Hur vet man att Crossfire fungerar?

Permalänk

Hur vet man att Crossfire fungerar?

Tjena!
Satte precis ihop datorn:
2600k
2 * 6870
4*4GB 1600mhz ram
etc

Verkar fungera (Bara varit igång några minuter), men jag undrar hur jag vet att mitt crossfire fungerar som det ska?

Permalänk
Medlem

gör en 3mark test med och utan crosfire
har för mig att det går att ha crosfire på auto så den hoppar i när det finns stöd för den
ska gå att styra i Catalyst hur man vill ha det .
har själv inte hunnit att skaffa kort för crosfire men ska snart göra det har stöd för 3 x crosfire

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk

Kör 3Dmark och posta resultat här.

Permalänk

Oki, ska testa det!

Permalänk

Hmm 3Dmark krashade och whinade på att nån .DLL saknades efter att ha kört igenom deep sea och high temple. Ska testa att maxa det mesta i Witcher 2 och köra med/utan crossfire enabled.

Edit:

Witcher 2 med allting maxat inklusive Ubersampling: Enabled är spelbart. Utan Ubersampling har jag bra FPS. Så det verkar fungera, med 1 kunde jag bara köra medium-high vad jag kommer ihåg

Permalänk
Skrivet av Generalkyckling:

Hmm 3Dmark krashade och whinade på att nån .DLL saknades efter att ha kört igenom deep sea och high temple. Ska testa att maxa det mesta i Witcher 2 och köra med/utan crossfire enabled.

Edit:

Witcher 2 med allting maxat inklusive Ubersampling: Enabled är spelbart. Utan Ubersampling har jag bra FPS. Så det verkar fungera, med 1 kunde jag bara köra medium-high vad jag kommer ihåg

Okej, precis som för mig då. The witcher 2 med allt maxat och ubersampling är gränsfall till spelbart, 30-50fps men med slö mus. Allt är nog som det ska då.

Permalänk
Medlem

ladda ner MSI Afterburner där kan du se om du har 2 GPU

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X 3.4 GHz, Fractal Design Define 7 XL, ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO (Wi-Fi) X570, Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB, NZXT Kraken Z73 360mm, ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC, Corsair RM1000i 1000W