Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Motala
Registrerad
Mar 2003

bf3 releasen (skämt?)

Spelar vi fortfarande betan eller ? Kan inte ändra till invert i flyget eller binda knappar till musen, sen att allt annat buggar är ju en annan femma.
Någon mer som tippade på att dice skulle släppa spelet i detta sunkiga skick, Jag menar det är inte första spelet dom gör och ändå faller dom på sådana petitesser som inställningar i spelet.
Nej fyfan blir att vänta tills dom patchar denna "Betan" vi betalat för.

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av rigge:

Någon mer som tippade på att dice skulle släppa spelet i detta sunkiga skick

Ja. Var ganska mycket snack från deras sida kring den lagom bra fungerande betan som helt enkelt inte var trovärdigt.

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På nätet
Registrerad
Jan 2009

Skulle nog säga att detta är värre än BC2 releasen, och den var riktigt illa. Pinsamt av DICE.

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2004

Har spelat hela dagen utan minsta bekymmer, tycker det fungerar bra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Mar 2008

Jag har då inga problem att invertera flygkontroller eller binda till musen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

Alpha hade minst buggar.. >_>

| Gigabyte 870A-UD3 | AMD Phenom II x4 965 @ 3,6 GHz | Corsair XMS3 6GB 1600MHz (DDR3) | EVGA GeForce GTX 570 sc |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2002

Har funkat prima för mig hela vägen också om man väger in battlelog, installation/origin och gameplay. Grymt spel, grym release!

Friskyttarna.eu - Min Twitch
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Dec 2010

Funkar joysticken nu?

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2004

Inga problem med spelet, däremot suger det ju stort. Linjärt, tråkigt och en löjligt icke-interaktiv spelmiljö. Och vad är det för skämt med fienden som hela tiden respawnar? Konsolltrams!
MP-delen är förmodligen del delen där spelet plockar poäng.

Rampage V Extreme | i7 5930K @ 4.6GHz vCore 1.30 V | GTX 780ti SLI @ 1.11GHz
2x Dell u3014 | Samsung 950 PRO 512GB | 32GB DDR4 3000MHz | Synology DS1513+ @ raid6 with 5x WD SE 3TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Okt 2011

Kraschar spelet för någon? Jag får disconnect/krasch ibland, ingen aning varför. Fel i min ände eller på servern? ev blir jag blir kickad för ping eller så.

Kan man se ping in game?

AMD 1090T, 8gb Corsair xms3, AMD 7870, Sabertooth 990FX, Intel 520 120gb SSD, 750W Corsair 80+ i ett Fractal Design Define R3. HTPC - BitFenix Prodigy, AMD 3870, Samsung 830 128gb, Scythe Ninja 3.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Motala
Registrerad
Mar 2003
Skrivet av Forsberg1:

Jag har då inga problem att invertera flygkontroller eller binda till musen?

Screenshot or it didn't happen..

- So ?
[/i]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av fikkser:

Kraschar spelet för någon? Jag får disconnect/krasch ibland, ingen aning varför. Fel i min ände eller på servern? ev blir jag blir kickad för ping eller så.

Kan man se ping in game?

Stängt av PnP i din router?

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvsjö
Registrerad
Feb 2008
Skrivet av fikkser:

Kan man se ping in game?

Bror du är inte ensam, blir kickad hela tiden eller DC...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av rigge:

Screenshot or it didn't happen..

Jag kan också inverta flygningen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2009

Det funkar skitbra,.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jun 2010

jag blir kickad hela tiden står att jag blir kickad av admin... jävla skit va less man blir

Asus SABERTOOTH 990FX 8350@4.8Ghz 16Gb DDR@1600 2xGigabyte GTX670SLI intel 330 128Gbx2 Win8Pro Classic Shell
acer one 10.1 N570 2Gb Kingston 120Gb SSD LinuxMint

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av fikkser:

Kan man se ping in game?

Jag har också fått disconnect/krasch. De flesta servrar laggar ganska bra också :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2005

Jag har inte heller några av problemen som du beskriver. Det måste vara skit bakom spakarna som är problemet.

CPU: Intel Core i7 4790k Mobo: MSI Z97S SLI PLUS HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, 1TB Samsung Spinpoint F3 Minne: G.Skill 16GB (4x4096MB) Ripjaws Gaming 1600Mhz CPU Kylare: Noctua NH-D14 Grafikkort: ASUS STRIX GeForce GTX 980 TI Gaming 6GB Ljudkort: N/A Nätagg: Corsair TX 650W V2 80+ Chassi: Fractal Design ARC

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2002

ni som blir kickade har ni aktiverat genom proxy?

jag körde inatt och förutom dom små fryslaggen som kom då och då så funkade allt klockrent!
inga disconnects eller krasher alls
tok grymt spel!

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Motala
Registrerad
Mar 2003

Jag kan ändra Vertical look och Vertical flight, varav flight bara funkar för helikopter...

- So ?
[/i]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Flera mil ut i någon skog
Registrerad
Jul 2006

Inga problem här alls, spelat i 13h nu. Nog fasen är det bättre än betan på alla sätt.

i7 4770K @4,2 GHz | Asrock Z87 Extreme 4 | Corsair Vengeance 16GB | GTX 970
Burson Conductor > Fostex TH900

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Feb 2007

Ni som blir kickade eller DCade hela tiden, det är punkbuster som jävlas som vanligt.
Jag fixade det genom den här länken.. http://www.evenbalance.com/index.php?page=dl-bf3.php

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jul 2008

jag blir med kickad av admin efter ett par sekunder.. finns en guide på forumet dom visar hur man ska göra.. uppdatera punkbuster typ Dock verkar det som om halva världen försöker ladda ner PB.. går i 2.0kb/s =( tur filen bara är på 700 ish Kb

Gammal dator-->*AMD Phenom II X6 1090T 3.2GHz BE* | *GA-870A-UD3* | *ASUS GeForce GTX 670 2048MB DirectCUII* | *Corsair 8GB (4x2048MB) 1600MHz XMS3* | *H50* | *Corsair HX 650W 80+* | *Fractal Design Define R3, Titanium* | *Logitech Z-5500 5.1* | *Corsair SSD Force Series 60GB* | *Corsair SSD Force Series 120GB* | *+ diverse mekaniska diskar*

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av Wawiwa:

Faktiskt, ganska sjukt

#framtiden

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av E304life:

jag blir med kickad av admin efter ett par sekunder.. finns en guide på forumet dom visar hur man ska göra.. uppdatera punkbuster typ Dock verkar det som om halva världen försöker ladda ner PB.. går i 2.0kb/s =( tur filen bara är på 700 ish Kb

Här är länken till tråden för att fixa problemet som nämns ovan.
http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1053922-om-d...

○ NZXT Tempest EVO ○ Intel Core i7 4790K 4,0GHz ○ G.Skill Ripjaws 8GB 1600MHz ○ ASUS Maximus VI Extreme ○ EVGA GTX 780 Ti ○ EVGA Supernova G2 850W ○ OCZ Vertex SSD 60gb ○

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2004

Har inte haft några större problem förutom riktigt irriterande microstuttering, iaf tror jag det är det. Om jag kör strafe åt ett håll t,ex, o rör musen samtidigt som jag kollar på en soldat hoppar kanterna på den utav bara fan. Kör 2st 560ti SLI. Kör 1920x1080 auto med vsync så fps låst på 60.

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av rigge:

Jag kan ändra Vertical look och Vertical flight, varav flight bara funkar för helikopter...

Vertical flight funkar i jets för mig iaf. Och har prone och melee bindat till musen utan problem. Screenshots orkar jag inte med då det inte finns nån funktion för det i BF3 så vitt jag vet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
södertälje
Registrerad
Jun 2010

sorgligt trasigt spel. alphan fungerade ju nästan bättre

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Aug 2006
Skrivet av f0kkeriet:

Jag kan också inverta flygningen.

Me 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av Wawiwa:

Du har inte tänkt på att alphaversionen även hade färre funktioner/inslag/element, därav färre buggar? Mindre innehåll, färre problem. Jag tror det var repi som pekade ut just det här. Sen tror jag personligen att majoriteten av alla som har BF3 lirar det utan problem just nu, med undantag för lagg som troligtvis beror på att EA/DICE underskattade efterfrågan.