Kraschar ditt spel vid map loading? *LÖSNING*

Permalänk
Medlem

Kraschar ditt spel vid map loading? *LÖSNING*

Till att börja med kan det inte vara en bra idé med en samlingstråd (+sticky) med lösningar till olika problem?

Secondly - Kraschar ditt spel i slutet av rundan / loading? Har ditt spel en tendens att krascha i SP (i synnerhet precis efter första leveln)? Har du ett ASUS-grafikkort?

Lösning saxat från Battlelog som fungerade för mig och tycks ha fungerat för många andra:

Citat:

This may not work for everyone, but I had tried EVERYTHING out there short of wiping my hard drive and starting over. Turns out my Asus OSD and Asus Smart Doctor programs that came with my video card somehow were screwing with this DLL and BF3 didn't like it. Seems that people had this same issue with Dirt2 and this is how they fixed it.

How to do it:

Uninstall OSD and Smart Doctor, restart computer. Re-install GPU driver. Enjoy!

This might only work if you have a Asus card, but I suspect other cards have similar programs that are causing the same problems. Try uninstalling your GPU monitoring software and re-installing drivers, this could work on other cards.

Good luck!

Permalänk
Medlem

God info. Har två KFA2 kort som strulat en del. Använder EVGA Precision för överklockning. Kanske där problemet ligger?

Visa signatur

Fractal Design Define S - ASUS STRIX GTX 1060 6GB - Core i5 6600K @ 4.5GHz - be quiet! Pure Rock - Corsair 16GB CL13 2133MHz - Samsung 250GB SSD (OS) - ASUS Z170 PRO Gaming - Corsair RM750x 750W

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag får DC eller kick direkt eller efter 1 minuter efter varje start.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

Jag får DC eller kick direkt eller efter 1 minuter efter varje start.

Ditto. Antar att du också låste upp bf med vpn?

Permalänk
Medlem

mitt spel crashar typ 1 minut in -.-

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Medlem

Ang DC - Punkbuster, eller router kanske? Flertalet som lider av samma problem, mig veterligen finns ingen lösning? (ÄN, givetvis).

Permalänk

Ni som har problem med att spelet dör efter 1 min. Sänk eller stäng av överklocken så funkar det!

Faaaan, spelet dör fortfarande vid map byte. Har inget av programmen du nämnde installerade och jag har ominstallerat drivers. Kanske är det MSI Afterburner som ställer till det?

Permalänk
Medlem

EV. LÖSNING

Testa att uppdatera erat PB manuellt genom:-----> http://www.evenbalance.com/index.php?page=dl-bf3.php Läs anvisningarna i lugn och ro.

Till er övriga så vet jag inte om detta hjälper men hittade en intressant lösning som hjälp en vän med ASUS kort, kan ev. hjälpa andra kort.

ELDARION:
Kraschar ditt spel i slutet av rundan / loading? Har ditt spel en tendens att krascha i SP (i synnerhet precis efter första leveln)? Har du ett ASUS-grafikkort?

Lösning saxat från Battlelog som fungerade för mig och tycks ha fungerat för många andra:

Citat:
This may not work for everyone, but I had tried EVERYTHING out there short of wiping my hard drive and starting over. Turns out my Asus OSD and Asus Smart Doctor programs that came with my video card somehow were screwing with this DLL and BF3 didn't like it. Seems that people had this same issue with Dirt2 and this is how they fixed it.

How to do it:

Uninstall OSD and Smart Doctor, restart computer. Re-install GPU driver. Enjoy!

This might only work if you have a Asus card, but I suspect other cards have similar programs that are causing the same problems. Try uninstalling your GPU monitoring software and re-installing drivers, this could work on other cards.

Good luck!

Detta ska hjälp flera personer!
hoppas att det hjälper er!
PEACE!!

Visa signatur

Citera för svar!