BF3 varför måste man vara 8 spelare för att spela? något att kringå?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2003

BF3 varför måste man vara 8 spelare för att spela? något att kringå?

Jag har startat en egen server för mig och mina polare, nackdelen är ju nu då att vi har 16 slots totalt, men när man går in måste man vara 8spelare totalt för att änns kunna RÖRA SIG!!!!! så jävla B, kunde det inte varigt som i BFBC2 att man inte får poäng bara? för då kunde man latjat runder tills andra kom in? samt kunnat träna sig på flyga m.m? nu kan vi inte göra ett skit bara sitter/står och väntar ;(.....

några tips?

Mvh Andy

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2010

Håller med det är inte bra alls. Nu spelade jag inte mycket BC2 men däremot BF2142 å att gå in på en tom server å lära sig flyga är verkligen nåt jag vill. Tragiskt för om jag tar ett jet nu så lever jag väl ~5s innan jag är nerskjuten inte kul alls

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Det hade faktiskt inte vart dumt med någon sorts bootcamp eller liknande så man kan lära sig banorna, fordonen osv och dessutom kunna köra detta med några andra så man även lär sig vad de fyra klasserna kan göra.

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer XB270HU]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Perth, Australien
Registrerad
Apr 2006

Går att ställa in så det endast krävs 2 spelare. Gjorde vi på våran server (Dirty Heroes) dock så buggade lite då så vi ändrade det till minst 4.

Citera för svar.
Lenovo x121e i3.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Nagel:

Går att ställa in så det endast krävs 2 spelare. Gjorde vi på våran server (Dirty Heroes) dock så buggade lite då så vi ändrade det till minst 4.

Visst men vad jag menar är varför inte ha kvar att man kan röra sig flyga mm även om man är ensam utan att få poäng. I BF2142 så var det inga problem visst det blinkade waiting för X players before game starts men man kunde träna på att flyga mm.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2003
Skrivet av Nagel:

Vart kan man ställa in detta då? hittar inte det någon stans alls? för som sagt störigt bara bli stilla stående och inte kunna göra något, man vill som sagt röra sig, flyga lite m.m

Mvh Andy

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2003
Skrivet av krrjon:

Visst men vad jag menar är varför inte ha kvar att man kan röra sig flyga mm även om man är ensam utan att få poäng. I BF2142 så var det inga problem visst det blinkade waiting för X players before game starts men man kunde träna på att flyga mm.

Det funka även bra i BFBC2, fick ju inga poäng förräns man var 4 tror jag? men man kunda skjuta varandra, flyga, m.m m.m nu kan man INGENTING!!!! och som sagt hittar inte vart man ändrar det om man nu änns KAN ändra det?

Mvh Andy

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2003
Skrivet av S2Andy:

Det funka även bra i BFBC2, fick ju inga poäng förräns man var 4 tror jag? men man kunda skjuta varandra, flyga, m.m m.m nu kan man INGENTING!!!! och som sagt hittar inte vart man ändrar det om man nu änns KAN ändra det?

Så, ville bara berätta att på min server har jag nu lyckats aktivera så att spelet kan starta om man är 2st spelare så äntligen kan man in med någon polare och flyga eller göra vad man vill tills det kommer flera spelare så det kan bli lite game on ;).... ÄNTLIGEN ;)................

Mvh Andy

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Dec 2009

Reagerade på detta direkt. Finns ju ingen anledning i världen att göra så man måste vara ett visst antal spelare för att kunna köra lite! Ville få in känslan på helikoptern innan jag gav mig in på en full server (ja de flesta är ju antingen tomma eller helt fulla) men det går fan inte ens att lyfta från marken.

I BF2 kunde man träna på dumma botar hur man skulle sikta med helin och hur mycket skada missilerna tog på tanks i olika lägen. I BC2 kunde man åtminstone flyga runt i sin ensamhet på en tom server, och man kunde skjuta sönder fordon för att träna in siktet lite. Nu 2011, och BF3, har man gått ännu ett steg bakåt när det bara gäller en sån simpel detalj. Helt sjukt dåligt tycker jag.

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Sep 2011

Hmm.. vet inte riktigt vad man kan göra åt det där..
Allt jag vet är att jag spelat på 2 - 3 servrar man bara behöver vara 2 inne på

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bailando
Registrerad
Aug 2002

Jag hittar inte ens var man startar en egen server?

Jag kan alltså inte om jag vill gå in och öva själv på en bana? Alltid beroende av minst en annan? Skräp!

Kräm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av Assman:

Jag hittar inte ens var man startar en egen server?

Jag kan alltså inte om jag vill gå in och öva själv på en bana? Alltid beroende av minst en annan? Skräp!

Endast server hosting företag som får hosta serverar.

För att behållla en bra standrard.

Men på vissa serverar laggar det likt förbannat ändå..

CPU » Intel Core i5 3570K @ 3.40GHz RAM » Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 16GB MOBO » ASUS P8Z77-V PRO GPU » Asus GeForce Strix GTX 970 CASE » Fractal Design Define R2 Black Pearl HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » Chieftec Super Series 650W PSU

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bailando
Registrerad
Aug 2002
Skrivet av fue:

Endast server hosting företag som får hosta serverar.

För att behållla en bra standrard.

Men på vissa serverar laggar det likt förbannat ändå..

Aha, tack! Halvtrist!

Kräm