Nytt grafikkort = min dator kraschar

Permalänk
Medlem

Nytt grafikkort = min dator kraschar

Hej! Det här är min första post på detta forum. Har försökt fått hjälp på ett annat forum också, men det verkar svårlöst. Iaf för mig:)

Till felet:

Köpte ett Powercolor Radeon HD 6850 förra veckan och efter det har jag inte kunnat spela Bad Company 2 längre än 2 minuter innan datorn hänger sig och skärmen blir brunrandig. Har även kraschat när jag surfat runt på youtube.

Innan jag satte in kortet så avinstallerade jag alla drivrutiner till det tidigare grafikkortet. Sedan installerade jag allt punkt för punkt.

Lämnade in grafikkortet på supporten tidigare i veckan men de kunde inte hitta något fel på det. Men nu när jag fick hem det igen så testade jag igen och Bad company 2 kraschade efter ca: 1 minuts spelande. Skärmen blev randig igen, och efter några sekunder försvinner ljudet.

Har haft mitt gamla grafikkort installerad under veckan och allt har fungerat kanon. Det är ett Nvidia Geforce gt 320 eller något sådant.

Har CPUID installerad och har kollat alla temps men allt ligger lågt.

Datorn är en Acer M5811
Intel® Core™ i3 processor
650w nätaggregat

Vore tacksam för lite hjälp

Permalänk
Medlem

När du säger att du har avinstallerat alla drivrutiner till det tidigare kortet, har du även kört driver sweeper? eller har du helt enkelt tagit bort dom via "ta bort lägg till program I windows"? Kan vara några gammla drivrutiner som ligger och spökar. Mitt tips är att goggla runt lite om driver sweeper och köra det, testa det så får du komma tillbaka om det inte hjälper

Visa signatur

^____________^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeasa:

När du säger att du har avinstallerat alla drivrutiner till det tidigare kortet, har du även kört driver sweeper? eller har du helt enkelt tagit bort dom via "ta bort lägg till program I windows"? Kan vara några gammla drivrutiner som ligger och spökar. Mitt tips är att goggla runt lite om driver sweeper och köra det, testa det så får du komma tillbaka om det inte hjälper

Yes har tagit bort med driver sweeper!