Hur vet man att Crossfire fungerar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Nov 2007

Hur vet man att Crossfire fungerar?

Tjena!
Satte precis ihop datorn:
2600k
2 * 6870
4*4GB 1600mhz ram
etc

Verkar fungera (Bara varit igång några minuter), men jag undrar hur jag vet att mitt crossfire fungerar som det ska?

Besök gärna min sida på DA!
Kycklings DeviantART

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall (Forsa)
Registrerad
Sep 2003

gör en 3mark test med och utan crosfire
har för mig att det går att ha crosfire på auto så den hoppar i när det finns stöd för den
ska gå att styra i Catalyst hur man vill ha det .
har själv inte hunnit att skaffa kort för crosfire men ska snart göra det har stöd för 3 x crosfire

Låda Phobya UltraBig Watercase V.1 M-kort ASROCK X99 Taichi CPU i7 5930K Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm radiatorer Minne4 X 8Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik 2 x MSI GTX 1070 8GB Sea Hawk EK X HB-SLI AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm Benq XR3501 AMVA 35" Curved

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
regnvm Helsingia regio
Registrerad
Dec 2009

Kör 3Dmark och posta resultat här.

Laptop: ASUS-G751JY

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Nov 2007

Oki, ska testa det!

Kycklings DeviantART

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Nov 2007

Hmm 3Dmark krashade och whinade på att nån .DLL saknades efter att ha kört igenom deep sea och high temple. Ska testa att maxa det mesta i Witcher 2 och köra med/utan crossfire enabled.

Edit:

Witcher 2 med allting maxat inklusive Ubersampling: Enabled är spelbart. Utan Ubersampling har jag bra FPS. Så det verkar fungera, med 1 kunde jag bara köra medium-high vad jag kommer ihåg

Kycklings DeviantART

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
regnvm Helsingia regio
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av Generalkyckling:

Hmm 3Dmark krashade och whinade på att nån .DLL saknades efter att ha kört igenom deep sea och high temple. Ska testa att maxa det mesta i Witcher 2 och köra med/utan crossfire enabled.

Edit:

Witcher 2 med allting maxat inklusive Ubersampling: Enabled är spelbart. Utan Ubersampling har jag bra FPS. Så det verkar fungera, med 1 kunde jag bara köra medium-high vad jag kommer ihåg

Okej, precis som för mig då. The witcher 2 med allt maxat och ubersampling är gränsfall till spelbart, 30-50fps men med slö mus. Allt är nog som det ska då.

Laptop: ASUS-G751JY

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2006

ladda ner MSI Afterburner där kan du se om du har 2 GPU

sorry for my swedish
Mobo ASRock Z68 Extreme7 GEN 3,CPU-2600k (0C-4500Ghz),GPU-Trifire- PowerColor 6990+Asus 6970,Chassi-Cooler Master HAF X,CPU Kylning-Antec KÜHLER H2O 920,Psu-Corsair AX 850W 80+ Gold,RAM-Corsair 8GB 1866Mhz VENGEANCE,SSD-Corsair SSD Force GT 120GB,Skärm-Samsung SA950 120hz,Nikon D800,Nikkkor 70-200 2.8 VRII, Nikkor 14-24 2.8G,