Klarar mitt Corsair HX750 av 6970 Crossfire?

Permalänk
Medlem

Klarar mitt Corsair HX750 av 6970 Crossfire?

Som topic, orkar mitt Corsair HX750 nätagg av att driva 2 6970 i Crossfire eller måste jag uppgradera?

Systemet är Datorn i sign.

Att tillägga är att jag har 6 diskar och 10st 120mm fläktar som snurrar. Fläktar och Diskar kanske inte drar så märkvärdigt mycket ström dock?
Processorn är överklockad till 4Ghz, kör dock med standard spänning.

Ev är lite lättare överklockning av grafikkorten aktuellt.

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Någon som törs sig på en gissning?

Permalänk
Medlem

625w drar ju 6970 i CF enligt sweclockers test dock för hela systemet så det borde nog funka om än på fitthåret.
http://www.sweclockers.com/recension/13175-amd-radeon-hd-6970...

Så borde nog gå men då är det nog stock som gäller

Permalänk
Medlem

Det är klart det GÅR, corsair gör bra nätagg. Ditt hx750 klarar säkert att ge ut 850W om det skulle behövas, ditt system kanske drar 700-750 load? Frågan är om man vill köra på gränsen och få en varmare och ljudligare burk.

Permalänk
Hedersmedlem

Tittar du på länken skall den klara av detta ganska lätt, så Go Go!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Kör på ett seasonic med 2st 6950 upplåsta och klockade till 6970 samt en 1100T klockad och vattenkylning på det. Fungerar utan problem för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

625w drar ju 6970 i CF enligt sweclockers test dock för hela systemet så det borde nog funka om än på fitthåret.
http://www.sweclockers.com/recension/13175-amd-radeon-hd-6970...

Så borde nog gå men då är det nog stock som gäller

Hmm, okej. Bra länk, tack! Är ju mest orolig att alla saker runtomkring drar såpass mycket att det inte orkar.

Skrivet av Knuppe:

Det är klart det GÅR, corsair gör bra nätagg. Ditt hx750 klarar säkert att ge ut 850W om det skulle behövas, ditt system kanske drar 700-750 load? Frågan är om man vill köra på gränsen och få en varmare och ljudligare burk.

Är väl ingen höjdare att ligga på gränsen iof, vad händer om jag kör och det inte orkar med. Bara kraschar och drygar eller börjar saker gå sönder?

Skrivet av Jalle64:

Tittar du på länken skall den klara av detta ganska lätt, så Go Go!

Jaa, om jag inte haft en massa annat lull lull. Vet ju inte riktigt hur mycket alla fläktar etc etc drar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Kör på ett seasonic med 2st 6950 upplåsta och klockade till 6970 samt en 1100T klockad och vattenkylning på det. Fungerar utan problem för mig

Låter ju bra, men är strömförsörjningen lika på 6950 och 6970?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ivah:

Hmm, okej. Bra länk, tack! Är ju mest orolig att alla saker runtomkring drar såpass mycket att det inte orkar.

Är väl ingen höjdare att ligga på gränsen iof, vad händer om jag kör och det inte orkar med. Bara kraschar och drygar eller börjar saker gå sönder?

Jaa, om jag inte haft en massa annat lull lull. Vet ju inte riktigt hur mycket alla fläktar etc etc drar?

Fläktar drar väldigt lite så där är det små problem iaf.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Fläktar drar väldigt lite så där är det små problem iaf.

Ok, Bra. Hårddiskar drar väl inte nämnvärt mycket heller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ivah:

Låter ju bra, men är strömförsörjningen lika på 6950 och 6970?

6970 drar några watt till men inte mycket alls.

Permalänk
Medlem

Fungerar utmärkt hittills. Dock ingen överklockning av korten hittils.

Tack för alla svar!

Permalänk
Avstängd

ca 300w drar ett 6970 vid full load...., ett 6950 lite mindre..

Visa signatur

RIKTIGT KÄNNER AV KUNSLAPSFLÖDET HÄRINNE......... TAR MIG MED STORM CORE I5. RADEON 6950. VENGEANCE. H 60. ASUS P67. INTEL SSD. RAPTOR'S. HAF X!