Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2003

Nätkod!

Nätkod!

Jag tänkte uppmärksamma detta problem område i Dice nya (för övrigt riktigt bra) shooter då det är större chans att Dice eventuelt kan förbättra detta, jo, många vet säkert vad jag talar om: "flinch effekten". Det finns en riktigt bra summering av detta som förklarar precis vad jag och många andra upplever så jag tänkte reposta den.

LÄNK

Strunta i videon i tråden jag länkade då den inte visar problemet like bra (i senare delar av videon är det dock ganska dåligt, nätkoden dvs) notera att "instant death" är fixat sedan "betan".

http://www.youtube.com/watch?v=ZzzeUlizMxY <--- läs texten för videon och tänk er vilket absolut nöje det skulle vara att bli beskjuten av någon med "280~ ping".

http://www.youtube.com/watch?v=fX3LWAYO0fs&feature=related <--- ungefär så här roligt är det! notera att instant death är fixat.

http://www.youtube.com/watch?v=NPz7n1FLQWk <--- detta upplever jag hela tiden i nuvarande version av bf3

Vad jag tror det stora problemet (av antagligen en hel drös) är är hit detection på klienten vilket gör att alla på hela servern måste ha bra ping för att _DU_ ska få en bra och "fair" upplevelse, det är vad jag tror. Men uppenbarligen finns ett problem, jag hoppas jag har lyckats uppmärksamt detta till mer människor och att eventuellt dice kan göra någon förbättring.

Något annat jag kan passa på att fråga om det finns likasinnade med är irritationen på denna longvindiga animationen när man går från prone till stående som ofta medför att so fort man ställer sig på knä bakom skyddet som man snabbt dykt ner vid dör man pga att du inte kan skuta tillbaka förens flera sekunder. jag har noterat att man kan "cannsla" denna animation om man timar "fram" knappen, "ducka" knappen samt "ADS knappen" rätt. Fungerar en av 10 ggr så kan vara en bug dock.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av tomten51:

en massa text
http://www.youtube.com/watch?v=fX3LWAYO0fs&feature=related <--- ungefär så här roligt är det! notera att instant death är fixat.

Inte alls roligt när sånt händer, har inte märkt av det själv än dock(hoppas jag slipper). Men den andra videon du visade var förmodligen bara "buggen" att stenarna gick att skjuta genom. Satte själv en hel del HS genom stenar i betan, sköt bara på den lilla "röd-orange" triangeln genom stenarna.