Operation Metro - Sämre än i betaversionen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Dec 2009

Operation Metro - Sämre än i betaversionen?

Gick nyss in för att lira lite i beta-kartan Operation Metro för första gången sen spelet kom hem igår. "Beta-kartan" verkar passa ganska bra då jag stöter på mängder med konstigheter direkt från start. Precis de buggar som fanns på betan. Man kan ju tycka att de borde vara åtgärdade och att just Metro-kartan borde vara bättre än andra kartor med tanke på att den fått så mycket mer testning än andra kartor tack vare open beta.

Det första som händer är att gubben börjar "vibrera" när man lägger sig ner, som om han inte vet om han vill falla ner genom gräset eller vara kvar ovan jord. Hårkorset försvinner ganska ofta, så man måste byta mellan vapnen för att få tillbaka det. Ja och hårkorset till och med flyttade sig i sidled så det hamnade bredvid där jag verkligen siktade. Men just då så hade allt i hela spelet flyttat sig åt vänster med tanke på att jag var tvungen att trycka bredvid knapparna i menyn också. Jaja, tänkte jag och bytte server bara. Kom in på norska tv2 och där föll alla genom marken hela tiden Såna här saker stöter man ju inte på på nån annan karta direkt. Förutom att min meny väldigt ofta bestämmer sig för att flytta sig åt nåt håll så man inte kan träffa med muspekaren, men det hör ju mer till spelet och inte just kartan. Men extremt buggig karta alltså. Eller?

Tycker det är lite...intressant faktiskt
Annars inte alls så mycket skit som jag förväntat mig på de andra kartorna.

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Shangri-La
Registrerad
Maj 2010

Jag hade inga problem med banan i betan. Nu däremot så sjunker jag hela tiden ner i marken när jag är utomhus, det hände mig aldrig i betan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av Oldskool:

Jag hade inga problem med banan i betan. Nu däremot så sjunker jag hela tiden ner i marken när jag är utomhus, det hände mig aldrig i betan.

Det hände i betan de första timmarna/första dagen, men de stängde av nånting för (skador på marken?) för att förhindra det. Och det hjälpte. Nu verkar de glömt bort att det inte funkade och inte fixat det, lol.

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

spelat den 3 gånger idag och inte haft några problem alls ;S tycker inte någon bana verkar ha mkt buggar ;S dock vissa saker gör inte att ADS förbi vilket suger =(

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Köping
Registrerad
Jun 2007

har lirat metro massor..(är väl ensam i världen som gillar banan hehe) har inte råkat ut för en enda konstig bugg i huvudtaget på banan.

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sandviken
Registrerad
Dec 2010

Har inte heler nå buggar på den kartan...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jul 2008

inga direkt buggar som e relaterade till själva banan.. dock e ju Mtero i 64 conquest helt jekla fubar

Gammal dator-->*AMD Phenom II X6 1090T 3.2GHz BE* | *GA-870A-UD3* | *ASUS GeForce GTX 670 2048MB DirectCUII* | *Corsair 8GB (4x2048MB) 1600MHz XMS3* | *H50* | *Corsair HX 650W 80+* | *Fractal Design Define R3, Titanium* | *Logitech Z-5500 5.1* | *Corsair SSD Force Series 60GB* | *Corsair SSD Force Series 120GB* | *+ diverse mekaniska diskar*

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Dec 2002

har inte heller hittat några buggar direkt

Stationära: Intel i5 4690k 3,4GHz| 8GB DDR3 1800MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Intel Core2Duo E6600 2,4GHz | 2GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åkersberga
Registrerad
Mar 2011

för mig buggar det på metro, inte på alla servrar men på en del 24/7 metro servrar

¯\_(ツ)_/¯

Fractal Design Arc ~ i5 2500k @ 4,2GHz [H100] ~ 570 DC II @ 930 / 1860 ~ 8gb XMS3 1600mhz ~ 120gb SSD Xtreem Team ~ 1tb WD Green ~ Asus P8P67 EVO ~ XFX 750W Black Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Täby
Registrerad
Sep 2005

Verkar på något sätt bero på vilken server man kör på. Vissa servar funkar galant medans på andra så faller man genom marken, får 3rd person på en fiende eller sig själv helt random etc.

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2008

Var inne på en server idag som hade en del buggar på metro. Man sjönk genom marken etc. men det var en enstaka server som det var problem med. Resterade har fungerat mycket bra.

Spelriggen: Intel i7 3770K - GTX 1070 - 16GB Minne - ASRock P67 Professional - Samsung 840 240GB - be quiet! 730W - Corsair Carbide Air 540 - Eizo FG2421 - Custom vattenkylning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fridhelmsplan; Stockholm.
Registrerad
Aug 2006

Enda banan jag har problem med är väl den där Tehran Highway som ger en latancy problem. Annars tycker jag faktiskt banorna lirar bra. Med 13 timmars gameplay borde man ju stött på en o annan bug men har märkt att det mesta dåliga har med kommunikationen med servrarna att göra. Kan få gröna rutor över skärmen ibland (6870 i cf) men det händer typ bara en gång varannan map i knappa sekunden så.

OffT: HAJAR inte varför dom inte sätter en CD på granaterna t.ex. Så jävla tråkigt när båda lagen bara sitter o kastar skit på varandra. Även inräknat i detta är rpgerna.

Chassi: Fractal Design Define R5 (vit) MB: ASUS ROG MAXIMUS VII HERO RAM: Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB CPU: Intel Core i7-4790k GPU: ASUS GeForce STRIX GTX 980 Ti SDD: Samsung 850 EVO 250GB HDD1: Seagate 1TB HDD2: WD 1TB PSU: EVGA SuperNova G2 1300w Skärm: Acer 27" XB270HU Tangentbord: CM Storm QuickFire TK (Cherry MX Brown) Mus: Logitech G500 Hörlurar: Astro A50

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Mar 2008

Vet precis vad du menar med buggarna på Metro, är mest buggat om man börjar som defender dock. På den sidan av banan är det helt wako, hur mycket buggar som helst. Så for man kommer ner i tunnlarna är det dock inga problem.

Sponsrad av Gigabyte & BenQ

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2005

Inga buggar förutom i DICE egna huvuden när de väljer att göra den till en Conquest bana.

Gör om gör rätt dice!

What evah! i'll do what i want!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Kört Metro både på betan och retail och de enda problemen jag haft är första dagen på betan. Retail fungerar kalas!

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer XB270HU]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2003
Skrivet av ceogar:

Inga buggar förutom i DICE egna huvuden när de väljer att göra den till en Conquest bana.

Gör om gör rätt dice!

Haha. Det är utan tvekan BF-historiens sämsta conquestbana, alla kategorier. Kanske att den blir roligare att spela den med FF på (när alla granat- och raketkastare från ADHD-land blivit kickade), men det tror jag inte...

i7 5820k - Asus X99-S - NH-U14S - DDR4 16GB - EVGA 1070 - AX 650W GOLD - Samsung 840 Pro 512GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Okt 2010

Har inga problem med metro., det enda riktiga problemet jag har är att de har visat att attackerarna ska kunna ha tanks/LAV

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stenungsund
Registrerad
Jan 2011

Jag gillar faktiskt banan Och jag har aldrig upplevt några buggar speciellt på den. Sen är ju vissa servrar buggiga men jag har aldrig sett något speciellt på den banan. Conquest kanske inte är lika kul på den men rush är riktigt kul.

Chassi Bitfenix Prodigy Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair RM 650W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + FiiO E10 (Olympus) + Modmic 3.0 / Samson Meteorite Mus/tangentbord Steelseries 6Gv2 Red Edition + Steelseries Rival