ytterligare en tråd om 5850 CF

Permalänk
Medlem

ytterligare en tråd om 5850 CF

Hallå!

jag har beslutsångest och ville därför ha lite "hjälp"

jag har ett Asus HD 5850 direct CU II ( som sitter i burken nu) och helt nytt Sapphire 5850 extreme som bara ligger på hyllan till ingen nytta!

Bf3 är ju riktigt grafikkrävande och jag har därför länge gått i tankarna att köpa ett moderkort med stöd för CF och slänga i sapphire kortet i burken eftersom ja är lite kräsen av mig när det gäller grafik (http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1156/SABERTOOTH...)

Just nu ligger ja på typ +/- ~55fps - high 1920x1200. i BF3. Flyter inte på riktigt så som jag vill men ja förväntade mig inget underverk så som datorn står nu ändå.

Men det verkar vara mycket problem med 5850 i Crossfire och även problem med det i BF3 osv med microstuttering, drivisar osv osv. Rätta mig gärna om ja har fel? Just därför har jag dragit mig för att köpa ett nytt moderkort om det ändå kommer krångla och inte kommer bli jätte stor skillnad?

5850 korten är ju inte dagsfärska men jag tycker att de är helt okej kort än så länge och jag tycker ja borde klara mig på 2st och få BF3 flyta på rätt okej på högre inställningar. Eller ska man låta burken vara som den är och nöja sig med att spela på de lägre grafikinställningar och därmed spara pengarna och sikta in sig på tyngre grejer framöver istället?

Har väldigt svårt att bestämma mig så därför vill jag ha lite råd och era åsikter om detta!. hur skulle ni ha gjort?

grejerna som sitter i burken är i alla fall

i5 760 2.8 ghz
asus p7h55-v MB
Corsair xms3 8bg 1600mhz
HX 650w Psu
Asus HD 5850 Direct CU II
osv.