Samlingstråd: Lösningar på MP-problem.

Permalänk

Samlingstråd: Lösningar på MP-problem.

För att lösa två utav problemen så måste ni prata med supporten, det finns inget annat sätt att lösa det. När du pratar med dom så se till att du kommer in på en server och kan spela innan du lägger på, för har du haft ett utav problemen så är risken stor att du har fler.

Your account is not allowed to login

Starta om Origin och se också till att du har ditt Battlefield-konto som huvudkonto på https://profile.ea.com/

Buy BF3 to get access to Battlelog

Man MÅSTE ringa supporten för att lösa det här, går inte fixa själv. Uppge ärendenummer: 00383340 och dom ser hur dom löste det för mig.

Ring EA på: 08-44680004

Game could not login to EA Online backend

Man MÅSTE ringa supporten för att lösa det här, går inte fixa själv. Uppge ärendenummer: 00383340 och dom ser hur dom löste det för mig.

Ring EA på: 08-44680004

You were disconnected from the server.

Uppdatera Punkbuster. Antingen automatiskt:

Kör pbsvc.exe i din Battlefield 3-mapp.

Eller manuellt:

Gå till http://www.evenbalance.com/index.php?page=dl-bf3.php
Ladda ner pbsec.htm och pbsecsv.htm till pb-mappen som ligger i din Battlefield 3-mapp. (/pb/pbsec.htm och /pb/pbsecsv.htm)

Skriv gärna fler problem/lösningar i tråden så klistrar jag in dom.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem

ifall man random dcar efter nån minut på en server, stäng av UPnP på routern samt i windows-tjänster.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

Kundtjänst fixade just min "EA Backend" !

Bump på denna

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk

Ea games suger banan, att man ska behöva sitta i telefon och vänta på att få hjälp med detta? dom borde väl släppa någon uppdatering eller fixa deras förbannade jävla sida så det går att logga in, nej fy fan vad lack man är, suttit sen igår och försökt...

Permalänk
Avstängd

You were disconnected from the server.

För min del så fixade jag det med att stänga av uPnP i routern.

Uppdatera PB var väl för att fixa att man blir kickad av admin?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

Game could not login to EA Online backend.

jag har "Game could not login to EA Online backend." problemet, satt i support chatten i 1 timma fick hjälp av en snubbe och hans överordnade men de lyckades inte lösa det hela vad dom än försökte....

Permalänk
Skrivet av Pentacore:

jag har "Game could not login to EA Online backend." problemet, satt i support chatten i 1 timma fick hjälp av en snubbe och hans överordnade men de lyckades inte lösa det hela vad dom än försökte....

Jag kom förbi det här felet, när man kastades till hemsidan och inte kunde logga in.. Nu får jag Game could not login to EA Online backend.. Problem till problem =(

Permalänk

Ingen lösning på en plötslig bluescreen alternativt att spelet fryser och ett märkligt ljud uppstår och fryser i spelet och tvingar en restart för att återgå till Windows?

Kan spela ungefär 5-10 minuter, sen fryser spelet, eller kastar ut mig till en bluescreen och tvingar omstart.

Kör,
cpu: i7 920@ 2.67ghz
grafik: ati radeon hd 4800
minne: 6gb ddr3
moderkort: Asus P5Q SE2

Allt detta har sina senaste drivrutiner.

Permalänk
Medlem

Suttit och väntat i en timme och 15 minuter nu utan att fått komma fram till tomtesupporten. Helt underbart nöje... Kör mycket Counter-Strike och Steam går som tåget (bortsätt från SJ då..) i jämförelse.
Dom lägger in så mycket antpirat, antifusk-skit så att allting brakar. Kommer inte att lägga en krona mer på dylika spel i fortsättningen.

Visa signatur

Norco 4U RPC-4220 20 x hotswap | Corsair CMPSU-850HX 850W | Asus P5Q-E | Intel Core 2 Quad Q9550 2.83GHz | Kingston HyperX DDR2 6400 8GB | ASUS EN8400GS | 120GB OCZ SSD | Highpoint Rocketraid 3560 24p SATA | Windows Server Enterprise 64bit

Permalänk

Har fortfarande det trevliga "Game could not login to EA Online backend" som jag plötsligt fick efter nattens trevliga server uppdateringar. Innan funkade det ganska bra för mig.
Det stod något om detta på Battlelog att dom jobbade på det problemet, men nu är det meddelandet borta och folk säger att de ska funka igen, men de gör de inte för mig. Ska jag ringa deras förbannade support ?

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |