Blir galen! Bfr3 och muskontroller

Permalänk
Medlem

Blir galen! Bfr3 och muskontroller

Behöver hjälp här. Glad i hågen installerade jag bf3. Har nu hållet på i timmar och försökt ställa in kontrollerna på musen. DET GÅR INTE! Jag kan inte få skiten att ta mer än vänsterklicket, alla andra kommandon på musen tar inte bfr, ungefär som det inte känner av alla knappar på musen. Hur f-n ställer man kontrollerna med musen? Jag vill:
Sikta med vänster klick (inga problem)
Fire med högerklick (går inte)
Reload hjul ned (går inte)
Crouch hjul upp (går inte)
Osv osv
Det enda som bf3 tar är vänster klick.
Har en G700 med set point.

Nån som har nått klokt?

Permalänk
Medlem

Det var konstiga inställningar du hade. Kan du inte bara köra default?

Permalänk

du är i fel ruta du är i keyboard ta den högre för mouse

Permalänk
Skrivet av Post:

Behöver hjälp här. Glad i hågen installerade jag bf3. Har nu hållet på i timmar och försökt ställa in kontrollerna på musen. DET GÅR INTE! Jag kan inte få skiten att ta mer än vänsterklicket, alla andra kommandon på musen tar inte bfr, ungefär som det inte känner av alla knappar på musen. Hur f-n ställer man kontrollerna med musen? Jag vill:
Sikta med vänster klick (inga problem)
Fire med högerklick (går inte)
Reload hjul ned (går inte)
Crouch hjul upp (går inte)
Osv osv
Det enda som bf3 tar är vänster klick.
Har en G700 med set point.

Nån som har nått klokt?

Skrivet av f0kkeriet:

Det var konstiga inställningar du hade. Kan du inte bara köra default?

Gissar att han är gammal CS:are. Bara av nyfikenhet varför skulle du vilja sikta på vänter och skjuta på höger? Låter ju grymt mysko.

Permalänk
Medlem

Kan vara så att mina val av kontroller är muskot men det är så jag spelat under alla år och jag pallar inte att lära om. Det är och andra sidan inte poängen utan det är hur gör man? Jag försöker göra ändringarna i muskolumnen och deletar ev default settings innan jag gör ändringarna men det går inte

Permalänk
Medlem

Går inte binda om alla knappar, så är det tyvärr, tilde aktiverar alltid konsolen för mig, och denna är min ventrilo knapp, aja. Bara att leva med det, eller hoppas på att de någonsin fixar det.

Redan letat efter en config fil men någon sådan finns det inte som binder knappar.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Koppla ur joystick motsvarande... eventuellt, om problemet är att du skjuter ett skott och inte kan göra natt mer..

Visa signatur

i7 930; RAMPAGE III GENE; 2st GV N470D5-13I-B; TR3X6G1600C8D; AX1200W; X25-M G2 160GB; U2711; EK-CoolStream RAD XT 120(2st) & 360; EK-DCP 4.0; EK-FC470 2st; EK-Supreme LT; mm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Post:

Behöver hjälp här. Glad i hågen installerade jag bf3. Har nu hållet på i timmar och försökt ställa in kontrollerna på musen. DET GÅR INTE! Jag kan inte få skiten att ta mer än vänsterklicket, alla andra kommandon på musen tar inte bfr, ungefär som det inte känner av alla knappar på musen. Hur f-n ställer man kontrollerna med musen? Jag vill:
Sikta med vänster klick (inga problem)
Fire med högerklick (går inte)
Reload hjul ned (går inte)
Crouch hjul upp (går inte)
Osv osv
Det enda som bf3 tar är vänster klick.
Har en G700 med set point.

Nån som har nått klokt?

Det där med att mappa mushjulet till något vettigare än nästa/föregående vapen var ett misslyckande även i BFBC2. Skulle gissa att det inte går öht. Det finns dock ett sätt att åstadkomma samma sak genom att använda X-Mouse:
http://www.highrez.co.uk/downloads/XMouseButtonControl.htm
Den tillåter dig att ha olika profiler där du kan definiera om mushjulet och knapparna till att skicka valfri tangenttryckning istället för den normala funktionen. Bara att binda till de funktioner du vill ha!

Visa signatur

Dator: ASUS Pro WS X570-Ace - Ryzen 5 3600X vattenkyld - 4x8GB GSkill Ripjaws V 3600MHz - PNY GTX 980 Ti XLR8 OC vattenkyld - ASUS Xonar DX - Corsair Force MP600 1 TB - Corsair AX750 - Fractal Design Define S
NAS: Synology DS716+ - 2x4TB HGST MegaScale DC 4000.B Router: Netgear R7000 - AdvancedTomato Firmware