battlefield 3 slutar fungerar efter 3-5 min

Permalänk
Medlem

battlefield 3 slutar fungerar efter 3-5 min

Hej sweclockers medlemmar jag har ett väldigt frustrerande problem när jag ska spela bf3 så kan jag spela det utmärkt utan lagg i 3-5 minuter sen så slutar programmet svara. Jag har det senaste orgin,punkbuster,drivrutiner,directX 11 och så har jag säkert glömt något mer. jag undrar om ni har har/haft samma besvär men lyckat lösa detta för detta börja bli löjligt jobbigt.Här är min setup om det nu hjälper
intel i5 2500k @4.1 GHz
2x4 gb ram
xfx HD6950
750W PSU
windows 7 32bitars home edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av klickarn:

Hej sweclockers medlemmar jag har ett väldigt frustrerande problem när jag ska spela bf3 så kan jag spela det utmärkt utan lagg i 3-5 minuter sen så slutar programmet svara. Jag har det senaste orgin,punkbuster,drivrutiner,directX 11 och så har jag säkert glömt något mer. jag undrar om ni har har/haft samma besvär men lyckat lösa detta för detta börja bli löjligt jobbigt.Här är min setup om det nu hjälper
intel i5 2500k @4.1 GHz
2x4 gb ram
xfx HD6950
750W PSU
windows 7 32bitars home edition

Har exakt samma problem men mitt brukar crasha redan efter 30 sekunders spelande ibland. 10 min är det längsta jag har lyckats spela.
har inte heller hittat någon lösning på problemet. Får väl vänta på en patch antar jag. Annars är det väl att avinstallera och ställa bort det i hyllan.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Skrivet av j0ckeeh:

Har exakt samma problem men mitt brukar crasha redan efter 30 sekunders spelande ibland. 10 min är det längsta jag har lyckats spela.
har inte heller hittat någon lösning på problemet. Får väl vänta på en patch antar jag. Annars är det väl att avinstallera och ställa bort det i hyllan.

Kan det vara punkbuster?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ebenholts:

Kan det vara punkbuster?

Har testat att avinstallera och installera det igen och uppdatera punkbuster manuellt utan resultat.

kör med 11.10 preview 3 drivrutinerna om någon undrar

:EDIT jag tror att jag hittade felet. Fraps.. minns att cod 4 hade problem med punkbuster och fraps så jag testade att stänga av det. har nu spelat utan att spelet har krashat i ca 10 min så det ser lovande ut.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem

okej jag ska också testa att avinstallera fraps