Gigabyte hd6970 OC (klock möjligheter)

Permalänk

Gigabyte hd6970 OC (klock möjligheter)

Tjenare. Fick mitt kort idag och lyckades få den att funka osv. (aldrig installerat någon komponent allt förut men gpu var ju enkelt)

Nu till min fråga, vad tror ni är rimligt att öka inställningarna till utan att riskera allt för mycket? Eller borde jag inte vara där och röra överhuvudtaget?

Såhär ser det ut nu (CCC) :

Tänkte t.ex. 950mhz och sedan manuellt öka fläkten lite under spel.
Är dock en färsking inom detta. Så en fråga vad gör/betyder "Inställningar för minnesklocka med hög prestanda?" på min 5850 var ju allt nästan maxat direkt så drog bara upp det på max och ökade fläkten lite och körde på. Medans jag höll koll på temp osv.

Permalänk

det blev "amd drivers has stopped working" på 950mhz. Tetstade även öka energikontrollinställningar samtidigt men samma problem.

Står såhär på en inet recension "anledningen att det är dåligt i t.ex sweclockers test är för att det då inte fanns något sätt att att höja volten. Nu går det och det går att klocka upp till ca 1Ghz utan problem."

Är det kanske volten jag måste öka? hur gör jag det? verkade inte gå i afterburner eller behöver jag välja någon speciell option eller liknande?

*edit, Markerade "unlock voltage control" och startade om msi afterburenr men den verkade Inte bli unlockad.