Cod spelare går över till bf3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Jag hoppas att du fortsätter med din sniper. För det betyder att jag kommer inte ha några problem att sätta min kniv i dig och sno din dogtag. Hatar snipers. tacka DICE för deras underbara glare-idé.

haha! Come at me broo!^^ nä men srsly jag uppmanar dig att jaga rätt på mig så kan vi ha en episk knifefight!

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoyoman:

Min attiyd är fine ;D jag kommer garanterat att byta spelstil eftersom det verkar vara förslaget.

jo jag tror ochså cod är lättare men jag gillar svåra spel^^ så då blir väl detta en skojig utmaning!

Vad roligt att du tar till dej och bevisar att alla rage kids har fel ,hoppas det går bra för dej.

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaksylt:

Vad roligt att du tar till dej och bevisar att alla rage kids har fel ,hoppas det går bra för dej.

=)! om du spelar på sweclockers servern kanske vi får reda på det!^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoyoman:

haha! Come at me broo!^^ nä men srsly jag uppmanar dig att jaga rätt på mig så kan vi ha en episk knifefight!

jag har inte knifefights med snipers. Jag stabbar dom bakifrån

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

jag har inte knifefights med snipers. Jag stabbar dom bakifrån

vad för snipers spelar du emot trodde hela iden med sniper var att smyga och inte bli ägd av aasults känner att det behövs ändring här! ;D

Permalänk
Medlem

Bra val, jag har alltid vart lite mer åt mw spelen. Men Bf3 sopar mattan med mw. Det känns lite som att man spelar black ops (styrning, fps). Fast i en mycket roligare värld.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoyoman:

vad för snipers spelar du emot trodde hela iden med sniper var att smyga och inte bli ägd av aasults känner att det behövs ändring här! ;D

för det första är jag inte assault, jag är engineer. För det andra så är det just snipers vana att smyga och campa som gör de till så lätta byten. Det var inte så svårt att simma ut till ön på Operation Metro och smyga upp bakom dem. Eller att gå runt Forest i Caspian för att komma upp till sniperkullarna och ta ner dem

I Mina ögon finns det inget skönare än att stå några sekunder och bara titta på en pronande sniper medan han försöker hitta någon att skjuta, för att helt lugnt och nonchalant gå upp till honom, och trycka in kniven i den j*vla campande lilla smutsiga fega kräket. Det är ungefär så jag känner för sniperclassen

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Jag spelar alltid som en riktigt teamplayer, vilket spel det än är, dock så har jag inget emot
folk som campar eller dylikt då man vet att man oftast tar dem på något sätt ändå, och tillslut
tröttnar folk och byter server..

Jag är själv en gammel gubbe (snart 30) och har enbart spelat BF1942 samt bad company2
lite granna. Har alltid trivits bättre i Codserien pga. ett bättre FPS spel, speciellt Mw1/2, även
BO är relativt snabbt.

Men nu kommer jag helt gå över till BF3, blev helt såld efter betan.
Kommer säkerligen köpa Mw3 i framtiden, men det lär dröja!

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

för det första är jag inte assault, jag är engineer. För det andra så är det just snipers vana att smyga och campa som gör de till så lätta byten. Det var inte så svårt att simma ut till ön på Operation Metro och smyga upp bakom dem. Eller att gå runt Forest i Caspian för att komma upp till sniperkullarna och ta ner dem

I Mina ögon finns det inget skönare än att stå några sekunder och bara titta på en pronande sniper medan han försöker hitta någon att skjuta, för att helt lugnt och nonchalant gå upp till honom, och trycka in kniven i den j*vla campande lilla smutsiga fega kräket. Det är ungefär så jag känner för sniperclassen

Men det är de jag menar! inte spelat bf3 ännu men iden är ju att dem ska ha truppminor etc etc/tasty sidearm.
kan inte skillnaden mellan enigneer o assult ännu ;D tycker inte det finns något skönare än att hs en disorienterad infanterist ^^ typ en enigneer som kommit utanför garaget ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av pimpy:

Jag spelar alltid som en riktigt teamplayer, vilket spel det än är, dock så har jag inget emot
folk som campar eller dylikt då man vet att man oftast tar dem på något sätt ändå, och tillslut
tröttnar folk och byter server..

Jag är själv en gammel gubbe (snart 30) och har enbart spelat BF1942 samt bad company2
lite granna. Har alltid trivits bättre i Codserien pga. ett bättre FPS spel, speciellt Mw1/2, även
BO är relativt snabbt.

Men nu kommer jag helt gå över till BF3, blev helt såld efter betan.
Kommer säkerligen köpa Mw3 i framtiden, men det lär dröja!

Låter superb, vi kan vara noob tillsammans! ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoyoman:

Men det är de jag menar! inte spelat bf3 ännu men iden är ju att dem ska ha truppminor etc etc/tasty sidearm.
kan inte skillnaden mellan enigneer o assult ännu ;D tycker inte det finns något skönare än att hs en disorienterad infanterist ^^ typ en enigneer som kommit utanför garaget ;D

you have lots to learn young padawan

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Grejjen är att du påverkar andra som har köpt spelet, så upplevelsen blir sämre för dom. Förstår om man göe de ibland men inte alltid

Så man bör spela för att göra andra nöjda, inte för att själv ha kul? Oj, jag måste omvärdera vissa saker då..:S

Att fusk osv inte är acceptabelt håller nog alla med om, men det här är lite överdrivet.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

Så man bör spela för att göra andra nöjda, inte för att själv ha kul? Oj, jag måste omvärdera vissa saker då..:S

Att fusk osv inte är acceptabelt håller nog alla med om, men det här är lite överdrivet.

Tycker dem har till viss del rätt..om det blir games mot andra sweclockers så mååste man ju vinna finns inget som heter defeat i ett sådant läge!
Aka om dem vill ha en medic får dem en medic etc etc..
typ som respecc i wow eller support i Lol/dota/hon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

you have lots to learn young padawan

AAhhh no u dide'nnttt.!

Permalänk
Skrivet av Kaksylt:

Hur ska communityt växa om man inte ger folk någon chans?
Personligen har jag spelat Cod mycket och hade inga problem med att gå tillbaka till BF.
Körde en 50 rundor på betan och fick 20 MVP ribbons med en KD på 2:0 inget märkvärdigt... (dvs fick mycker poäng på mcom caps resses osv..)

bara för att man kommer från Cod betyder det inte att man suger sen att Cod communityt är lite speciellt är en annan femma.
Denna personen går endå in på ett forum och söker tips och råd, känns som en spelare med potential att vara bra, och verkar inte vara någon omogen "Cod-kid".

Jag menar att folk som du(?) och den andra snubben, som inte bryr sig om teamplay utan bara att ligga och snipa vill jag helst inte ha på min server.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaksylt:

Well för det första taktiker är väldigt bra till skillnad från run and gun ^^.
Och springa rakt på brukar inte heller funka lika bra som i Cod utan gäller att ha lite mer finess

bara jag som tycker att run and gun är det som fungerar bäst i både bc2 och bf3?
då menar jag alltså inte bara för kills, utan för att vara det vinnande laget.
om man spelar bf3 som man skulle spela cod, pure run and gun alltså så vann jag 90% av rundorna och satt ändå på en kd med dryga 2.5, fast jag hade majoriteten av mina kills med glocken.

håller med om att i bf2 lönade sig inte run and gun, men med riktigt konsoliga vapen, som det varit i BC2 och BF3 lönar det sig.
Minimal rekyl, man tar sig fram snabbt som satan, och kan utan problem hålla en plantad mcom/en flagga länge nog.

kanske bara är jag som tycker det är så däremot.

hm.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusDazE:

Jag menar att folk som du(?) och den andra snubben, som inte bryr sig om teamplay utan bara att ligga och snipa vill jag helst inte ha på min server.

Meh om det är typ demoliton eller ctf w/e så är det självklart att man ''snipar'' runt dem områdena (deffar) brukar snipa när jag e på deff duty och går rush när jag är på offense..spec de senaste dagarna för att rly get into this teamplay stuff

Permalänk
Skrivet av yoyoman:

Meh om det är typ demoliton eller ctf w/e så är det självklart att man ''snipar'' runt dem områdena (deffar) brukar snipa när jag e på deff duty och går rush när jag är på offense..spec de senaste dagarna för att rly get into this teamplay stuff

Stop sniping and start teamplaying!