Hur många har lyckats att installera bf3 på första försöket

Permalänk
Medlem

Har problem att installera detta nu hos en svåger, har installerat, uppdaterat, sen när jag ska starta spelet i serverbrowsern står det att " You need to install the game first", och sen kommer jag till origins open game maneger, sen till kassan.. vafaen e detta??
Vad göra åt detta?

Permalänk
Medlem

Inte ett enda problem!

Permalänk
Medlem

Igår var det inga bekymmer att installera!
Efter en uppdatering av punkbuster så hade jag en riktigt trevlig bf3 kväll på TS och på runngun servern

Var bara lite bökigt med alla inställningar och knappar. Blev inte riktigt kompis med mussensen men det kommer väl...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk

Installerade från skiva utan problemos. Bara på Caspian Border och Tehran Highway det uppstår lagg då dom banorna sänker serverns fps

Annars felfritt och gudomligt spel! ^^

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR :)

4690K @4.4Ghz - Gigabyte GTX 1060 3GB @2GHz - Corsair 8GB DDR3 1600Mhz - Corsair 230T Orange

Permalänk
Medlem

Inga problem alls. Flyter som smör i en stekpanna. Helnöjd med prestandan:)

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

Inga problem med installen.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Inga problem alls med installationen heller.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk

Inga problem med varken installation / spelande.

Eller jo, btw, när jag inte tömmer cookie minnet på Chrome så har spelet en tendens att lagga när jag för musen fram och tillbaka. Den går inte cleant utan den hoppar stegvist fram. Då stänger jag av Chrome via Processer i aktivitetshanteraren så är det problemet löst.

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

Inga problem alls här att installera.

Permalänk
Skrivet av Handa:

Joystick?

Nu när du säger det, jag har faktiskt en 360-kontroll kopplad till datorn, ska prova dra ur den.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Har problem att installera detta nu hos en svåger, har installerat, uppdaterat, sen när jag ska starta spelet i serverbrowsern står det att " You need to install the game first", och sen kommer jag till origins open game maneger, sen till kassan.. vafaen e detta??
Vad göra åt detta?

Nu har den istallerat i mååånga timmar, det står"Installing game" i gamemaneger, hållt på så sen 23 tiden igår... ska han bara vänta tills den är klar eller? Eeller ska man instalera om det, ta det från början?

Permalänk

inga problem, köp på greengaming och nedladdat på cirka 10 min! funkar super!

Permalänk
Medlem

Jag kom inte in första dagen då Origin aktiveringen inte funka, men efter det har det funkat utan problem.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk

Inga problem, laddade ner det sen var det bara att köra

Visa signatur

Ryzen 5800X3D - RX 6950 XT - Corsair vengeance 2x16 Gb - Corsair AX 760w [/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpammerN^:

Installerade mitt utan problem och lirade ganska felfritt med undantag för ett förbannat irriterande problem, gubben står inte still, utan rör sig lite snett bakåt.

hade samma problem som dig men det försvann när jag kopplade ur min joystick

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av SpammerN^:

Nu när du säger det, jag har faktiskt en 360-kontroll kopplad till datorn, ska prova dra ur den.

Råkade ut för det häromdagen att jag hade lagt något mot kontrollen så gubben bara snurra hela tiden, hann bli vansinnig innan jag upptäckte det

Permalänk
Medlem

Min installation fastnade vid ca 18% pga. dvd läsaren, startade om installationen och inget problem

Visa signatur

CPU: i5-2500K | RAM: 4gb XMS3 1333mhz | Grafikkort: XFX Radeon 5770 | Mobo: MSI P67A c45 | HDD: WD Black 500GB | Chassi: NZXT Lexa S |PSU: XFX XXX Edition 750W

Permalänk

Funkade helt klockrent med installation från skiva för mig, tog inte så lång tid heller. Har inte stött på några problem alls med vare sig spelet eller Origin.. min polare kan inte ens installera sitt, så jag får väl skatta mig lycklig.

Visa signatur

i9 9900k @ 4.9GHz | ASUS ROG Strix Z390-F Gaming | Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC | Corsair Hydro H100i RGB Platinum | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB @ 3200Mhz | Corsair RM850x 850W v2 White Series | Fractal Design Meshify C | Samsung NVMe 970 EVO Plus 500GB | Samsung 850 EVO 250GB | Western Digital Black 1TB 7200rpm |

Acer XB271HU | Vortex Pok3r RGB Cherry MX Nature White | Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem

Funkade bra för mig. Inga problem alls

Permalänk

Allt fungerade som det skulle för mig
Men tycker det är lite jobbigt att man måste starta spelet genom internet...

Permalänk
Medlem

inga problem här heller

Visa signatur

Chassi: Fractal Define R6 Kyling: Corsair h150i Pro 360 Cpu: 9900k
Mb: Gigabyte Aourus Master z390 Gpu: 1060 6gb
Ram: 16gb Gskill Trident Z Psu: Seasonic focus+ 750w gold

Permalänk
Medlem

Inga problem alls. Allt flyter på riktigt bra. Kör allt på ultra men utan motion blur, blev nästan åksjuk av det. För mig har själva spelet varit ett under av stabilitet för att vara en opatchad release. MEN och MEN igen, jag kan inte binda en enda tangent/ knapp vare sig på mus eller tangentbord vilket gör det ospelbart för mig...

Permalänk
Medlem

Hade inga som helst problem med att installera spelet.

Permalänk
Medlem

Inga som helst problem med något, visste att jag hade ett fel som jag åtgärdade på 1min (UPnP strulade och lät mig inte ansluta, strange).
Aldrig blivit kickad eller haft nån connection time-out.
Verkar som om vissa har haft en sjuk otur med spelet och installationer, glad att jag slapp det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Har problem att installera detta nu hos en svåger, har installerat, uppdaterat, sen när jag ska starta spelet i serverbrowsern står det att " You need to install the game first", och sen kommer jag till origins open game maneger, sen till kassan.. vafaen e detta??
Vad göra åt detta?

Min kompis har samma problem.
Han har återställt datorn några dagar och valde reparera installation i oigin (den tankar om hela spelet igen).

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem

Enda "problemet" jag hade var att DVD-läsaren hade lite svårt att läsa skivorna det tog flera minuter innan den alls började läsa men sen flöt det på. Samma hände när man bytte till skiva 2. Dock har ju läsaren några år på nacken så det kan ju bero på den

Visa signatur