut destination.

Permalänk
Medlem
Skrivet av basseofc:

Fick mitt från ELECTROWorld idag. Pre install inc, awesome

Köpte du Limited edition och fick icke limited edition precis som jag och flera andra som förbokat på Electroworld?

Visa signatur

Turn on, tune in, drop out!
DFI NF4 Ultra-D, A64 3700+ San Diego @3.23Ghz, 2x1Gb Nanya@215Mhz 2,5-3-2-7, Xpertvision 7800GT@580/540/1300Mhz
R404 moddad Mach2

Permalänk
Medlem

Webhallen klantade sig med mitt Wrath och ett par polares så valde faktiskt att undvika Webhallen för denna gången och det är jag glad för. Limited Edition var billigare på Elgiganten än vad Basic är på Webhallen samt att det kom i tid.

Visa signatur

- | i7 2600k @ 4.5ghz (Noctua NH-D14) | ASRock Z68 Extreme4 | 4x4gb 1600Mhz Ripjaws | Corsair SSD Force 3 60GB | PowerColor Radeon HD6970 Xfire | Fractal Design Newton R2 1000W | 2TB Western Digital Caviar Green | -

Permalänk
Medlem

BAra att köpa skiten från orgin, antingen kan man låsa upp skiten redan nu eller så väntar man tills klockan 01:00 11-10-27 så kan man spela bäst man vill sen, utan att behöva oroa sig för posten eller att de skickat ut paketen för sent ^^

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Leary:

Köpte du Limited edition och fick icke limited edition precis som jag och flera andra som förbokat på Electroworld?

Jag beställde 2 st limted edition och fick 2 st limited edition

Permalänk
Legendary RiceClocker
Skrivet av 1Z3C0LD:

Men som jag sagt tidigare, att jag kan glatt vänta tills imorgon.
Men att vissa som beställt ifrån Webhallen har fått sina/sitt gör mig irriterad, antingen så ska alla ha 1dag innan eller så ska alla ha på "release dagen", blir ju lite orättvist annars eller har jag fel? känns som att webhallen har gjort något hel knasigt!

Nja det är ju där posten kommer in, Webhallen har ju förmodligen inte skickat ut någon annans BF3 tidigare utan det är ju förmodligen posten som har varit lite snabbare eller så. Är rätt så säker på att det är just posten som har gjort att några har fått spelet tidigare och att det inte är Webhallen som har skickat hälften tagit en fika och sen skickat iväg resten.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5 | Ryzen 3600 | MSI Tomahawk Max b450 | 4x8GB 3200MHz Corsair Vengance LPX | XFX 6950 XT | Intel 660p 1TB | Corsair RM750X 750W v2 |

Permalänk
Medlem

Jag ska upp 04.55 som vanligt till jobbet imorgon så jag bryr mig inte om spelet idag bara jag har det imorgon när jag kommer hem.

Det brukar ju nästan alltid krångla lite när ett stort spel släpps, så risken finns ju att många kommer sitta några timmar inatt innan det funkar.

Men en annan är ju ledig på fredag, får ta igen lite speltimmar då Mouhahahahaha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toye666:

Jag ska upp 04.55 som vanligt till jobbet imorgon så jag bryr mig inte om spelet idag bara jag har det imorgon när jag kommer hem.

Det brukar ju nästan alltid krångla lite när ett stort spel släpps, så risken finns ju att många kommer sitta några timmar inatt innan det funkar.

Men en annan är ju ledig på fredag, får ta igen lite speltimmar då Mouhahahahaha

Sjukskriven *Host, Host*

Permalänk
Skrivet av DaveMcGroin:

Nja det är ju där posten kommer in, Webhallen har ju förmodligen inte skickat ut någon annans BF3 tidigare utan det är ju förmodligen posten som har varit lite snabbare eller så. Är rätt så säker på att det är just posten som har gjort att några har fått spelet tidigare och att det inte är Webhallen som har skickat hälften tagit en fika och sen skickat iväg resten.

Känns dock skumt att paketet har ett kollinummer men de går ej att spåra, beställt buddy pack

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Skrivet av basseofc:

Jag beställde 2 st limted edition och fick 2 st limited edition

En nyfiken fråga bara, vilket datum bokade du det?

En polare bokade det den 16 augusti från Electroworld och fick standardversionen.

Permalänk
Legendary RiceClocker
Skrivet av Jesper943:

Känns dock skumt att paketet har ett kollinummer men de går ej att spåra, beställt buddy pack

Ja detta håller jag med om att det är väldigt skumt, men jag hade avvaktat tills spelet faktiskt hade släppts innan jag börjar klaga på webhallen

Visa signatur

| Fractal Design Define R5 | Ryzen 3600 | MSI Tomahawk Max b450 | 4x8GB 3200MHz Corsair Vengance LPX | XFX 6950 XT | Intel 660p 1TB | Corsair RM750X 750W v2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pimpy:

Spelen skickas med brev, och då kan de ej spåras med kollinumret/ordernumret.

Inte för mig dock, jag betalade inte med kort. Så det borde ju komma till postombudet där jag betalar spelet.
Edit: Eller det kanske skickas som brev ändå ja... Men konstigt att jag har fått ett kolli id.

Permalänk
Medlem

jobbigt att polaren som beställde för någon vecka sedan fick sitt idag medan jag som beställde i februari inte har fått det... men inget mer webhallen i framtiden

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur specact funkar? Försökte låsa upp det men fick begäran kunde inte hanteras lr något... Och då testade jag igen och nyckeln var använd? Men kan fortfarande inte byta camouflage...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Jag har då inte fått något kolli på mina två spel. Skickas nog som brev, har alltid gjort när jag beställer spel från Webhallen.
konstigt att du har ett kolli-nummer :/

Ligger det inte i min brevlåda imorgon så blir det rage-mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Bara jag som är nojig över att inte få det med posten imorgon från webhallen?

Inte fått något mail eller något.

Får jag de inte imorgon beställer jag aldrig mer från webhallen efter att ha läst detta kaxiga utlåtande från deras twitter :

"Alla barn, BF3 är precis som jul . Bara för att man vill ha presenter tidigare gör inte att datumet för julafton ändras . Release = 111027 "

Jo samma här, bor i GBG ska hämta i butik men inget sms inget mail ingenting

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Känns ju som när man gick på dagis och vissa barn fick välja godis före en själv, och så var bara bottenskrapet kvar. Har beställt buddy pack från Webhallen, men har inte fått det än. Inte hela världen för mig. Men känns ändå jäkligt tråkigt att inte ha det när vissa andra har fått det. Precis som när man var liten.

Ska tilläggas att jag hade en mycket bra uppväxt som barn.

Permalänk

En polare fick det i brevlådan idag (Webhallen), samma för mig (Elgiganten).. båda bor i Stockholms norrort

Visa signatur

i7 2600k 3,4ghz | CM Hyper 212 EVO | Asus P8Z68-V PRO | Asus GTX 780 DCUII 3GB | Be Quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Mod. | Corsair XMS3 1600mhz 8GB | WD 1TB HDD | Corsair SSD Force Series 115GB | CM HAF 912 Plus Midi Tower | 2x Noctua NF-S12B ULN 120mm

Permalänk
Medlem

Skönt att jag inte haft samma funderingar hela dagen, jag och en polare beställde buddy pack ifrån webbhallen och vi har inte hört någonting om våra spel förutom informationen ifrån posten: 23 okt kl 13:33 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Dock har 5 polare i från klassen redan fått avisering om att det kommit och kunde hämtas ut imån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saabaero:

Skönt att jag inte haft samma funderingar hela dagen, jag och en polare beställde buddy pack ifrån webbhallen och vi har inte hört någonting om våra spel förutom informationen ifrån posten: 23 okt kl 13:33 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Dock har 5 polare i från klassen redan fått avisering om att det kommit och kunde hämtas ut imån.

Skumt att vissa verkar få det skickat med postpaket medan vissa får det som brev :/