Permalänk
Medlem

Är dessa fläktar något att ha? :)

Tjena, ska köpa till lite fläktar till mitt R3 chassi och undrar om dessa är något att ha

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1009746/2011-10-18

Ska ha 140mm i sidan, samt de två 120mm som push pull insug i fronten som blåser direkt på graffkorten
och utsug toppen samt baksidan.

Tacksam för svar! kom gärna med andra förslag

Permalänk
Medlem

jag använder fractals egna fläktar i mitt, funkar klockrent

Permalänk
Medlem

fractal's egna funkar som utblås men inte så bra som inblås
air penetratorna i fronten som inblås och en i sidan om du kör SLI/CROSSFIRE
resten som utblås och du kommer inte ha några som helst poroblem med värme utveckling i chassit
kör själv med ett R3 och Nanoxia fläktar från inet
och varken cpu'n eller grafikortet i sign kommer över 50 Grader

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

"120mm som push pull insug i fronten"

Förstog inte riktigt där, hur ska du ha PnP i fronten ? :s

Visa signatur
Permalänk

Jag har ett R3, och kör två såna Silverstone in fram, och fractals medföljande som ut i toppen och där bak. Riktigt bra fläktar. CPUn ligger under 50 grader och grafikkortet runt 65 efter några timmars BF3

Visa signatur

i9 9900k @ 4.9GHz | ASUS ROG Strix Z390-F Gaming | Gigabyte GTX 1080 Ti Gaming OC | Corsair Hydro H100i RGB Platinum | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB @ 3200Mhz | Corsair RM850x 850W v2 White Series | Fractal Design Meshify C | Samsung NVMe 970 EVO Plus 500GB | Samsung 850 EVO 250GB | Western Digital Black 1TB 7200rpm |

Acer XB271HU | Vortex Pok3r RGB Cherry MX Nature White | Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

"120mm som push pull insug i fronten"

Förstog inte riktigt där, hur ska du ha PnP i fronten ? :s

uhm alltså jag har en i fronten och sen sätter jag en framför den närmare grafikkorten som pushar på luften från den i fronten

Permalänk
Medlem

har ännu en fråga om vad som är igentligen "bäst" för just mig.
Kör just nu CF med 2st 6850 och har ett Corsair CX600 som jag vet inte är så bra!!

till min fråga, ska jag köpa nytt agg iställlet http://www.dustinhome.se/ocz-modxstream-pro-700-watt-psu/prod... på denna kampanj eller köpa 3 fläktar för 550 inkl frakt och postförskott?