Gameplay - Vanliga frågor och svar

Permalänk
Medlem

Gameplay - Vanliga frågor och svar

Det verkar inte finnas någon manual till spelet så jag tänkte vi kunde samla lite vanliga frågor i en tråd.

Jag börjar med ett par:

- Hur ropar man på medics på smidigast sätt? Jag har märkt att man kan sikta på en medic och trycka Q så mumlar man lite tyst för sig själv och om alla slutar skjuta precis då kan teammaten höra det. Men det kanske finns nåt bättre sätt?

- Dog tags, är det något man kan 'ta' från andra? Har sett statistik på folks profiler och så står det vilka tags som är 'taken from player' eller dylikt. Fattar noll av detta. Och när man väl fått en Dog tag, vad har man den till då? Kan man equippa den? Dual-weilda för extra MF?

- Voice channels / voice chat. Man får jämt tips om att man kan skapa voice channels med sitt party osv. Har detta nåt med mikrofon att göra? Finns det något sätt att få igång mikrofon-chatt?

- Är det någon som lyckas utföra 'party joins' osv? Jag och polarn har jättemycket problem med att skapa party och joina ihop osv. Det enda sättet vi kan spela ihop är om vi hittar en server med många lediga platser och båda går in samtidigt.

Permalänk

Att joina som party fungerade när jag stängde av brandvägg o virusskydd o allt sånt

Permalänk
Medlem

- Har sett flera som har många service stars i de olika klasserna, hur får man det?

- Är det bara Medic som kan reviva någon som dött?

- Kan man få XP genom annat än döda andra, skjuta fordon osv? Vissa har ju 3-4k raw XP när matchen är över.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

- Har sett flera som har många service stars i de olika klasserna, hur får man det?

- Är det bara Medic som kan reviva någon som dött?

- Kan man få XP genom annat än döda andra, skjuta fordon osv? Vissa har ju 3-4k raw XP när matchen är över.

-Hur långt du har kvar till nästa service star syns på battlelog under dina stats & progression, man får dem genom att skaffa poäng i klassen

-Ja, med hjälp av defibrillator som måste unlockas

-Man får xp genom att göra det man ska för att vinna, dvs ta över flaggor eller förstöra objectives beroende på om det är conquest eller rush. Man får också poäng genom att heala andra, erhålla dem med ammo, "saviour", "avenger", "headshot", "double kill" med mera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monkeyapa:

-Hur långt du har kvar till nästa service star syns på battlelog under dina stats & progression, man får dem genom att skaffa poäng i klassen

-Ja, med hjälp av defibrillator som måste unlockas

-Man får xp genom att göra det man ska för att vinna, dvs ta över flaggor eller förstöra objectives beroende på om det är conquest eller rush. Man får också poäng genom att heala andra, erhålla dem med ammo, "saviour", "avenger", "headshot", "double kill" med mera.

Tack för svaren.
Jag har fler noobfrågor om det är OK:

¤ Hur skaffar man sig TeamScore? Är det bara genom att cappa flaggor?
¤ Hur levlar man Engineer? Kan väl inte bara vara genom att reparera tanks?
¤ Samma fråga som ovan gällande Medic, Recon och Assault (iofs Assault är väl bara att skjuta folk? Medic att heala folk och Recon att...vet inte)
¤ Fattat att om man vill använda sina nya vapen så måste man när man börjar spelet trycka på Customize och mecka runt lite där. Men varför kan man inte göra det i Deploy fönstret? Och varför sparas inte Customise preferensen till nästa spel? "Sprint" verkar ju sparas.
¤ I den game mode där man skall förstöra objectives och röra sig framåt på kartan antar jag att man måste spränga M-COM men är det bara C4 som fungerar?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

dog tags får du av att kniva din motståndare bakifrån..det är fiendens halsband dvs du tar som ett skrytpris bara..o personen får skämmas att han vart knivad:) sen finns det dogtags som låses upp under spelets gång som du kan ha som syns när du dödar någon..du lär ha sett dom silvriga halsbandsbrickorna när du blivit skjuten ..det står personens namn i den ena, o den andra är tom från standard om du inte bytt själv.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...