Pixmania's "lugnt köp" ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerbotten
Registrerad
Sep 2009

Pixmania's "lugnt köp" ?

Tänker beställa ett grafikkort därifrån och får upp en massa kostnader i varukorgen innan beställning.

Lugnt köp kostar ca 200kr och innebär:

Hittar du produkten till ett lägre pris STÅR VI FÖR MELLANSKILLNADEN !
Skulle du de 7 följande dagarna efter ditt köp på en svensk internetsajt hitta samma produkt, ny och billigare, återbetalar PIXmania mellanskillnaden!

Går din produkt sönder ERSÄTTER VI DEN TILL PRISET FÖR EN NY !
Under ett år efter ditt köp , och som komplement till lagliga garantier, tar PIXmania tillbaka din produkt till nypris och du väljer vad du vill ersätta den med bland PIXmanias stora utbud! Ingen utredning, ingen reparation - en ny produkt direkt!

Upp till 25% RABATT på ett urval av tillbehör!
Under 1 år efter ditt köp erbjuder vi sänkta priser på en rad olika tillbehör för din produkt!

TRÖTT PÅ PRODUKTEN DU KÖPTE? Vi tar tillbaka den mot ett tillgodokvitto.
PIXmania köper tillbaka produkten som du beställt tillsammans med kontraktet Lugnt Inköp och ger dig möjligheten att välja en helt ny!

VIPix medlemskort TILL HALVA PRISET ! Bli klubbmedlem !
Som VIPixkund får du en lång rad förmåner: 50% på leveranskostnaderna, rabatter på mer än 15000 produkter och på ett flertal tjänster. Ditt ärende får dessutom förtur hos vår kundtjänst och hos After Sales Service

Då frågar jag, nå har man väl garanti på sin vara ÄVEN om man tar bort denna ? ASUS har väl som alla andra garanti och sen har väl endå återförsöljaren skyldighet att måsta ta emot en vara och skicka ny om den skulle vara trasig även om man plockar bort "lugnt köp" ?

Snabbt svar är tacksamt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Där jag arbetar
Registrerad
Dec 2004

Ja det är ju som beskrivet ett tillägg utöver den garanti man redan har. Dock kan det ju diskuteras hur smart det är att handla på pixmania med tanke på hur bra de sköter reklamationer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2010

Ja som Apanx skrev är Pixmania inte direkt kända för att vara bra på reklamationer. Dessutom skickas grejerna från Frankrike. Fraktiden var horribel när jag beställde därifrån, det tog 1 vecka innan jag hörde någonting och ytterliggare en innan grejerna kom.

De flesta brukar väl avråda från Pixmania, men känner du att du inte kan lägga de pengar som behövs från att beställa från ett svenskt företag som exempelvis inet, komplett eller webhallen så ta chansen. Oftast behöver man ju inte reklamera.

Malcolm

|Citera För Svar|

Main: Silverstone Temjin TJ08B-E : Seasonic X-460FL : i5 3570k : Gigabyte GA-Z77-D3H : Samsung 830 256 GB :Vengeance 2x4 GB LP : Blu-ray brännare Server: FD Array R2 : PicoPSU : Asus E35M1-I Deluxe : Corsair 2x2 GB : WD Scorpio Blue 160GB : 4 x WD/Seagate 2 TB Green Övrigt: Eizo F2331 : BenQ V2210 : MS Sidewinder X4, Intellimouse 3.0 och Logitech G930

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Jag tycker det där låter lite föör bra.. Men det är bara jag ofc. Har inga erfarenheter av dom heller så kan inte säga mer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2011

Jag beställde en mus (Razer naga) därifrån en gång. Första & sista gången jag handlade där.
Det sa att leveranstiden var 2-3 arbetsdagar, 1 månad senare fick jag paketet.
Jag försökte att maila och ringa dem utan framgång. Riktigt dålig support.
Jag rekommenderar absolut inte att handla där.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2004

Av allt jag läst skulle jag säga spar ihop lite mer pengar och handla av en riktig butik som har god kundservice.

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Sabertooth P67 | CPU: INTEL 2600K & Antec Kühler H2o 620 | GPU: Gigabyte GTX 680 2GB| SSD: Samsung 850 Pro 256 GB | RAM: G.Skill 4x4096MB CL9 1600Mhz Ripjaws | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Skärm: Dell U2410 |
|| Citera för svar! ||