Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Dec 2003

bf3 skivan funkar ej

Finns spelet att tanka någonstans om man ha kod osv ?

eller måste ja låna kompisens ex ?

någon mer som har problem att få skivan att fungera ?

min win7 skiva och andra skivor funkar :S

detta e fan inte sant

I7 2600K @4450 16gb @1666 ,Gainward Good 2* Gtx 580 Sli , Corsair AX850w , Nzxt H2, Benq XL2410T

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Okt 2005
Skrivet av elvis82:

detta e fan inte sant

du fick antagligen med en lapp där cdkey stod .
om du läser den så ser du att du kan logga in på origin och knappa in koden , sedan ladda ner spelet via programmet.

| HAF932 | Xeon X5675 @ 4 GHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 18 GB @ 1391 MHz | R9 290X | O2 + ODAC | Samsung 850 500 GB + 2x WD Black 640 GB @ raid 0 + 2x Samsung 500 GB @ raid 0 | Win10 Pro 64-bit |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av elvis82:

detta e fan inte sant

Ladda ner Origin, lös in produktkoden och starta nedladdningen

PSU: BeQuiet Dark Power Pro 11 1000w Case: Fractal Design Define S
GPU: EVGA GTX 1080 FTW SLI Watercooled
RAM: Corsair Vengeance LPX 2x16GB
Motherboard: MSI GAMING M7
CPU: i7 6700k @ 5Ghz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Högsby
Registrerad
Maj 2008

Precis, gör som alla sagt. Har varit ute för detta med t ex bioshock 2 å då fick jag byta dvd läsare. Hade samsungs läsare och bytte till optiarc.

Min rigg:
Bitfenix Prodigy, i5 3570k, NH-DH14 cooler, ASUS P8Z77-i Deluxe, Corsair AX850W, Corsair LP 8GB @1600MHz, EVGA GTX570 1280MB, Intel 510 120GB, Samsung 7200RPM 1TB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Jul 2009

En polare har samma problem. Ska detta verkligen få hända?

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölndal
Registrerad
Jun 2011

Har liknande problem, fast min utforskare låser sig, en kompis sa att det var min SSD som jag va tvungen att uppgradera. Men har bara hänt med BF3 CDn, men whatever tankade hem det så löste sig problemet

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: MSI GTX 670 Power Edition, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz SSD: 2 OCZ Agility 3 120 gb, OCZ Soild 3 60 gb och Intel 335 240 gb PSU: Corsair AX 850w Chassi: FD Define Mini.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vallda
Registrerad
Sep 2011

Sjukt dåligt att det ens ska hända...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Mar 2005

jag har samma grej, första disken funkar ej.
disc 2 funkar fint.

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2011

lol, detta är fan inte bra. Installerar disc 1 nu, men den tuggar bara på skivan och laddar ner spelet via origin :s wtf liksom, borde ju bara installera från skivan till att börja med :<

15h 40min återstår av installationen

Sitter på 100/10 :S

Uppdatering: Avbröt installationen och installerade igen, då gick det bättre

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Min skiva funkar inte heller... Har jag köpt en skiva så pallar jag inte sitta och vänta på att spelat ska laddas ner

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Kan någon hjälpa mig med svar på tal, jag har nu laddat ner Bf3 till Origin, nu återstår bara själva ''INSTALLATIONEN'', när jag klickar på installera så blir fältet (där det innan stod med gul text, ''installera'') grått, sen efter ca. 1 minut så blir samma fält gult igen helt utan anledning (?) Så jag kan helt enkelt inte installera bf3 från origin, kan detta hat något att göra med diskutrymme (dock har jag hur mycket som helst för tillfället, då jag raderade alla mina spel för att kunna lira Bf3 på högsta prestanda). Förklara gärna för mig hur jag ska göra för att installera spelet!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Apr 2007
Skrivet av elvis82:

detta e fan inte sant

Kolla hos tillverkaren av din dvdspelare och se om det går att ladda ner något senare firmware att flasha spelaren med. Det kan faktiskt lösa dina problem.

The statement below is true.
The statement above is false.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollollollhättan
Registrerad
Dec 2010

När jag installerade COD Black Ops från skiva börja den tanka ner istället också och då stängde jag av internet helt och den installera från skivan. Nu vet jag inte om det fungerar på BF3 men gör ett test.

| I7 2600K @4.7 | Mobo Fatal1ty Z68 Professional Gen3 |CORSAIR HX 750W| Asus Geforce GTX 780 Ti | 1 St Samsung SP 1TB / Samsung 840 Basic 128 | 8Gig Corsair vengeance 1866Mhz | Chassi Define XL |OS Win 10 x64 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Motala
Registrerad
Mar 2003

Samma här, vilket skämt då hade jag lika gärna bara behövt betala för en cdkey.

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av karjix:

När jag installerade COD Black Ops från skiva börja den tanka ner istället också och då stängde jag av internet helt och den installera från skivan. Nu vet jag inte om det fungerar på BF3 men gör ett test.

Men det var väl via Steam? Och Steam hade nåt sånt problem förut/fortfarande, min bror hade likadant. Vi får se hur det går med hans BF3 när det kommer.