Negativ mouse acceleration?!?!

Permalänk

Negativ mouse acceleration?!?!

Någon som kommit på en lösning att få bort den negativa accelerationen?

Funkar ju ifall man har hög sens. men vi som spelar med låg sens är det ju omöjlig ifall man ska göra en snabb 180...

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att musen har problem att läsa underlaget och vid snabba rörelser så missar den att registrera de korrekt?

Och sen, läs reglerna BUMPNING är inte tillåtet:

§ 4
Bumpning

Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning).

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk

ah sorry,

Nope det har inget att göra med det... finns massvis med folk med samma problem. testa det själv. sätt på låg sens. dra musen över musmattan sakta. och se hur långt du kommer, gör om samma sak men dra fort. så ska du se vad jag menar.

Det jag söker är ifall någon har en lösning, då det är ett kännt problem men inte hittat nån lösning. och ja detta gäller endast bf3... har spelat diverse andra spel såsom cod osv. där existerar det inte.

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk

hittade en tråd på dice forum
http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654...

19 sidor med folk som har samma problem... =(

Permalänk
Medlem

Ok det förklarar varför jag inte har hört talas om det, hehe jag är ingen spel människa utan tokig i foto o ev lite 3d skapning

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk

hehe ^^ jo en själv som spelat väldigt seriöst i tex cod4 så märkte man detta efter bara 30sec när man kom in första gången. rätt irreterande.

Permalänk

Trodde jag var ensam om det. Negativ musacceleration i ett spel från 2011 tycker jag är dåligt.

Raw mouse input my ass

Permalänk

problemet är att raw mouse input bara inaktiverar acc från musen drivvar. men problemet ligger inte där. utan i själva spelet. och då gör inte raw mouse input ett skit =(

Permalänk
Medlem

funkade ju klockrent i betan, så måste ju gå att åtgärda iaf. en gamebreaker för mig :/

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

jo funkade felfritt i betan så något har dom gjort. även att man har skyhög sens i fordon är också ett problem som inte existerade i betan.

Permalänk
Medlem

De är iaf medvetna om problemet.. så kommer förhoppningsvis en fix i nästa patch

Visa signatur

Intel 2500k || Asus P8P67 Pro || 2x4GB Corsair Vengeance || MSI GTX680 || Corsair AX650W || Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-3-pc/1444434-b... [forums.electronicarts.co.uk]

I saw someone post something relevant here, Try it out and tell me if it fixed it for you?

I also noticed strange mouse sensitivity what I did was:

1. go here: C:\Users\YOU\Documents\Battlefield 3\settings
2. Open PROF_SAVE_profile with notepad++ (can download for free)
3. Change the following variables:

GstInput.MouseSensitivity 0.050000 ;1st one is the normal mouse sens. USE whatever you like, or keep it the way it is.

These three however I edited and it solved many problems for me.

GstInput.Scheme0Sensitivity 0.000000
GstInput.Scheme1Sensitivity 0.000000
GstInput.Scheme2Sensitivity 0.000000

Always make a Back up or remember the original values folks!

Good Luck

Detta verkar fungera!

Visa signatur

LAIN\Asus Maximus VI Gene, Intel Core i5 4670K, HyperX Savage 16GB 1866MHz, Asus GTX 1070 FE, Corsair AX760, SilverStone Sugo SG10B, NZXT Kraken X31, Samsung 850 Evo 500GB\
Beyerdynamic DT990 600Ω, O2+ODAC, AntLion ModMic V4 Uni + Creative SB Play! 2, Asus VG248QE, Zowie EC1, Filco Majestouch-2 TKL (MX Brown)

Permalänk

tyvärr redan testat, det gör det bättre men det är långt ifrån bra!

Permalänk
Medlem

vet inte vad ni kör med för möss men jag hade tvärt om jag
att jag fick ställa ner sensen för att överhuvud taget kunna spela
har en MS sidewinder X4(?) spel mus med en EDGE matta

lät jag sense stå på normalt hade jag gjort en 360 efter att ha flyttat musen bara några millimeter
nu rörde jag visseligen inte sense konrtollen inne i spelet utan ställde bara ner den på musen direkt till 800dpi då gick det bra

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Fullständig game breaker för mig. Helt ospelbart.

Permalänk
Skrivet av pumba-kung:

vet inte vad ni kör med för möss men jag hade tvärt om jag
att jag fick ställa ner sensen för att överhuvud taget kunna spela
har en MS sidewinder X4(?) spel mus med en EDGE matta

lät jag sense stå på normalt hade jag gjort en 360 efter att ha flyttat musen bara några millimeter
nu rörde jag visseligen inte sense konrtollen inne i spelet utan ställde bara ner den på musen direkt till 800dpi då gick det bra

Det är inte detta vi diskuterar i denna tråd. det du skriver är en "vanlig" för hög sens

Vi snackar om inverterad mus acceleration..

Permalänk
Medlem

Fixen funkar rätt bra, men känns ändå inte som det ska.

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer

Permalänk
Medlem
Skrivet av putte_rolf:

Det är inte detta vi diskuterar i denna tråd. det du skriver är en "vanlig" för hög sens

Vi snackar om inverterad mus acceleration..

ah k yea dont have that sorry
då var det inget
carry on...

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Är så trött på denna buggen nu.
Kan bara köra med sniper i princip för andra vapen jag måste göra stora svep med går inte.
Förstår inte att dom inte fixat detta än.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Fick detta problem idag när jag skulle spela, inte märkt av det förut, väldigt underligt...

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |