Hur mycket bättre flyter retail bf3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mathemoto:

Förresten så upplevelse jag stor skillnad genom att tvinga hög prestanda i Nvidia kontrollpanel. betydligt stabilare bilduppdatering. Så stort tack för det!

ok bra
fattar inte varför inte den är satt till max prestanda från början
alla andra inställningar är kvar när man uppdaterar drivarna förutom den som alltid ändras till anpassningsbar.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mathemoto:

Tack, det ska jag. Jag återkommer så fort jag hårdtestat. Förresten så upplevelse jag stor skillnad genom att tvinga hög prestanda i Nvidia kontrollpanel. betydligt stabilare bilduppdatering. Så stort tack för det!

Skrivet av pg_ice:

ok bra
fattar inte varför inte den är satt till max prestanda från början
alla andra inställningar är kvar när man uppdaterar drivarna förutom den som alltid ändras till anpassningsbar.

Någon som skulle kunna förklara för mig hur jag gör denna inställningen i Nvidia panelen?

Permalänk
Skrivet av Soil:

Någon som skulle kunna förklara för mig hur jag gör denna inställningen i Nvidia panelen?

Öppna Nvidias kontrollpanel och klicka på "Hantera 3D inställningar" sen hittar du "läget energisparfunktioner" och väljer "föredrar maximal prestanda"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mathemoto:

Öppna Nvidias kontrollpanel och klicka på "Hantera 3D inställningar" sen hittar du "läget energisparfunktioner" och väljer "föredrar maximal prestanda"

Tackar! Då var jag fel ute. Jag satte det som global inställning, är det något att föredra? Blir det stor skillnad?

Permalänk
Skrivet av Soil:

Tackar! Då var jag fel ute. Jag satte det som global inställning, är det något att föredra? Blir det stor skillnad?

När du ställt in maximal prestanda på fliken "globala inställningar" så kommer du se på programinställningar på specifika spel om du bläddrar bland samma alternativ att maximal prestanda ligger som global inställning. Så det är samma sak. Om det nu var det du syftade på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mathemoto:

När du ställt in maximal prestanda på fliken "globala inställningar" så kommer du se på programinställningar på specifika spel om du bläddrar bland samma alternativ att maximal prestanda ligger som global inställning. Så det är samma sak. Om det nu var det du syftade på?

Det blev lite tvetydigt där. Jag tänkte mer om det blir stor skillnad att ha den här inställningen på när man väl kör BF3?

Permalänk
Skrivet av Soil:

Det blev lite tvetydigt där. Jag tänkte mer om det blir stor skillnad att ha den här inställningen på när man väl kör BF3?

Om du går in på inställningar för energisparfunktioner för skärmsläckare så ändrade jag maximal prestanda där. Sedan i Nvidia kontrollpanel. Jag upplevde betydligt stabilare bilduppdatering efter detta då jag hade problem med framedrops och en hackande bild pga. det. Fick inget flow i mitt spelande.