Vägrar installera på annan disk

Permalänk
Medlem

Vägrar installera på annan disk

Kan vara så att jag e lite för trött för o hålla på med de här... efter 3 timmars sömn i natt.

MEN VA FAN ÄR PROBLEMET !!

hur kan man inte installera spelet vart man vill

hur man än väljer så säger origin att sökväg ogiltig..

nån som har en ide??

eller måste jag åka o köpa en större ssd system disk ?

/karel

Visa signatur

WIN7 ultimate 64bit | Intel I7 920 2,66ghz @ 4,3GHz |Nvidia GTX480SLI @ 870/2000| Asus P6T Deluxe | 3 x 2gb ddr3. 1600mhz | 1xSSD 5XSATA = 2936GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av karel021:

Kan vara så att jag e lite för trött för o hålla på med de här... efter 3 timmars sömn i natt.

MEN VA FAN ÄR PROBLEMET !!

hur kan man inte installera spelet vart man vill

hur man än väljer så säger origin att sökväg ogiltig..

nån som har en ide??

eller måste jag åka o köpa en större ssd system disk ?

/karel

Det är inte så att du har för lite hårddiskutrymme?

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Om du inte redan gjort det så finns det en inställning i origin som du kan ställa in vart du vill att dina origin spel skall installeras!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazur:

Om du inte redan gjort det så finns det en inställning i origin som du kan ställa in vart du vill att dina origin spel skall installeras!

ja men försöker jag ändra den så säger den sökväg ogiltig.. går inte o ändra sökvägarna

Visa signatur

WIN7 ultimate 64bit | Intel I7 920 2,66ghz @ 4,3GHz |Nvidia GTX480SLI @ 870/2000| Asus P6T Deluxe | 3 x 2gb ddr3. 1600mhz | 1xSSD 5XSATA = 2936GB

Permalänk
Medlem

Så nu har jag löst problemet.

de går inte o installera origin på c: disken och tro att vilken som helst mapp på D: ska få ha installations filerna eller spelet..

Så mapparna måste heta exakt som dom heter på c: fast ändrad disk.

Får nån annan problem så gör så.

Visa signatur

WIN7 ultimate 64bit | Intel I7 920 2,66ghz @ 4,3GHz |Nvidia GTX480SLI @ 870/2000| Asus P6T Deluxe | 3 x 2gb ddr3. 1600mhz | 1xSSD 5XSATA = 2936GB

Permalänk
Medlem

Hade samma problem som du när jag skulle installera min version.
Gjorde samma sak dvs skapade mappar med samma namn som dem hade angivit på en annan disk.