Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Okt 2011

Hack Till BF3 Redan?

Har det redan kommit hacks och cheats till BF3 som förstör spelet? Inte uppmärksammat något för egen del, men på en server igår klagade en massa på att en kille wallhackade. Cheat eller nån bugg bara, vad tror ni?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011

Yes det finns hack tex http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/Boxman13/ är lvl 145(högsta) och han har bara 106 kills, han har 392 729 427 score/min och bara spelat i 4 timmar......

Speldator: Intel i7 4790K | NZXT Kraken X61 | EVGA GTX 980 K|NGP|N | Samsung 850 PRO 256GB | Asus Z97 Deluxe | Corsair Carbide Air 540 | Eizo EV2736W & BenQ XL2420G | Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB | Seasonic Platinum 860W XP2
HTPC: Intel i7 6700k | Noctua NH-U9S | Samsung 950 PRO 512GB | ASRock Fatal1ty Z170 Gaming-ITX/ac | Ncase M1 | Corsair Vengeance LPX 2133MHz 16GB | Corsair SF600 600W | LG OLED55B6V | PS4 Pro | Nintendo Switch | Panasonic DMP-UB900 |
Ljud: Dynaudio Contour S 3.4 LE | Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Pro-Ject Debut Carbon Esprit | Pro-Ject Phono Box S | Astell & Kern AK70 | Shure SE535 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Emmet45:

Har det redan kommit hacks och cheats till BF3 som förstör spelet? Inte uppmärksammat något för egen del, men på en server igår klagade en massa på att en kille wallhackade. Cheat eller nån bugg bara, vad tror ni?

Det är inte direkt någonting nytt att människor i spel anklagar bra spelare för att hacka, det förekommer i princip i alla spel som har en multiplayer. Jag tror alltså inte att det är en "bugg"

ASUS P8P76-Pro | i7 2600k | 8GB Corsair XMS3 | Gigabyte 6970 | 2x Samsung Spinpoint 1TB | Corsair Obsidian 800D | Corsair HX 750w |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004

Klart det finns hacks, det finns det till alla spel :C

Det fanns en gång en båt...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2011

Japp... Finns flera tyvärr-.-...

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Okt 2011

Klart att det finns hacks till alla spel, jag blev så överraskad att det redan kommit cheats till BF3, två dagar efter releasen..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lundt
Registrerad
Okt 2004

Igår när jag lirade så var det flera st som blev bannade pga "Multihack" så anticheatmjukvaran verkar fungera. Får hoppas att problemet inte blir ignorerat som i BFBC2 bara!

See you on the battlefield!

MSI Z77-GD65, Intel 3770K, Asus DCII 7970, 3x64 M4 SSD Raid 0, Samsung 840 250gb, 24gb ram.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Okt 2011

Hur många har stake att våga erkänna att dom använder sig av hacks och cheats då? Jag har aldrig använt mig av något, för mig förstör det lite av spelet att som killen på länken ovan komma till högsta level direkt, då finns det ju inget kvar att spela för? Bara spela utan några rewards, det är sånt spel går ut på för min del, att få rewards och levla upp hela tiden. Men kör inget cheats för att ta mig dit snabbare för den delen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dublin Ireland
Registrerad
Feb 2010

Fanns ju hacks redan på betan så :/

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2002

skit i hack
det är väl bara att banna dom som håller på

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2008

Jag förstår faktiskt inte hur snorungarna tänker när man vill fuska i ett multiplayer spel? Patetiskt och hur fan är det kul?

Jag tycker det är en helt annan sak att fuska i singelplayer då det bara är en själv som det handlar om med detta är bara barnsligt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lappland / Kiruna
Registrerad
Feb 2002

Under release natten var det en och en annan, sprejad i palten från andra sidan kartan med M249 var riktigt intressant när man kom från basen. Men det är grymt svårt att bedömma då det inte finns någon möjlighet att specca folk från deras ögon, som i t ex CS. Fattar inte hur man kan slira på en sån liten grej sen BF1942.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrtälje
Registrerad
Jun 2007

Kan ju själv erkänna att man fuskat, typ lite hacks i typ CS 1.6 och Diablo 2 och kanske i något singleplayer spel (GTA för att få vapen etc) när man var yngre (säg runt 13-14, nu 21). Men det växte man ju ifrån ganska snabbt tyckte. Är helt enkelt inte lika roligt om man klarar något endast pga fusk.

OT: Fanns hacks redan i betan. Synd, men så är tyvärr verkligheten. Finns allt för många ryggradslöst folk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Apr 2005
Skrivet av Kid_A:

Det är inte direkt någonting nytt att människor i spel anklagar bra spelare för att hacka, det förekommer i princip i alla spel som har en multiplayer. Jag tror alltså inte att det är en "bugg"

Så sant så, en polare som blir bannad lite nu och då i TF2 och när jag sitter bredvid honom så kan jag tydligt se att han inte fuskar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av onYYx:

Fanns ju hacks redan på betan så :/

Hehe, av Dice själva, som när man trillade ner genom marken och kunde se alla på hela kartan och skjuta dem därifrån. Argh, dumma Dice som stoppar in hacks i betan
(Ta det inte seriöst ^^ )

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall (Forsa)
Registrerad
Sep 2003

Få hoppas dom får upp ett bra filter mot det . det är lite surt för ärliga spelare när en fuskare kommer in.
Spela CS mycket förut men sluta med de för det var så många som fuska där, värst när ens spel kompisar sitter och klagar sen nästa stund kör hack själv .
Tyvärr så kommer det alltid att finnas fuskare i alla spel minsta motståndets lag.

Låda Phobya UltraBig Watercase V.1 M-kort ASROCK X99 Taichi CPU i7 5930K Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm radiatorer Minne4 X 8Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik 2 x MSI GTX 1070 8GB Sea Hawk EK X HB-SLI AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm Benq XR3501 AMVA 35" Curved

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Galactica
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Emmet45:

Klart att det finns hacks till alla spel, jag blev så överraskad att det redan kommit cheats till BF3, två dagar efter releasen..

Har varit ute i mer än två dagar.

Tyvärr så hjälper PB ingenting.

ASRock p67 Extreme 4 - i5 2500k 4,5 GHz - Radeon HD7950 - 8GB 1600 MHz - Samsung 830 128GB - Dragonfly DAC - FSP 700W - Define R5

So say we all!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2010

Kolla på han som ligger först t.ex: http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/398536...

Där är ett av hans senaste games, och som du ser så har har otroligt usla stats (vilket betyder att han inte har något som oneshottar från andra mapen). Han får bara så otroligt mycket points, liksom alla andra på servern. Det är alltså servern som gör det, då ALLA får så mycket poäng.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Aug 2010

spelade på en server igår. såg säkert 30-40pers som vart bannade för GAMEHACK

Dator : MSI GTX970 | i5 7600k @stock | MSI GAMING M3 Z270 |
| hx750w | Fractal Design Define S | 3000mhz 2x8gb RAM |
| Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2002
Skrivet av HaBBarN:

spelade på en server igår. såg säkert 30-40pers som vart bannade för GAMEHACK

haha du skojar?
40 pers av 64?
är folk så dåliga så att dom måste ta till fusk eller vad är det frågan om :)?

stackars folk som inte kan spela nåt mer
hur tänker dom?

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av pg_ice:

haha du skojar?
40 pers av 64?
är folk så dåliga så att dom måste ta till fusk eller vad är det frågan om :)?

stackars folk som inte kan spela nåt mer
hur tänker dom?

inte på samma runda men 5-6 st per runda vart säkert bannade, var på en svenskserver. dom flesta som vart bannade var säkert ryssar.

VcC Gaming - Rush&Conquest [SWE] denna server var det

Dator : MSI GTX970 | i5 7600k @stock | MSI GAMING M3 Z270 |
| hx750w | Fractal Design Define S | 3000mhz 2x8gb RAM |
| Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Dec 2007

Det finns företag som programmerar hacks/cheats/aimbots och säljer det för pengar. Likaså fanns det pirat versioner av BF3 redan dagen efter att de lanserades i USA. Detta vet de flesta som är insatt i data världen. Men sen är det också som det har sagts tidigare, att bra spelare kan enkelt anklagas för fusk av folk som helt enkelt.... är sämre och har mindre erfarenheter

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Chourou:

Det finns företag som programmerar hacks/cheats/aimbots och säljer det för pengar. Likaså fanns det pirat versioner av BF3 redan dagen efter att de lanserades i USA. Detta vet de flesta som är insatt i data världen. Men sen är det också som det har sagts tidigare, att bra spelare kan enkelt anklagas för fusk av folk som helt enkelt.... är sämre och har mindre erfarenheter

Inte bara bra spelare, har själv blivit bannad i CS för "WH".
Jag har alltid spelat mycket med öronen så hör jag KLAMP KLAMP på andra sidan väggen så väljer jag att skjuta istället för att vänta å förlora "mano a mano" ;).
Det är både bra å dåligt, bra att dom bannar om dom misstänker men samtidigt kan det bli lite hårt ibland. Fast det är väl baksidan som ni proffs får ta.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011

Själv har jag inte stött på något. Borde finnas ett smidigt kick-system men det fungerar ju sällan...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2011

Dom som ligger först cheatar inte, dom trixar med poängsystemet.

Corsair Carbide 500r | Intel i7 2600k 3,8 Ghz | Asus P8P67 Pro | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 16 GB|Asus GeForce GTX 580 DirectCU II 1,5 Gb | Corsair Gameing 800 W |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jun 2009

Folk e ju så jävla dumma i huvet som ska fuska. Det e ju inte ens kul.
Ok. när man lirade t ex Single player i Starcraft elelr WarCraft 3 kanske man kunde dra in cash eller nåt. för att få det över fort. Bara för att få se Storyn o så.
Men när man lirar multiplayer. Palla bli bannad i ett spel man köpt. Speciellt om man har Steam Konto eller Origin med massa andra spel länkade.
Aja. finns alltid idioter överallt.

| MSI Z97 Gaming 5 | Intel i7 4790K | 16gig RAM | ASUS GTX970 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2010

Här är en "fuskserver" men det finns garanterat fler.
http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/396343...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av krrjon:

Här är en "fuskserver" men det finns garanterat fler.
http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/396343...

Fy fan asså, dom kan säkert inte lira heller.

Corsair Carbide 500r | Intel i7 2600k 3,8 Ghz | Asus P8P67 Pro | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 16 GB|Asus GeForce GTX 580 DirectCU II 1,5 Gb | Corsair Gameing 800 W |