Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Toklagg bara sådär!

Spelat BF3 LE sen det lanserades den 27e oktober, kört allt på medium utan några somhelst problem. Både SP och MP

Idag (för bara 20 minuter sen) tänkte jag spela MP men var 5e sekund så hackar/laggar det till i ca 1 sekund.
Har stängt av utorrent på serverdatorn (som står i V-rummet och inte gör nåt) Startat om min dator, ställt ner allt på low i inställningar, startat om origin osv men inget verkar hjälpa. Enl. CCC kör jag de senaste drivrutinerna till grafikkortet.

Nån av er som lider av samma problem eller iaf sitter på en lösning?

Permalänk

Vilka servrar kör du på? 64 player servrarna har rubberbanding 24/7, går inte att spela på dom.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Rillepille:

Vilka servrar kör du på? 64 player servrarna har rubberbanding 24/7, går inte att spela på dom.

Random servrar, kör Quick match så man vet ju aldrig riktigt vart man hamnar hehe, ska undvika 64p servrar då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Random servrar, kör Quick match så man vet ju aldrig riktigt vart man hamnar hehe, ska undvika 64p servrar då.

Har inga som helst på 64players kartorna ,,, kör allt på medium o inget lagg eller så

Vad har du för uppkoppling då??

OttO

Visa signatur

Stationär »AMD RYZEN 5 5600X | MSI MAG B550M Mortar
| PSU Corsair TX 850 80+Bronze | Chassi Jonsbo W2 | 32 Gb ram @ 3200 Mhz | KFA2 RTX 3060 12Gb | Kingston NVME 250 Gb M.2 + WD Blue SN550 NVMe 1TB M.2 | OS Win 11

Netbook | Asus Eee Pc 1000 H |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Spelat BF3 LE sen det lanserades den 27e oktober, kört allt på medium utan några somhelst problem. Både SP och MP

Idag (för bara 20 minuter sen) tänkte jag spela MP men var 5e sekund så hackar/laggar det till i ca 1 sekund.
Har stängt av utorrent på serverdatorn (som står i V-rummet och inte gör nåt) Startat om min dator, ställt ner allt på low i inställningar, startat om origin osv men inget verkar hjälpa. Enl. CCC kör jag de senaste drivrutinerna till grafikkortet.

Nån av er som lider av samma problem eller iaf sitter på en lösning?

Sist jag hade random lagg i min gamla dator var pga att min cpu låg runt 90 grader Varje gång jag gjorde nåt som krävde en liten del datorprestanda så lagga de pga att dator blev för varm, så checka om de är det som är problemet?

http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html Här är ett program till de, vet inte om den hemsidan är okey eller nåt, jag kommer inte ihåg var jag ladda ner mitt..men finns massa sånna program

Permalänk

Har samma problem jag. Fast för mig händer det lite oftare. Ibland dyker det upp efter 10 minuters spelande, ibland kan jag sitta och lira flera rundor innan det dyker upp.. Riktigt skumt.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Puma25:

Sist jag hade random lagg i min gamla dator var pga att min cpu låg runt 90 grader Varje gång jag gjorde nåt som krävde en liten del datorprestanda så lagga de pga att dator blev för varm, så checka om de är det som är problemet?

http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html Här är ett program till de, vet inte om den hemsidan är okey eller nåt, jag kommer inte ihåg var jag ladda ner mitt..men finns massa sånna program

Borde inte vara det men iofs har jag skjutit in datorn lite till mellan sängen och bordet, inget allvarligt då luft och utrymme finns.

Skrivet av Romuhousu:

Har samma problem jag. Fast för mig händer det lite oftare. Ibland dyker det upp efter 10 minuters spelande, ibland kan jag sitta och lira flera rundor innan det dyker upp.. Riktigt skumt.

bara lite skumt

Skrivet av OttO36:

Har inga som helst på 64players kartorna ,,, kör allt på medium o inget lagg eller så

Vad har du för uppkoppling då??

OttO

24/1

Som sagt har det inte varit några somhelst problem sen i fredags.

Permalänk
Medlem

[QUOTE="tcntad;11539737"]Borde inte vara det men iofs har jag skjutit in datorn lite till mellan sängen och bordet, inget allvarligt då luft och utrymme finns.

Borde o borde:P sist jag hade random lagg var 10 minut eller så, så var min CPU svinvarm, man kännde fan värmen när man stod framför datorn, datorn spruta bara ut varm luft :P, bra att du inte haft lagg på sistonde, men tro mig, jag knde också på att de inte kan vara varmt, men de va de..du örlorar inget av att checka värmen nästa gång de laggar I värsta fall förlorar du 2 mb i datorn för programet:)

Permalänk
Inaktiv

Jag hade ett liknande problem, löste sig genom att sänka texturinställningen (den högst upp).
Sen är frågan vad du menar?

laggar spelet = dålig uppkoppling
eller
hackar det = dålig prestanda

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jo jag vet mycket väl vad det beror på, först var det uppkopplingen det berodde på men efter det vettefan, troligen problem med anslutningen..

Iofs, spelade helt felfritt igårkväll!

Permalänk
Medlem

Tror inte det har så mycket med uppkopplingen att göra, massor med rubberbanding för mig, kör på 100/10 lina

Visa signatur

2600K -NH-D14 -Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB -ASUS P8Z68-V PRO - ASUS GeForce GTX 580DirectCU II + MSI GTX 580 - Corsair Obsidian 650D - Corsair AX 850W - Intel SSD 320 120GB
"Computers are a lot like aircondition - Doesnt really work with windows open"