Ni som har beställt via CDONs download-tjänst, hur lång tid tog det innan ni fick...

Permalänk
Medlem

Ni som har beställt via CDONs download-tjänst, hur lång tid tog det innan ni fick...

Hur lång tid tog det innan ni fick produktnyckeln? Jag var precis i kontakt med deras kundservice och de kunde inte själva svara på hur lång tid det skulle ta, bara att den skulle komma inom 24 timmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n1nja:

Hur lång tid tog det innan ni fick produktnyckeln? Jag var precis i kontakt med deras kundservice och de kunde inte själva svara på hur lång tid det skulle ta, bara att den skulle komma inom 24 timmar.

Nu har inte jag beställt BF3 på cdon men jag köpte star wars the old republic och då fick jag preorder-koden efter 4h.

//Fuuza

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem

Efter att ha brottats med deras hemsida i ~20 minuter(time out, service unavailable etc.) så kom jag tillslut in och kunde betala. Det hela gick mycket smidigt och jag fick koden direkt under mitt på konto. Så nu sitter jag och tankar det från origin då jag tror att CDOns servrar är tämligen överbelastade.

Permalänk
Medlem

Lite OT men varför kostar Download lika mycket som skiva? Man kan ju tycka att det borde vara lite billigare p.g.a att man just inte får en skiva i ett fodral hemskickat.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Lite OT men varför kostar Download lika mycket som skiva? Man kan ju tycka att det borde vara lite billigare p.g.a att man just inte får en skiva i ett fodral hemskickat.

Mjo, det har du en poäng i. Men dom flesta som köper tycker nog att själva värdet i köpet är själva spelet, inte kartongen.

Sen ur företagets synpunkt så tar dom lika mycket betalt via download än via skivor pga att det kostar nog rätt mycket pengar att administrera och ha stora servrar någonstans som konstant laddar upp spel. Då är det klart att dom måste ta betalt för denna tjänst. Därför kostar det nog lika mycket.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Mjo, det har du en poäng i. Men dom flesta som köper tycker nog att själva värdet i köpet är själva spelet, inte kartongen.

Sen ur företagets synpunkt så tar dom lika mycket betalt via download än via skivor pga att det kostar nog rätt mycket pengar att administrera och ha stora servrar någonstans som konstant laddar upp spel. Då är det klart att dom måste ta betalt för denna tjänst. Därför kostar det nog lika mycket.

Bra sagt, det lär ju vara precis så som du säger.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Själv är man rank 10 redan

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk

själv köpte jag min från green gaming man för 327kr

Visa signatur

Tharmaltek GT Snow / i7 6700k / Noctua NH-D14 /Nvidia RTX 3080 / Gigabyte Z170-World Of Tanks / Corsair 750w / 16gb / 1tb / Crucial MX300 525GB

PS5 / Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Jag fick min nyckel dirr. Inte på mail eller så men i själva ordern så fanns det en produktnyckel. Ctrl+c o in i origin.

Visa signatur

Слава Україні!