Har problem med att aktivera, Battlefield 3 Limited Edition.

Permalänk
Medlem

Man kan ju tycka att om Microsoft kan tillåta någon att provköra Windows i 30 dagar innan man måste aktivera det så kunde väl EA tillåta att man åtminstone kunde prova på SinglePlayer i några dagar utan aktivering bara man anger en giltig produktnyckel. Det är ju ändå MP man är ute efter men just nu skulle man vilja se om spelet funkar alls.

Visa signatur

"The GauntMan knows he will win"

Permalänk
Medlem

Tydligen kan folk installera genom att använda en crackad .exe

Piraterna vinner igen..

Permalänk

BIG FAIL!

Visa signatur

..::When Chuck Norris does push ups, he dosen´t push him self up, he pushes the earth down::.

[Vev och Grus] @ 1hz

Permalänk
Medlem

Jag som längtade heeeeeeeeeeela langa arbetsdagen , kom hem , satte in mina 2 gtx580 nästintill religiöst , ska köra igan och vad händer??? DENIEEEED... helvette jag som ska jobba imorgon ...

Permalänk

Samma här, registrerade nyckeln på origin i tisdags och tankade hem det utan problem. Nu står det "We could not activate your key..." när jag försöker starta. Haha.

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4.5 Ghz | MB: MSI P67A-GD55 | GPU: R9 280X | RAM: 20GB (2x8GB + 2x2GB) Corsair XMS3 DDR3 | Lagring: SSD Crucial m4 64GB | 6TB HDD | PSU: Fractal Design Tesla 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av VaNiLLA7:

True story bro. This sucks.

http://www.scnsrc.me/games/battlefield-3-reloaded/

Posted by Arikarin on Oct 24th,

Kämms bra att man som betalande kund sitter 3 dagar senare och inte ens kan spela singleplayer. Way to go att få bort piratkopiering...

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara för mig varför jag inte kan installera BF3 Fysiskt utan måste ladda ner 11gig? Har en skit lina och tar 8timmar om jag ska ladda ner skiten.

In med skivan, klickar install, origin startas, sen måste jag klicka "ladda ner"
Extremt irreterande... Vad skall göras?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubensis:

Jag som längtade heeeeeeeeeeela langa arbetsdagen , kom hem , satte in mina 2 gtx580 nästintill religiöst , ska köra igan och vad händer??? DENIEEEED... helvette jag som ska jobba imorgon ...

Samma här..........längtade hela j**la dagen på jobbet och kommer hem till detta..........Tur i he**vte att jag är ledig imorgon

Visa signatur

CPU: i7 8700K@4.3Ghz med MSI Frozl R | GPU: MSI GTX 1080 Gaming | MB: MSI Z370 Gaming+ | PSU: EVGA 650W GQ | RAM: G.Skill Ripjaws 16GB@3000Mhz | DISK:Samsung 970evo m.2 250GB | SSD Samsung 850evo 250GB | Skärm: AOC 32" 1440p@75Hz | Input: Asus Cerberus2+Razer Diamondback | Audio: Razer Megalodon

Permalänk

Om ni lyckats att lägga in spelet på ert Origin-konto och installerat det klart så funkar spelet, jag antar för varje gång/första gången du startar spelet måste det gå igenom ett aktiveringsystem vilket är nere just nu.
Det enda rådet jag kan ge er är att chilla, ta å läs en bok, borsta tänderna, ta en dusch, ring er partner och säg hur mkt ni älskar dem för att sen när spelet fungerar igen kan ni banka sönder tangentbordet, skälla på frugan och hota kattjäveln. ;D

Visa signatur

Ljud - Rotel RA-12 | KEF Q300 | XTZ 99 W10.16

Permalänk
Medlem

Polarn köpte spelet på Gamecarddirect och har inte lyckats ladda ned det från Origin men är, vad jag vet, aktiverat och klart. Kan jag ta med mina BF3 LE skivor och installera det hos honom? Eller är mina skivor bundna till mig?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Oväntat?

Permalänk
Medlem

Bara att inse faktumet, EA kommer inte komma upp med något idag, det är bara att tanka hem battlefield 3 från tpb och spela offlinedelen i lugn och ro medan rövhålen på EA figurerar ut vilken tekniker som skall hängas vid morgonsolen för att ha missat serverprestandan som krävs för flera miljoner användare som kopplar upp sig på samma dag och aktiverar sina spel..

Permalänk
Medlem

Jaha nähe.... Kanske skulle handla en hallonmuffins så under tiden och kika på stargate.

Klart frustrerande ja, men med tanke på mängden rage på forum nu så är den förmodade arbetsmoralen hög så vi kommer säkerligen komma igång inom en timma eller två. Just nu är det väl nätbelastningen i klass med att suga en flakmoppe genom en cola-rem.

See you on the frontline soldiers.

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem

Prövade att ringa EA support fick en telefon svarare.

Alla våra linjer är stängda!!
Vi har öppet 7 dagar i veckan tills kl 22,00

Vafan kl är inte 22,00 Tror dom stängde dom med flit ..

Visa signatur

Min 24/7 Build i7 950 @ 3.9GHz (1,264 volt)| ASUS Sabertooth X58 | 6x2 GB DDR3 @ 1600 MHz | 7970 |Crucial Sata 6 SSD 128 Gb|Samsung SpinPoint F3 1TB|Corsair AX 850W PSU Modular|Låda Silverstone Raven r02 |Nh-D14 |Windows 7 Home 64-bit|BENQ XL2420t @120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crim2:

Kan någon förklara för mig varför jag inte kan installera BF3 Fysiskt utan måste ladda ner 11gig? Har en skit lina och tar 8timmar om jag ska ladda ner skiten.

In med skivan, klickar install, origin startas, sen måste jag klicka "ladda ner"
Extremt irreterande... Vad skall göras?

Det var skivan som förde över filer ithink

Visa signatur

Intel Core i5 2.8 Ghz @3.4Ghz|Corsair H70|Asus Maximus III Formula P55|Corsair 8GB 1600MHz XMS3 DHX+| ZOTAC GTX 470 1280MB|650D,
B-log; Riverst0ne

Permalänk
Medlem
Skrivet av VaNiLLA7:

Seriöst. SISTA gången jag köper ett spel. Precis samma sak som hände med Dead island!

Kan dom sluta lansera spel via dessa kassa aktiveringskänster?
Vad är det dom inte förstår. Jävla noobs säger jag bara.

Skrivet av cosmos92:

Jag har exakt samma laddningshjul som M89 posta screenshot på..

SÅ JÄVLA SUR!

Har betalt ett för ett spel så kan jag inte lira de för de envisas om att man måste regga online?

JAG FÖRSTÅR PIRATERNA! DE HAR FAN INTE DETTA HASSLE FÖR ATT SPELA SPEL!

Skrivet av U-S-S-R:

Problem här med. Blir så jävla less på dagens labyrinter man är tvungen att ta sig igenom för att ens få starta skiten.

Skrivet av GauntMan:

Man kan ju tycka att om Microsoft kan tillåta någon att provköra Windows i 30 dagar innan man måste aktivera det så kunde väl EA tillåta att man åtminstone kunde prova på SinglePlayer i några dagar utan aktivering bara man anger en giltig produktnyckel. Det är ju ändå MP man är ute efter men just nu skulle man vilja se om spelet funkar alls.

Skrivet av FribBe:

Tydligen kan folk installera genom att använda en crackad .exe

Piraterna vinner igen..

Skrivet av Cubensis:

Jag som längtade heeeeeeeeeeela langa arbetsdagen , kom hem , satte in mina 2 gtx580 nästintill religiöst , ska köra igan och vad händer??? DENIEEEED... helvette jag som ska jobba imorgon ...

Skrivet av Untriggered:

Samma här, registrerade nyckeln på origin i tisdags och tankade hem det utan problem. Nu står det "We could not activate your key..." när jag försöker starta. Haha.

Det är servrarna som är överbelastade, inte origin som vill ha eran produktnyckel två ggr. Ville bara klargöra det

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superman#1:

När jag skulle installera spelet så stod det att jag skulle ladda ner origin igen för att få den mest uppdaterade versionen innan jag skulle stoppa in skivan igen och installera spelet! Jag gjorde precis det och det funkar och installera spelet alldeles utmärkt. Köpte spelet från webhallen! Det konstiga är dock att jag kunde trycka på aktivera på webhallens hemsida så kom det upp 2 produktnycklar som är helt olika från det man fick med spelet i fodralet?:S

Den ena borde vara till "warfare"packet...det kommer jag nämnligen inte åt (skall skickas separat på mail...när då, väntat hela dagen?)

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crim2:

Kan någon förklara för mig varför jag inte kan installera BF3 Fysiskt utan måste ladda ner 11gig? Har en skit lina och tar 8timmar om jag ska ladda ner skiten.

In med skivan, klickar install, origin startas, sen måste jag klicka "ladda ner"
Extremt irreterande... Vad skall göras?

Någon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crim2:

Kan någon förklara för mig varför jag inte kan installera BF3 Fysiskt utan måste ladda ner 11gig? Har en skit lina och tar 8timmar om jag ska ladda ner skiten.

In med skivan, klickar install, origin startas, sen måste jag klicka "ladda ner"
Extremt irreterande... Vad skall göras?

Du laddar ju bara ned Origin, BF3 laddas in från skivan, iafs så var det för mig, skivan ska ju vara primär inladdning av material även vid Origin, har jag läst i allafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crim2:

Den "laddar ner" det ifrån skivan.

Permalänk

Game running in the backround needs to be closed när man försöker starta från battlelog, aktiverings fel som alla andra och spelet är fel installerat är dem felen jag har fått hitills!

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Det är servrarna som är överbelastade, inte origin som vill ha eran produktnyckel två ggr. Ville bara klargöra det

Själv kan jag inte ens skriva in min jävla produktnyckel

Permalänk
Medlem

http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654...

Verkar vara den post som kommer uppdateras med info.

Permalänk
Medlem

http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654...

De har ju iaf bekräftat det nu.

Nån hann visst före :P, tippar dock på att detta fixas tidigast vid midnatt :/. Så det får bli till att vänta tills i morgon kväll :(!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crim2:

Kan någon förklara för mig varför jag inte kan installera BF3 Fysiskt utan måste ladda ner 11gig? Har en skit lina och tar 8timmar om jag ska ladda ner skiten.

In med skivan, klickar install, origin startas, sen måste jag klicka "ladda ner"
Extremt irreterande... Vad skall göras?

Den "laddar ner" ner spelet från skivan. Du kanske la märke till att den laddade ner i 11gbit/s?

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Riktigt riktigt dåligt att det inte ens går att starta spelet. EA kanske skulle lagt ner mer än 5kr och en glass på utvecklande av Origin eller åtminstonde någon som kan mer än animera "the wheel of doom".
Och varför måste man ens aktivera en produkt som är köpt från Origin? Det har man aldrig behövt från Steam men då betalde de 10spänn, en back med läsk och en tuggummi maskin för att utveckla Steam.

Tråkigt att Dice kommer få dåligt rykte för detta även fast det är nötterna från EA som skulle få pungkulorna fastklistrade i en lycktstolpe.

Det är ju bra att programmet säger att man inte är uppkopplad fast man surfar samtidigt...... logiken är uppenbar.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

Samma problem här... trevligt att den upptäcker att "din dator är offline"....
Suck....

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radook:

http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654...

Verkar vara den post som kommer uppdateras med info.

Jag kan inte ens komma in där på den sidan för jag har inte "köpt" BF3.. Men sitter och tittar på faild activision . så posta gärna vad dom skriver.!!

Visa signatur

Min 24/7 Build i7 950 @ 3.9GHz (1,264 volt)| ASUS Sabertooth X58 | 6x2 GB DDR3 @ 1600 MHz | 7970 |Crucial Sata 6 SSD 128 Gb|Samsung SpinPoint F3 1TB|Corsair AX 850W PSU Modular|Låda Silverstone Raven r02 |Nh-D14 |Windows 7 Home 64-bit|BENQ XL2420t @120hz

Permalänk
Medlem

men varför meddelar dom inte att dom iaf jobbar på att lösa problemet?

EDIT: haha härlig timing av mej

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwertan:

men varför meddelar dom inte att dom iaf jobbar på att lösa problemet?

http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654... <-----