Permalänk
Medlem

Inge surround i BF3?

Hej, skaffade ett Xonar Essence STX och ett par Beyerdynamic DT 990 Pro inför BF3 och för att jag tänkte att det var dags för ett par riktiga hörlurar, men verkar inte ha nå surround ÖHT i bf3, hör tex samma sak likamycket när jag spelar campain och nån sparkar in en dörr till höger om mig, har tryck på "Game" mode i DSP-mode delen av Xonar Audio Center och valt headphones som speaker type i BF3, ska jag ändra nått mer för att iaf åt minstånde få LITE surround? (har också valt 8 Channels, Hörlurar och Dolby Headphone är ikryssat i XAC)

Permalänk

Du ska inte välja 8 channels ifall du inte har 8 channels.

Permalänk
Medlem

Okej testar med 2kanals då, tack!

Edit: stängde av mer eller mindre allt i XAC och valde 2 kanaler och kryssade ur Dolby headphones och nu jvlar låter det och har sig! Tack, tack tack! HerrNi|sson

Permalänk

Vad kostar ett par sådana hörlurar? Funderar på att köpa nya hörlurar. Eller har någon annan ngt tips?

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Jag gav 1550kr för dom på 4Sound i v-ås, antagligen överpris men det var dagen innan release och mitt Steelseries 7H var pajj

Permalänk
Medlem

Tritton ax pro
1.5k eller så
Kommer med externt ljudkort så du kan köra det till xboxen också.
Köp en optisk splitter för 69kr och kör ut ljudet optiskt från datorn till både hörlurarna och till stereon, slipper man att pilla med ljud om man byter till att se film etc.

Dessutom är det riktig 5.1 hörlurar man ska ha tycker jag, vanliga hörlurar har för få speakers och fejkar surround.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Kanske skulle man spara 7H-na för gaming då? hade för mig att dom hade bra surround.

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Tritton ax pro
1.5k eller så
Kommer med externt ljudkort så du kan köra det till xboxen också.
Köp en optisk splitter för 69kr och kör ut ljudet optiskt från datorn till både hörlurarna och till stereon, slipper man att pilla med ljud om man byter till att se film etc.

Dessutom är det riktig 5.1 hörlurar man ska ha tycker jag, vanliga hörlurar har för få speakers och fejkar surround.

Kör själv med ett par Ax Pro, riktigt grymma imo True Surround ftw
Rekommenderas varmt.

Permalänk
Medlem

Hmm konstigt, Antog att det helt enkelt inte var hörlurar som gillade att vara med på surround, men mina 2.1 hade innan Xonar-ljudkortet mycket bättre surround "upplevelse", även om det bara var 2 högtalare.. Antar att jag gör nått jättefel...

Permalänk
Skrivet av Humpas:

Okej testar med 2kanals då, tack!

Edit: stängde av mer eller mindre allt i XAC och valde 2 kanaler och kryssade ur Dolby headphones och nu jvlar låter det och har sig! Tack, tack tack! HerrNi|sson

Va härligt att det löste sig! Nu är det bara att köra på!

Permalänk
Medlem

och om jag vill köra surround i högtalare då,vad rekommenderas då för inställning? kör på wartapes nu för det ger maffigaste ljudet anser jag, kör optisk ut från datorn in i recievern, allt annat digitalt ljus kodas om till dolby digital eller DTS då, ska inte BF3 stödja detta format? förstärkaren visar bara stereo även om jag kör hifi/home theater osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

Va härligt att det löste sig! Nu är det bara att köra på!

Nja ärligt talat får jag lite köpångest för det är bara en minimal mängd surround jag märker av, inget "wow" som att stå under en helikopter som flyger över en och höra hur ljudet går från höger till vänster, mer typ "aha det låter liiite mer i högra luren"

Permalänk

1500 kr typ 1000 kr för mycket för mig, ngt tips i den prisklassen dvs. 500 kr.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Skrivet av Humpas:

Nja ärligt talat får jag lite köpångest för det är bara en minimal mängd surround jag märker av, inget "wow" som att stå under en helikopter som flyger över en och höra hur ljudet går från höger till vänster, mer typ "aha det låter liiite mer i högra luren"

Hmm, för mig är ljudet helt amazing! Har du fifflat något i inställningarna med ljudet i Battlefield?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

Hmm, för mig är ljudet helt amazing! Har du fifflat något i inställningarna med ljudet i Battlefield?

Nee, har stängt av detdär Sound-nånting och valt Wartapes om ljud, trodde home cinema skulle locka fram ljudet men ack nej..

Hårhär ser det ut i Xonar audio center, dock verkar det ha buggat sig under screenshottet för volymen är verkligen inte på max
Annars är det helt identiskt med det jag använder, slår jag på dolby headphone förvinner surround helt.

Permalänk

Så här har jag i xonar panelen , "6 channels , PCM 96khz , Hörlurar , Dolby Headphone DH-2" och i BF3 Home Cinema och bocka bort stereo enhanced. Då låter det rätt bra och man kan testa även DH-1 mode.

Permalänk
Skrivet av Humpas:

Nee, har stängt av detdär Sound-nånting och valt Wartapes om ljud, trodde home cinema skulle locka fram ljudet men ack nej..

Hårhär ser det ut i Xonar audio center, dock verkar det ha buggat sig under screenshottet för volymen är verkligen inte på max
Annars är det helt identiskt med det jag använder, slår jag på dolby headphone förvinner surround helt.

Jag kan inte se något screenshot? Men jag har standardinställningarna i Battlefield så testa att återställ alla ljudinställningarna som dom var från början, sen har du bara 2 channel i Asus Xonar Center. Så har jag och för mig är ljudet riktigt bra! Missiler svischar förbi från vänster till höger och effekterna är grymma

Permalänk
Medlem

Har samma setup och tycker att det låter bra. Som Ni|sson, ställ in allt på standard.
Eventuellt kan du dra lite i EQ-reglagen om du tycker att något saknas i bas- eller diskantväg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

Jag kan inte se något screenshot? Men jag har standardinställningarna i Battlefield så testa att återställ alla ljudinställningarna som dom var från början, sen har du bara 2 channel i Asus Xonar Center. Så har jag och för mig är ljudet riktigt bra! Missiler svischar förbi från vänster till höger och effekterna är grymma

haha föråt måste ha glömt ctrl+v
http://hempux.net/xonar.jpg

Permalänk
Skrivet av Humpas:

haha föråt måste ha glömt ctrl+v
http://hempux.net/xonar.jpg

Testa att klicka i GX-ikonen, har för mig att det ska vara ungefär som EAX vilket bidrar till mer realistiska 3D-effekter i spel