Officiell start i natt för BF3 och vad är ert första intryck?

Permalänk

Officiell start i natt för BF3 och vad är ert första intryck?

Jag var en av de som inte fixade via proxy eller vpn, jag började spela i natt fastän jag borde sova, ska jobba kl 08:00 men vad fan sova kan jag göra imorgon natt :).
Ni som spelade några dagar kan ju även svara här. Har ni stött på några problem, betyg, fps, osv. tänk på att skriva vad ni har om det inte står i signaturen vill säga.

Men mitt första intryck är WOW. Bra flyt och så mycket bättre än Betan. Mixar lite med inställningarna för att få bra FPS. Har nu High med några få medium, 1920x1080, så jag ligger på stabila 70 fps+ (kör med GTX 580). Hade jag High på allt så fick jag under 60 fps då o då och jag märkte att hitboxen kanske inte blev den bästa då. Men grafiken är underbar och alla fordon är bra.
Måste bara träna flyga jets för nu är jag totalt värdelös, jag kom upp i luften men kom jag ner lika fort :). Bra och många banor, gött och blir ju ännu bättre om ca 2 mån med Back to Karkand.

Får 5 plus av 5 möjliga eller 6 plus av 5 möjliga hehe.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Skrivet av Excalibur:

Jag var en av de som inte fixade via proxy eller vpn, jag började spela i natt fastän jag borde sova, ska jobba kl 08:00 men vad fan sova kan jag göra imorgon natt :).
Ni som spelade några dagar kan ju även svara här. Har ni stött på några problem, betyg, fps, osv. tänk på att skriva vad ni har om det inte står i signaturen vill säga.

Men mitt första intryck är WOW. Bra flyt och så mycket bättre än Betan. Mixar lite med inställningarna för att få bra FPS. Har nu High med några få medium, 1920x1080, så jag ligger på stabila 70 fps+ (kör med GTX 580). Hade jag High på allt så fick jag under 60 fps då o då och jag märkte att hitboxen kanske inte blev den bästa då. Men grafiken är underbar och alla fordon är bra.
Måste bara träna flyga jets för nu är jag totalt värdelös, jag kom upp i luften men kom jag ner lika fort :). Bra och många banor, gött och blir ju ännu bättre om ca 2 mån med Back to Karkand.

Får 5 plus av 5 möjliga eller 6 plus av 5 möjliga hehe.

Jobbat hela natten slutar nu kl 5. Hem sova och plocka upp spelet på hallgolvet när jag vaknat! Jag har liknande setup som du med ett gtx 580. Skulle du kunna slänga upp ett screenshot på dina inställningar? Strävar med efter stabila 60 fps+

MVH Andreas

Permalänk
Medlem

Är inne nu och testar andra banor än de i betan. Förvirrat läge att bli inkastad i krig och inte veta ett jota var man ska ta vägen. Blir ägd precis hela tiden, hehe...

Tyckte man levlade snabbare i betan med. Spelet ville ha nästan allt på ultra på autoinställningarna, blev mycket smidigare med det mesta på high. Effekterna kan lämnas på ultra, det ger synbar skillnad.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Hm, trodde att Operation Métro skulle vara "roligare" i conquest, men det var nog fan den sämsta conquest map jag någonsin varit med om. Det är typ ett race till andra flaggan sen står alla runt den och spränger sönder banan i 20 min.
Det var totalt kaos

Permalänk
Avstängd

första intrycket är fucking WOW!

som jag skrev i screenshots tråden så undrar man ibland om det är ett spel man spelar eller om det är på riktigt.
även ljudet är nåt i hästväg.

perfekt att man kan få en liten boost på tanksen också.
nu rör dom på sig lite mer än tidigare.

Commo Rose!
äntligen är det med

ska man gnälla på nåt så är det den där jäkla chattrutan som sabbar rätt mycket av bilden
man ser knappt igenom den.
får hoppas dom fixar till den så den tonas ner lite framöver.

håller med Fredag
man hittar ju inte ett skit på kartorna än utan får lyssna sig till vart man ska ibland
blir nog roligare sen när man kan kartorna och vet vart man ska ta vägen

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Första intryck är WOOOOOOOOOW, Kötta med DOA-12 är ju det bästa som finns

spelar high 1080p och det flyter bra tycker jag!

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ante_Pante:

Strävar med efter stabila 60 fps+
MVH Andreas

kolla screenshots tråden
postade mina inställningar där och det droppar aldrig under 60fps.
tyvärr så ryker 1920*1080 vilket är för mycket för kortet i nuläget.
hellre lite lägre upplösning men med värre grafik än högre upplösning och sämre enligt mig

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

9 timmars speltid, låste upp guided missile med jetplan nu, riktigt kul. Med tanke på att de flesta inte verkar ha någon aning om hur man ska flyga så behöver jag i princip aldrig oroa mig för något annat än den AA som finns på marken.

Permalänk
Avstängd

BF3 beta = sämsta jag varit med om sedan pong på 80 talet.
Buggigt, trist spelmode etc...

BF3 retail:
buggigt, eyefinity funkade inte speciellt bra så fick köra med en skärm.

men,
förbättringar sedan beta är enorma.
flyter bättre och de allra värsta buggarna är fixade, död innan man sett kulan eller hört den är borta.
dödade flera som började skjuta på en vilket nästan aldrig hände i betan.
Intensivt teamwork är dock nödvändigt.

Ljudet är klockrent, man hör när snipers skjuter på en, vilket riktning de skjuter ifrån.
Vilket ofta inte hjälper då flera än en tenderar att skjuta också..

men spelet kräver polering, optimering, och jag behöver bättre grafikkort för mina 3 skärmar i eyefinity.
fan.

nuvarande buggar: ryckigt med gummibandseffekt på en karta speciellt jobbigt oavsett server. Opolerat och behöver lite patchar. Musen känns fel, tog mig 5 timmar att vänja mig med hur den uppför sig i spelet.

spelglädjen är dock hög.
spelade 14 timmar non stop igår och har troligen inte haft så roligt sedan Bf1942 när man ägde de elaka tyskarna med tanks eller när man ledde gruppen i BF2 emot de elaka försvararna i karkand.

Ett mycket bra publik spel med teamwork.
dock tveksam till esl spel.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

fyller i ytterligare när jag kommer hem och testat Bf3 i ett par timmar!

Permalänk

Retail rullar faktiskt sämre för mig än i betan. Använde betadrivrutinerna då, nu de nyaste. Skumt, och trist.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk

Nu ska jag in o handla spelet

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem

Måste säga att från beta till retail har de verkligen gjort ett lyft! Flytet känns mycket bättre, tycker att menyer är klarare och det ser allmännt bättre ut.
10/10 från mig utan att tveka. Servrarna är lite småsega just nu och ibland tar de ganska lång tid att joina men det kan de vara värt för spelupplevelsen är inget annat än woopidoo!

Permalänk
Medlem

Just ja, på tal om bf3, ni som vill spela nu kl 9 har lite otur för battlelog är nere för maintence just nu. Dice/EA tog ned det kl 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitele810:

Nu ska jag in o handla spelet

K

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Vänta ngn timme eller två så kommer ni säkert att börja störa er på solen med tillhörande lensflares(!) och smutsig kameralins. Den superhöga kontrasten lär även kännas av. Sen kommer ni att inse att bara ett fåtal banor faktiskt är spelbara med 64p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Vänta ngn timme eller två så kommer ni säkert att börja störa er på solen med tillhörande lensflares(!) och smutsig kameralins. Den superhöga kontrasten lär även kännas av. Sen kommer ni att inse att bara ett fåtal banor faktiskt är spelbara med 64p.

Varför denna pessimism?

Permalänk
Medlem

Därför att jag fått ihop ett par timmar, var och hälsade på i Syd Korea och då gick det att aktivera mitt spel tidigare.

Permalänk
Medlem

älskar det

Visa signatur

PC: MOBO asus crosshair v : CPU amd 1100t : GPU sapphire Dirt 3 editon 6950 2 gig x 2 : RAM corsair vengeance 16 gig 1600 mhz : PSU corsair AX 850 : CHASSI nzxt phantom : CPU kylare corsair H60

Permalänk
Inaktiv

Första intrycket var "vaaaa". Först startar origin, sen kommer jag till en webbsida, sen får jag starta spelet igen därifrån?

Känns onödigt krångligt och jobbig bara för att spela? Någon som vet varför de gör på detta vis istället för som i bfbc2? Spelet är ett webbaserat spel där installationen är ett plugin?

I övrigt såg det schysst ut och var riktigt kul att spela. Hann inte med så mycket inatt men det känns som att det blir många timmar framöver

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

det lilla jag lirade inatt kan jag säga att jag är förvånad!

Fördelar: ljudet är underbart, lär man sig lyssna ordentligt så har man goda chanser till bra stats
reflektionerna på motståndares sikte gör den synliga i mörka miljöer
mapparna är sjuuukt stora
vapnen beter sig sjukt realistiskt!
grafiken!!!
Nackdelar: latency-kills händer, dvs att man springer bakom en vägg men motståndaren ser dig fortfarande ute i det öppna och du dör.
solskenet är brutalt irriterande då det är lite väl överarbetat. men man vänjer sig nog
drop-rate:n på snipers är sjukt konstig, behövs ett antal timmar där för att lära sig den!
som tidigare nämnt, musen beter sig rätt konstigt vid standard inställningar. lägg ner lite tid på dina inställningar tills du hittar det rätta för dig!
en del banor lite väl mycket mörka partier och campervänliga ställen. detta kan vara sjuk irriterane för många men det är bara att vänja sig, campers kommer alltid att finnas!

Väntar bara på att battlelog ska komma online igen så man kan lite mer!

i det stora hela, ett trevligt spel med dom få timmar jag spelade inatt. återkommer med mer kritik senare

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem

lirade ett par timmar innan jag gick och la mig, idag blir det bf3 maraton :P. Dock så är man helt förvirrad av de nya banorna, måste sitta och nöta en bana itaget för att lära kännan den tror jag.

Visa signatur

Amd Phenom II 965 BE (3,8Ghz)| 3*2048Corsair XMS3 | GTX 560TI | Asus M4N75td
HTPC/Server - Amd 6000+, l asus M2N-E sli l l 3*1024CorsairDDR2 l 8400gs 512 mb
|q6600@ 3.2 Ghz 3*Corsair DDR2 800mhz HD3870 |
MacbookPro 2010 i7+HT

Permalänk
Medlem

Betan flöt bättre än Retail för mig

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk

Det behövs en ping mätare in-game, annars grymt spel.

Permalänk
Medlem

Testade just bf3 på min bärbara dator, specs: core i3, radeon 5650m, 4gb 1333 ram.
Måste säga att jag är så JÄVLA IMPONERAD hur bra det fungerar. BC2 laggade fan mycket på denna dator men BF3 flyter på hur bra som hellst.
Nu spelar jag dock allt på lägsta och upplösningen 1366x768, men är ändå imponerad av att det flyter väldigt bra även med mycket effekter och strider.

TACK DICE!

Permalänk
Medlem

Citerar mig själv:

Tycker att spelet är kul, men kan redan nu (efter 9h lir) avgöra vilka maps jag kommer att lira i fortsättningen. Rent gameplaymässigt är det väldigt härligt att lira. Problemet är enligt mig bandesignen, som sviktar på flera kartor. Det känns i allmänhet fördummat och det är väldigt infanterifokuserat på 80 % av kartorna.

Caspian Border: Bra
Tehran Highway: Anus, lite pga det ständiga gummibandslagget som finns just på den kartan
Kharg: Bra (BC3?)
Grand Bazaar: Kan bli bra när man lär sig den
Damavand Peak: Kaos och tråkig flaskhals i tunneln
Seine Crossing: Kul infanteristrid med goda möjligheter för tanks
Operation Firestorm: Riktigt bra
Metro: Infanteristrid som är kul om det inte spelas för ofta

Känns i allmänhet som att kartorna är designade för Rush, och inte för conquest. Generellt sett för små kartor och för få flaggor. Får hoppas på att karkand löser mina tvivel kring livslängden på detta spel. Men att det är värt 500 spänn är det ingen tvekan om, då det går att fördriva många timmar med BF3.

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Medlem

Tycker det är synd att micro stuttering är kvar om man kör crossfire och utan Vsync. Tycker vsync försämrar aimet och sen blir det lite delay men bättre än att det laggar iaf.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem

Jag har fått typ 4 disconnnects, förlorat många tusen poäng, sen har spelet kraschat ett par gånger också... Ingen mer som har problem med anslutningar?

Permalänk
Medlem

BF3 alpan: Buggig som stryk
BF3 Retail: Funkar prima, inte en krasch, eller tja jag har en hel del startup problem men det är bara sekunden spelet försöker starta och oftast då fallerar. Annars mitt in game så flyter det på bra, inte kraschat de 3-4 timmar jag spelat totalt.

Dock allt är inte positivt lite deppig över CO-OP bara 6 uppdrag :/ som alla är över på 3 timmar spelande, hade önskat det hade funnits ett tja 2-3 ggr mer. SP har jag bara spela ca 1 timme och det varit underbart faktiskt, betydligt bättre en vad jag har läst om det överallt.

Har inte spelat online än, förutom co-op så får väll se vad jag kommer tycka om den biten framöver.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Besviken hittils tbh. :S

Spelet känns som att det laggar trots att det står att pingen till servern är kring 40 och jag håller kring 50-60fps.. :S

Sen blir jag jämt kickad av admins på alla servrar av någon anledning.... hinner spela typ 4 min sen stängs det ner och det står att en admin har kickat mig..

Vet inte vad jag gör för fel tbh.

EDIT, sen verkar man inte kunna använda musen i menyerna heller vilket är ett stort - från min sida.. suger att behöva navigera och ända inställningar med piltangenterna.

Och kickad igen så nu ger jag upp BF3 för idag, får vänta några veckor och se om allt annat är åtgärdat då så man kan spela. x)

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical