Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Boden
Registrerad
Nov 2009

HD 6950 problem

Hejsan jag har precis köpt ett nytt grafikkort och sen jag installerade det i datorn så kan jag inte ha högre upplösning än 1280x800. Innan detta kort hade jag ett GTX 275 som jag kunde köra 2560xXXX utan problem. Jag har försökt forcea högre upplösning men då blir skärmen bara svart.

Jag har testat alla möjliga drivrutiner för att få det att fungera men utan framgång.
Någon som vet vad problemet kan vara och vad en trolig lösning till det är?

Tacksam för hjälp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2003

Har du rensat dom gamla drivrutinerna ordentligt? Kör du DVI? Isåfall har du prövat båda utgångarna på grafikkortet?

i5 4690k, Asus z97-E, 1x Samsung 1tb, 1x samsung 250gb, Crucial 250gb ssd, GTX 970 strix, 16gb ddr3 2400MHz, M2 silent pro 850w, Fractal Design R2, ASUS VG248, Windows 7 Ultimate x64. Nokia Lumia 930. SAAB 9-5 2.3t. Xbox One

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Boden
Registrerad
Nov 2009

Jag har testat allt det ja.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Nov 2010

Min kompis fick ett liknande problem med sitt 6950. Han kunde helt plötsligt bara köra 1280x800 (körde i 1080p) innan. Var någon inställning i ccc som hade satt sig på max 1280x800, var bara att gå in där och dra upp maxupplösningen till 1080p igen. Skulle kanske kunna vara samma sak.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Boden
Registrerad
Nov 2009

förstår vad du menar men jag kör inte en TV/HDTV till datorn jag har bara en vanlig 30" datorskärm och dessa inställningar du pratar om går inte att aktivera med min monitor tyvärr men tack ändå.

Tacksam för mer svar som jag kan testa.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jan 2010

Tryck bara i kabeln helt...

PSU: BeQuiet Dark Power Pro 11 1000w Case: Fractal Design Define S
GPU: EVGA GTX 1080 FTW SLI Watercooled
RAM: Corsair Vengeance LPX 2x16GB
Motherboard: MSI GAMING M7
CPU: i7 6700k @ 5Ghz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Boden
Registrerad
Nov 2009

Alla kablar är ikopplade som dom ska vara

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ljungby
Registrerad
Jun 2009

Det handlar om att du förmodligen har skärmen inkopplad med DVI till grafikkortet. Gör såhär. Gå in i CCC och kolla sedan under vad som antagligen skall heta My DVI Displays, se om det finns något som hjälper där.

Jag satte ihop en dator åt en kompis nämligen som hade samma fel och allt jag gjorde var att gå in i CCC och så zoomade jag ut på skrivbordet tills jag hade 1080P. Låter lustigt men så var det

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Boden
Registrerad
Nov 2009

jag har tyvärr inget av de slaget i mitt ccc. kollat allt och hittar verkligen inget där man kan zooma

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Boden
Registrerad
Nov 2009

Andra tips vore väldigt uppskattade