Installerings problem BF3?!

Permalänk
Medlem

Installerings problem BF3?!

Tja
Nu har man köpt BF3 för att testa den.
Jag har installerat första CD:n som gav mig ett program som heter "Origin" den uppgraderade jag för att det stod att jag skulle det,
jag har registrerat mig hos dom och är inloggad.
NU TILL PROBLEMET:
När jag stoppar in den andra CD:n (som jag tror man ska installera spelet med) så kommer det inte upp att jag ska köra "auto run" eller det det nu ska stå! allt som kommer upp är en ruta med 2 alternativ, den första är "Importera bilder och video" och den andra är "öppna mappen för att visa filerna".
har försökt gå in i mapparna men man inte komma på hur man ska göra.
gör jag något fel? ska man kanske installera den från origin? är inte så speciell bra med datorer heller -.-

Tack

Permalänk
Medlem

Den dära rutan kan du stänga ner. Installationen fortsatte automatiskt för mig när jag lade in disc2. Möjligt om du kanske måste trycka på OK efter.. Men annars ser jag inte att det ska vara ett problem!

Permalänk
Medlem

Du kan testa att trycka på "öppna mappen för att visa filerna" och kolla ifall du hittar en fil som heter Setup, eller liknande. Tryck på den.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

du installerar med cd1 först...o har du origin så ska du helt regga spelet där..då kommer det börja installeras..det syns på origin, sen kommer han be om cd2 efter ett tag.typ vid 60% elr vad det nu var..bara o stoppa i den o klicka på OK knappen så fortsätter det.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

fick äntligen grepp på det hela nu kom visst ett till problem! när det laddar står det bara:
SIDLADDNINGSFEL!

Permalänk
Medlem

EA har väldigt stora problem ikväll då många vill in samtidigt så det är bara o vänta..kanske funkar i morgon om man har tur

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

ALLTSÅ PÅ RIKTIGT!, om nu det fanns 1,2 MILJONER förbeställda spel så kan man väl för F¤%&n se till att servrarna är igång och och fungerar! Nu har man ju gått och väntat i MÅNADER och sen kommer det här. JÄVLA ANTIKLIMAX!
Skit-Origin!

(Så... bitterhet upphör)

Visa signatur

| Fractal Design R | Corsairs 850W | Gigabyte Z270-P | i7 7700K OC 4.6GHz| Noctua NH-15D | Corsair Vengeance 16GB (2 x 8GB) DDR4 3000MHz | 750 GB SSD, 2 TB HDD| ASUS GTX 1080 Ti |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grim2you:

ALLTSÅ PÅ RIKTIGT!, om nu det fanns 1,2 MILJONER förbeställda spel så kan man väl för F¤%&n se till att servrarna är igång och och fungerar! Nu har man ju gått och väntat i MÅNADER och sen kommer det här. JÄVLA ANTIKLIMAX!
Skit-Origin!

(Så... bitterhet upphör)

Tråkigt som fan. Här slutar man jobbet tidigare, dissar flickvännen, köper snabbmat och lägger en fet prilla snus under läppen, men sen så funkar det inte!

Som att en film skulle ha världspremiär men sen så hade de inte tillräckligt med filmrullar -.-

Permalänk
Medlem

haha skulle inte kunna säga det bättra själv!
SIDLADDNINGSFEL! SIDLADDNINGSFEL! SIDLADDNINGSFEL! SIDLADDNINGSFEL! SIDLADDNINGSFEL!
Får F%N DAMP!

Permalänk
Avstängd

har problem med att det är skit bakom tangentbordet
hur fixar jag det?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

på ned damsugaren fan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Tråkigt som fan. Här slutar man jobbet tidigare, dissar flickvännen, köper snabbmat och lägger en fet prilla snus under läppen, men sen så funkar det inte!

Som att en film skulle ha världspremiär men sen så hade de inte tillräckligt med filmrullar -.-

Jag har t o m tagit ut en semesterdag imorn för att kunna spela... tack JÄV%¤ FI## ORIGIN!

Visa signatur

| Fractal Design R | Corsairs 850W | Gigabyte Z270-P | i7 7700K OC 4.6GHz| Noctua NH-15D | Corsair Vengeance 16GB (2 x 8GB) DDR4 3000MHz | 750 GB SSD, 2 TB HDD| ASUS GTX 1080 Ti |

Permalänk
Medlem

Min installation från disc har iaf startat nu efter aktivering via:
https://activate.ea.com

Permalänk

Borde man inte på något sätt kunna kräva tillbaka sina pengar(om man inte orkar vänta ) eller stämma skiten ur dice?
Eller kanske bara i USA?
Det är ju inte så jätte roligt att man köpt ett spel o väntat tills release så funkar inte ens spelet...
Spelet borde inte släppas före det är helt färdigt och funkar till 100% och nu när det har varit alpha och beta borde dice/ea väl ha fixat allt jävla skit som var fel eller?
Verkar som om dice ville släppa det fastän det är helt cp bara för att inte MW3 skulle komma före...

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem

Hej

köpte battlefield 3 idag 27/10-2011 o efter ja installerat spelet o ska starte de få jag upp en ruta med kontroll av släppdatum. ha oxå uppdaterat te den nya Origin.... e förvirrad nu o hoppas på ett svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av shadowjolt:

Borde man inte på något sätt kunna kräva tillbaka sina pengar(om man inte orkar vänta ) eller stämma skiten ur dice?
Eller kanske bara i USA?
Det är ju inte så jätte roligt att man köpt ett spel o väntat tills release så funkar inte ens spelet...
Spelet borde inte släppas före det är helt färdigt och funkar till 100% och nu när det har varit alpha och beta borde dice/ea väl ha fixat allt jävla skit som var fel eller?
Verkar som om dice ville släppa det fastän det är helt cp bara för att inte MW3 skulle komma före...

Varför stämma Dice?

Visa signatur

Corsair Carbide 500r | Intel i7 2600k 3,8 Ghz | Asus P8P67 Pro | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 16 GB|Asus GeForce GTX 580 DirectCU II 1,5 Gb | Corsair Gameing 800 W |

Permalänk
Medlem

Hej

köpte battlefield 3 idag 27/10-2011 o efter ja installerat spelet o ska starte de få jag upp en ruta med kontroll av släppdatum. ha oxå uppdaterat te den nya Origin.... e förvirrad nu o hoppas på ett svar

CPU: Intel Core™ i5 Quad Processor i5-2500K 3,3GHz, Socket LGA1155, 6MB, Boxed, MB: ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155, GFX: XFX Radeon HD 6950 2GB GDDR5 "Dual Fan" RAM: Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9 1600MHz XMS3, HDD: Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB Sata 3 Gb/s, 64MB Cache, OS: Windows 7 Professional

Permalänk
Skrivet av Iskalla:

Varför stämma Dice?

För att det inte ens fungerar att spela?
Man betalar ju knappt för att sitta och kolla på kugghjulet eller?
Men för mig gör det inget jag orkar vänta men vissa verkar kriga för kung och fosterland mot EA's support eftersom det inte fungerar.

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacbgbg:

Min installation från disc har iaf startat nu efter aktivering via:
https://activate.ea.com

Jag gjorde likadant igår kväll.. Reggade spelet med produktnyckeln på https://activate.ea.com och kunde installera spelet.

Enligt Origin är spelet reggat och färdigt att köra, men enligt Battlelog skall jag köpa spelet. Antar att det har skett nåt i kommunikationen mellan Origin och Battlelog.

Det känns surt.

har mailat supporten, men väntar mig inte svar denna helgen då dom har fullt upp att supporta sitt bristfälliga system.

Nån som har haft liknande problem? Kanske nån med en lösning?