Antec Eleven Hundred hittar ut i förtid

Permalänk
Melding Plague

Antec Eleven Hundred hittar ut i förtid

Antec är på väg ut med flera nya datorlådor i välbekanta serier. Näst på tur är Eleven Hundred, uppföljaren till gamingmodellen Nine Hundred.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt

Permalänk
Medlem

vem kommer sätta en fläkt bakom MoBo plåten annars trevligt

Visa signatur

_______________________________________________________________________________
Motherbord: Gigabyte P55A-ud3 | CPU: I5-760 @ 3,8 GHz | GPU: Evega gtx670 FTW |
____________________________________________________________
RAM: Corsair Vengeance 8GB | PSU: Corsair TX750W | Chassi: CM HAF 922 |

Permalänk
Medlem

Uppgradering av en "gaming" modell så kan man i alla fall få med fläktfilter till fläkthålen på sidorna

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Medlem

Ser trevlig ut. Synd man inte kan byta en gång i veckan då hade det varit roligt med nya chassi

Visa signatur

Min 24/7 Build i7 950 @ 3.9GHz (1,264 volt)| ASUS Sabertooth X58 | 6x2 GB DDR3 @ 1600 MHz | 7970 |Crucial Sata 6 SSD 128 Gb|Samsung SpinPoint F3 1TB|Corsair AX 850W PSU Modular|Låda Silverstone Raven r02 |Nh-D14 |Windows 7 Home 64-bit|BENQ XL2420t @120hz

Permalänk
Keeper of Traditions

Såg ut att ha mycket gemensamt med P280 som nyss visades upp.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

såg ganska trevligt ut, skulle vilja göra några modifikationer om jag fick bestämma men generellt så såg det lovande ut

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4,4 Ghz | GTX 780 DirectCU II | H60 V.2| Maximus IV Gene | TJ08-E | Vengeance 16gig 1600MHz | 840 pro 256GB | Corsair HX 1050W

Gratis frakt Inet

Permalänk
Medlem

Ser ut att kunna blir riktigt bra!

Visa signatur

Stationär i5 3570k @ 4.5 Corsair AX750W GTX 670 @ + 140 Corsair Vengeance LP 8gb TJ08-E Seagate Barracuda 1tb ASUS Z77-M PRO

Laptop HP ProBook 6360b 13.3"

Permalänk
Medlem

Ser ut att passa med trippleslotskylare i nedersta PCIe-sloten.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Jag är ute efter ett chassie till, jag hade tänkt Core 3000, men den här blir ju dyrare.
Men det verkar intressant ändå.
Hjälp mig att välja http://www.sweclockers.com/forum/86-stationara-datorer-koprad...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Den borde kosta 11 hundra

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K

Permalänk
Medlem

Alltså kan nån förklara VARFÖR man vill ha fönster i datorn? istället för bättre ljuddämpning. Om man nu älskar sitta och glo in i datorn och beundra sina kretsar så kan man väl ta en kort och rama in och ställa framför datorn och få bättre ljuddämpning på köpet..

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Skrivet av MrP*:

Ser trevlig ut. Synd man inte kan byta en gång i veckan då hade det varit roligt med nya chassi

Word

Skrivet av Dimuman:

Alltså kan nån förklara VARFÖR man vill ha fönster i datorn? istället för bättre ljuddämpning. Om man nu älskar sitta och glo in i datorn och beundra sina kretsar så kan man väl ta en kort och rama in och ställa framför datorn och få bättre ljuddämpning på köpet..

För att man kanske har lagt ner mycket tid på att få datorn riktigt snygg på både utsidan och insidan, och då är det inte så roligt att gömma undan den i en r3 där ändå ingen kan se den. Chassiet ska visa upp datorn, inte gömma undan den!

Dessutom så skulle du knappt märka skillnad i ljudnivå om du satte en dämpmatta på ena dörren. Och i många fall så blir datorn tystare i ett chassi som kyler bra, i stället för ett ljuddämpat, eftersom processor och grafikkortskylaren inte behöver varva upp lika mycket.

Permalänk
Medlem

Whats up with the fläkthål bakom moderkortsplåten ööh?

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

Whats up with the fläkthål bakom moderkortsplåten ööh?

Fläkthålen är till för att fläkten man kan sätta där skall få luft

Permalänk
Medlem

Sjyst chassi, men i sann Antec-anda så klantar de till kylningen. Tidigare har dom kört med dubbla 80mm-fläktar till nätagg, ett chassi med 15st fläktar utan fläktfilter mm.

Nu tänkte dom att det kanske skulle se bra ut om man "kylde" baksidan av CPUn med ytterliggare en fläkt.

Snarare Klantec...

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimuman:

Alltså kan nån förklara VARFÖR man vill ha fönster i datorn? istället för bättre ljuddämpning. Om man nu älskar sitta och glo in i datorn och beundra sina kretsar så kan man väl ta en kort och rama in och ställa framför datorn och få bättre ljuddämpning på köpet..

För att det ät fint.. men jag håller med dig. Aläpp en låda utan fönster i så kanske jag skulle överväga det. Dumpa den lysande fläkten när de ändå är på gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimuman:

Alltså kan nån förklara VARFÖR man vill ha fönster i datorn? istället för bättre ljuddämpning. Om man nu älskar sitta och glo in i datorn och beundra sina kretsar så kan man väl ta en kort och rama in och ställa framför datorn och få bättre ljuddämpning på köpet..

Då behöver du ju aldrig resa. Det räcker med att se bilder från andra land. Och du behöver aldrig se din familj, för du har dem på kort i datorn. Lite överdrivet men du förstår grejen Sen använder många headset och då räcker det att den är hyfsat tyst i idle. I load hör man den ändå inte.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Vad är det för poäng med att göra en gigantisk låda där man använder 30-40% av platsen? Jag ser ingen vettig människa som har 7st hårddiskar, 4st dvd/bluray brännare (eller bluray alls) och allt vad dom utrustat för.

Om entusiastmarknaden är snäv, så bör det vara ganska lätt att lista ut att en procentsats där användare har monterat in 7st 3.5" och 4st 4st 5.25" enheter i en låda bör vara väldigt väldigt låg. 2-4 eller kanske 8st 2.5" platser för ssd/hdd borde räcka fint. dvd/bluray ser jag ingen poäng till alls längre. 3.5" enheter för ett jäkla liv och tar bara upp onödigt mycket plats.

Bara mina 5 ören. Och ja, jag är en gnällig gubbjävel!

Permalänk
Medlem

Såg ganska fint ut! Men att ha fläktplatser i plexiglas är däremot inte fint.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Ser ut att kunna bli riktigt bra!

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför man inte ska kunna välja om man vill ha en dörr med eller utan fönster i.

Hur svårt skulle det vara att ordna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Då behöver du ju aldrig resa. Det räcker med att se bilder från andra land. Och du behöver aldrig se din familj, för du har dem på kort i datorn. Lite överdrivet men du förstår grejen Sen använder många headset och då räcker det att den är hyfsat tyst i idle. I load hör man den ändå inte.

Det var bland dem sämsta jämförelser jag sett.

Det är väl mer som att ha plexifönster på motorhuven på bilen? Kunna se motorn (hårdvaran) som använder, istället för att "bara" använda den.

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk

Blir så trött på alla plexiglasfönster och lysande fläktar, bara för att man faller in i kategorin "gamer" betyder inte det att man uppskattar julgransbelysning i sin dator....

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk

om den inte skulle ha plast front och ett fönster så skulle den kanske va snygg.

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Medlem

Antec gör ju bara fulare o fulare chassin för varje dag :/

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinkel92:

Blir så trött på alla plexiglasfönster och lysande fläktar, bara för att man faller in i kategorin "gamer" betyder inte det att man uppskattar julgransbelysning i sin dator....

Håller med dig till fullo.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

Whats up with the fläkthål bakom moderkortsplåten ööh?

Skrivet av Deathdancer:

Sjyst chassi, men i sann Antec-anda så klantar de till kylningen. Tidigare har dom kört med dubbla 80mm-fläktar till nätagg, ett chassi med 15st fläktar utan fläktfilter mm.

Nu tänkte dom att det kanske skulle se bra ut om man "kylde" baksidan av CPUn med ytterliggare en fläkt.

Snarare Klantec...

Jag har haft chassin med Fläkthål bakom moderkortet och de hjälper faktiskt till att kyla CPU'n en hel del. I de senaste jag hade Coolermaster 690 Nvidia edition så hade jag bara en Slim 80mm fläkt bakom cpu'n och de gav 4 grader lägre temp vid full load. Så de är alltså något BRA att de kommer chassin som har plats till 120mm fläktar bakom cpu'n.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av _MmattiasS_:

Dessutom så skulle du knappt märka skillnad i ljudnivå om du satte en dämpmatta på ena dörren. Och i många fall så blir datorn tystare i ett chassi som kyler bra, i stället för ett ljuddämpat, eftersom processor och grafikkortskylaren inte behöver varva upp lika mycket.

Det kan helt klart göra skillnad, kolla bara på antecs performance-serie.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hannessb:

Antec gör ju bara fulare o fulare chassin för varje dag :/

Jag är inte heller förtjust i mesh på framsidan.

Visa signatur

Core i5, gtx660